Jump to content
Annons

Ritsch Ratsch


hackeman

fin fillibom?  

48 röster

  1. 1. fin fillibom?

    • 5 - Tänker spela denna för släkten på julafton!
      10
    • 4 - Tänker spela denna fler gånger under december.
      11
    • 3 - Spelar den nu, kanske nån mer gång.
      5
    • 2 - Spelar den nu, aldrig mer.
      8
    • 1 - Ångrar att jag ens lyssnat.
      5


Recommended Posts

Hacke, det spelar ingen roll hur många "humorcovers" du gör, du får inte din ungdom tillbaka ändå. Sluta nu - spara CPU-kraft och mitt välbefinnande.

Puckobalkan, det är tyvärr nog ändå kört med ditt välbefinnande. Du sägs ha ett kontrakt på ditt huvud.

Du glömde förresten att rösta lägsta betyg. Seså, verkställ.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 67
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Enda sättet du kan döda mig är med dina skånska hits!

Okej, men varför skulle jag vilja döda dig? Bara för att du gör blöj-inlägg i alla mina demo-trådar?

Tack för betyget. Sen när du blir stor kanske du också vågar lägga ut nån låt här? Eller du är kanske här bara för att dj-vlas med andra?

Ärligt talat, det är kul med lite mothugg, men jag tror inte detta är rätt forum för dig. Har du kollat in Lunarstorm?

Link to comment
Dela på andra sajter

pappabalkan (oregistrerad)

Anledningen till att jag inte lagt ut nåt här är för att jag inte är kreativ nog att tillverka musik. Men jag finns här för att ge Dig konstruktiv kritik! När jag dröjer med att svara är det a.) för att jag svarar på lunarmejl b.) för att en av dina låtar hamnat på repeat och jag inte kan förmå mig att stänga av winamp utan istället sitter och dunkar huvudet i väggen upprepade gånger.

Redigerat av pappabalkan
Link to comment
Dela på andra sajter

Anledningen till att jag inte lagt ut nåt här är för att jag inte är kreativ nog att tillverka musik. Men jag finns här för att ge Dig konstruktiv kritik! När jag dröjer med att svara är det a.) för att jag svarar på lunarmejl b.) för att en av dina låtar hamnat på repeat och jag inte kan förmå mig att stänga av winamp utan istället sitter och dunkar huvudet i väggen upprepade gånger.

Hehe, nu börjar du faktiskt bli kul på riktigt... fortsätt så! ☺️

edit: lite mysigt är det allt när vi sitter så här o kuckilurar i samma tråd... *puss*

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

pappabalkan (oregistrerad)

Tack! Nu måste jag döda en jätteirriterande spyfluga. Vi hörs nästa gång du gjort en låt!

Edit: Flugan dog! Haha!

Redigerat av pappabalkan
Link to comment
Dela på andra sajter

Är lite överraskad över att ni alla verkar nöjda med ljudbilden, för den var jag minst nöjd med själv.

Kul är att jag faktiskt delvis använt mina gamla förlegade analoga prylar; trummor från Roland D-10 (dubblat med LM4) och ljud från både Yamaha FB-01 och Korg DW-6000. Tro det eller ej! Själv trodde jag aldrig jag skulle använda dessa igen. 😄

Någon nörd som kan gissa vilket ljud som kommer från DW-6000? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Oh, mysig låt.

Får hoppas på fler julproduktioner innan julafton 😉

Typ, en varje advent. 😛

Tack för det. 🙂 Får se om jag kommer loss med den andra jag påbörjade först...

Men du - ska jag vara misstänksam eller smickrad över att detta bara är ditt andra inlägg på forumet och ditt första var det här? 😉

Det är inte så att vi känner varandra IRL? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Oh, mysig låt.

Får hoppas på fler julproduktioner innan julafton 😉

Typ, en varje advent. 😛

Tack för det. 🙂 Får se om jag kommer loss med den andra jag påbörjade först...

