Jump to content
Annons

Frågor om Eurorack MX1602A

Recommended Posts

Guest KjellWiberg
Posted

Hej,,,

Jag har precis köpt en gammal MX1602A som jag tänkte koppla in och börja lära mig mixa lite.

Problemet är att jag bara får ut Monoljud i Vänster kanal.

Hur ska man koppla?

Står inget i Manualen om det....?

Någon här som kan berätta hur man ska göra?

Kör jag in min Ipod i mixern så får jag bara ut mono ur förstärkaren.....

Hur löser man det?

mvh Kjell

Annons
Posted (edited)

Berätta gärna exakt hur du koppla in och ut saker så blir det lättare att hjälpa dig.

Och vad är det du skall lära dig mixa?

Edited by drloop
Guest KjellWiberg
Posted

Jag har kopplat in Ipoden i Ingång Stereo 5 på mixern. och vill ju kunna få ut stereoljudet ur förstärkaren.

Var ska jag koppla den? Kör nu i Main MIX men det ger bara ljud i en kanal vilket är Vänster.

Hur ska man göra?

Alla balance justeringar står i mitt läge. så det ska inte påverka.

Ska mixa lite musik från Ipod och mic. och sen spela in det på en rullbandare.. funkar det?

mvh Kjell

Posted
Jag har kopplat in Ipoden i Ingång Stereo 5 på mixern. och vill ju kunna få ut stereoljudet ur förstärkaren.

Var ska jag koppla den? Kör nu i Main MIX men det ger bara ljud i en kanal vilket är Vänster.

Hur ska man göra?

Alla balance justeringar står i mitt läge. så det ska inte påverka.

Ska mixa lite musik från Ipod och mic. och sen spela in det på en rullbandare.. funkar det?

mvh Kjell

Du har en splittad kabel från iPoden så du får in två kablar in i mixern, vänster och höger kanal från iPoden mao?

Och samma sak från mixern går det ut två kablar in förstärkaren?

Japp det funkar.

Men ännu enklare är väl att använda dator istället?

Guest KjellWiberg
Posted

Fullt möjligt att det e bättre o lättare med datorn. men det är inte lika kul.

Hur jag än kopplar så får jag bara ut Vänster kananl från mixern.... Har två RCA pluggar in från ipod och 2 ut som sen går till förstärkaren...

Men det vill inte fungera som jag vill.......

Finns det bruksanvisning på svenska till Behringers prylar? Deras sida med downloads ligger nere.....

Posted
Fullt möjligt att det e bättre o lättare med datorn. men det är inte lika kul.

Hur jag än kopplar så får jag bara ut Vänster kananl från mixern.... Har två RCA pluggar in från ipod och 2 ut som sen går till förstärkaren...

Men det vill inte fungera som jag vill.......

Finns det bruksanvisning på svenska till Behringers prylar? Deras sida med downloads ligger nere.....

Lsyer båda led staplarna på mixern?

Har du provat att koppla in hörlurar för att kolla om det kommer in rätt, det kan ju vara en trasig kabel.