Men du - ska jag vara misstänksam eller smickrad över att detta bara är ditt andra inlägg på forumet och ditt första var det här? 😉

Det är inte så att vi känner varandra IRL? 😄

Haha, mja blev bara så ju, blev irriterad på den där uppståndelsen så jag var tvungen att skriva där, sen kika jag in idag med och hitta den här så jag var tvungen att skriva nu också för den var riktigt trevlig 😛

Btw, när jag ändå är på G, dina låtar, är det okej sen att länka till dom från min sida (www.megadomain.net) om jag länkar, tackar, skriver källa osv på sidan?

Länka och tacka du, så tackar jag tillbaka. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja... inte din allra bästa. Vet inte varför eg. Men lite mer ausgefillped skulle inte skada. Man har hört dig glunka om en kommande jullåt så förväntningarna var nog högt ställda.  🙂

Ahh. Ja detta var ju inte den jag glunkade* om. 🙂

* glunka från Svenska Akademins Ordbok:

UTTAL: gluŃ3a2

ORDKLASS: v.

-ade.

AVLEDNING: vbalsbst. -AN (†), SCHÜCK FUpsala 107 (cit. fr. c. 1650)), -ANDE;

jfr GLUNK. (glumka 1733 (: glumkande))

ETYMOLOGI: [sv. dial. glunka, motsv. nor. dial. glunka; jfr mht. glunk, kluckande ljud, t. dial. glunkern, klucka, gurgla; sannol. av ljudhärmande ursprung;

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

Spänningen stiger... ser fram emot underliga julljud, mowgli och sånt...

och tack för svensklektionen  🙂

Usch, du har säkert för höga förväntningar ändå. Men jag har faktiskt laddat ner SVT's "Kalle Anka & hans vänner önskar oss en God Jul" för att kunna plocka juliga ljudklipp därifrån. 🙂

Svenskalektionen var primärt för min egen del, jag har aldrig hört ordet glunka tidigare. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Ah, jag sitter här med ett stort léende på läpparna.. helt klart en skön låt.. Nice flyt i refrängen..

Och som någon sa... Balsam boys kan få en ny start i detta.. Sälj den och tjäna pengar!!

Redigerat av Pusa
Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Hacke, det spelar ingen roll hur många "humorcovers" du gör, du får inte din ungdom tillbaka ändå. Sluta nu - spara CPU-kraft och mitt välbefinnande.

Puckobalkan, det är tyvärr nog ändå kört med ditt välbefinnande. Du sägs ha ett kontrakt på ditt huvud.

Du glömde förresten att rösta lägsta betyg. Seså, verkställ.

Yep.

Tur för Hackis att han känner nån som mig som spöar skiten ur folk just for the fun of it.

Ok. Min flickvän vill ha en ny Fornarinaväska.

Men iallafall.

Got Ya back Hacke!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Hacke, får man "remixa" den nu?  🙁

Kör hårt ba'! 😄

Vi spelade den på att par hak i Lund igår, och det är ju f-n vad ljudet blir annorlunda jmft med hur det låter när man mixar o mastrar i lurar här hemma... 😄 men låtfan uppskattades iaf och det är ju huvudsaken. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

😆 sitter bara o skrattar..fyndig låttext Hacke..

Hade för mig att jag lyssnat på den tidigare 😉 ..men... icke

Mixmässigt är det viss anonymitet över helheten, men sången och musiken hänger ihop rätt bra.

Om du får för dig att mixa om kanske du skulle dra upp bas/lågmid en del.. 80 hz -> 250hz det känns som om det är en grop där.. virvelsmacket låter lite vasst..

..ehmm..det är hihat'en som gör att virveln låter vass vid närmare lyssning.. 🙁

Småsaker egentligen

..för den var jäkla kul att lyssna på 😄

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 11 månader senare...
Första advent, stort ego och trasigt ljudkort som hindrade mig att ställa upp i Julstudiofestivalen.

Därför bumpar jag denna. 😛

haha.. kul att denna kom upp igen.. hade tänkt bumpa den här igår, var ju synd att du fick göra det själv då... men hufvudsaken är ju att den faktiskt kom fram igen, och sprider en massa julstämning över oss.. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, lite kul med tanke på att jag suttit och spelat denna låt dag in och dag ut nu med ungarna på fritids, för att precis ha uppträtt i Gustav Vasa kyrka med den. Sen kommer nån och gör narr av hela låten.. 😛

Fick lite Just D känslor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...