Jump to content
Annons

Tävlingen avslutad i.o.m mixningen av "No More" tack alla som varit med och hjälpt oss!


FaniSkogen

Recommended Posts

Annons
  • Svar 166
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Det är det som Är mixning, vill jag påstå; liksom konst överlag. Finns inget mer rätt eller fel. Finns bara "vad A gör och gillar, och vad B gör och gillar". Sen kan man ju blanda in att tekniker är ett service-yrke, där grunduppdraget är att bereda vad kunden beställer, och då blir det snårigare.

Redigerat av Opus99
Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte alls hängt med i tråden men, kan ni inte samla alla era mixer i ett inlägg så att vi andra också kan få höra (så slipper vi söka efter varje mix i tråden). Har bara lyssnat på creels och drloops än så länge.

Redigerat av Taner
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag suttit lite till. Tidsmässigt så har jag nog lagt ner ca 30 min till om jag ska fortsätta lägga ut den siffran *ler*. Personligen så känner jag att ett sound börjar växa fram. Det är detta jag älskar med mixningen, hur man märker att man börjar gräva fram ett sound och en helhet som ska ge lyssnaren en upplevelse. Men jag vet absolut inte om detta är vägen jag vill gå än då jag inte är så jättevan att mixa just metal. Men jag har nu lyssnat på lite metall och hittat en slags blandning i soundet. Kaggen är inte alls lika klickig och virveln triggade jag (ja, jag gjorde faktiskt det då jag ville ha ett annat sound för att helheten skulle bli bättre). Ja, hursomhelst. Lyssna om du känner för det, och säg alla hårda ord du kan komma på och kritisera.

http://www.speedyshare.com/470865734.html

Och ja, jag lovar att jag ska lyssna på er andra 😆

MVH

Anders

EDIT: har inte lagt fades på klippen då jag fortfarande är i skapande processen och jag brukar fixa sånt på slutet, så det är det ni hör knäpper till på något/några ställen 😆

Redigerat av Gizmozis
Link to comment
Dela på andra sajter

creel (oregistrerad)
Nu har jag suttit lite till. Tidsmässigt så har jag nog lagt ner ca 30 min till om jag ska fortsätta lägga ut den siffran *ler*. Personligen så känner jag att ett sound börjar växa fram. Det är detta jag älskar med mixningen, hur man märker att man börjar gräva fram ett sound och en helhet som ska ge lyssnaren en upplevelse. Men jag vet absolut inte om detta är vägen jag vill gå än då jag inte är så jättevan att mixa just metal. Men jag har nu lyssnat på lite metall och hittat en slags blandning i soundet. Kaggen är inte alls lika klickig och virveln triggade jag (ja, jag gjorde faktiskt det då jag ville ha ett annat sound för att helheten skulle bli bättre). Ja, hursomhelst. Lyssna om du känner för det, och säg alla hårda ord du kan komma på och kritisera.

http://www.speedyshare.com/470865734.html

Och ja, jag lovar att jag ska lyssna på er andra 🙂

MVH

Anders

EDIT: har inte lagt fades på klippen då jag fortfarande är i skapande processen och jag brukar fixa sånt på slutet, så det är det ni hör knäpper till på något/några ställen 🙂

Fusk!!!! 😮🙁🙂

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag suttit lite till. Tidsmässigt så har jag nog lagt ner ca 30 min till om jag ska fortsätta lägga ut den siffran *ler*. Personligen så känner jag att ett sound börjar växa fram. Det är detta jag älskar med mixningen, hur man märker att man börjar gräva fram ett sound och en helhet som ska ge lyssnaren en upplevelse. Men jag vet absolut inte om detta är vägen jag vill gå än då jag inte är så jättevan att mixa just metal. Men jag har nu lyssnat på lite metall och hittat en slags blandning i soundet. Kaggen är inte alls lika klickig och virveln triggade jag (ja, jag gjorde faktiskt det då jag ville ha ett annat sound för att helheten skulle bli bättre). Ja, hursomhelst. Lyssna om du känner för det, och säg alla hårda ord du kan komma på och kritisera.

http://www.speedyshare.com/470865734.html

Och ja, jag lovar att jag ska lyssna på er andra 🙂

MVH

Anders

EDIT: har inte lagt fades på klippen då jag fortfarande är i skapande processen och jag brukar fixa sånt på slutet, så det är det ni hör knäpper till på något/några ställen 🙂

Fusk!!!! 🙂😉🙁

😮

🙂🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ursäkta att jag inte lyssnat på er andra än och skrivit något. Men jag håller på med ett bidrag till Melodifestivalen som måste mastras nu i veckan och jag fick de sista filerna igår🙂Sedan ska jag hjälpa dig eresseraca med lite piano också, jag har inte glömt!🙂Men när detta är klart så ska jag lyssna på er andra också.

Att det lutar åt höger stämmer säkert på det klippet jag la upp, då jag inte medvetet ställde in någon snygg panorering utan körde det på rutin bara då jag inte riktigt hade börjat jobba med gitarrerna. Men nu har jag lyssnat på lite låtar i stilen och ser att gitarrerna i min mix mäste bli tightare och inte så spretiga som de är nu, samt så funkar inte virveln jag har i stilen om man ska lyssna på de band som jag lyssnat på, så den kanske jag ändå måste trigga för att få det soundet, eller renare sagt, den MÅSTE triggas för att få det soundet.

MVH

Anders

De e lugnt Anders, kämpa på med melodifestivalen du och hoppas det går vägen! Lite offtopic men får man fråga vad slags musik de e... en äkta schlager kanske? 🙂 Pianot mitt kommer sedan när du har tid, och inge panik med att lyssna här heller. Men helt nice förstås ifall du vill skriva några ord vad tycker sen när du lyssnat 🙂

Jag håller absolut med dig i allt du säger. Leaden i introt ville jag helst ta bort men det känndes ju för elakt så jag gömde den istället, och jag gömde den för mycket. Kicken var nog det jag hade mest problem med och det som du har lyckats absolut bäst med jämfört med oss andra. Jag hade svårt att få min kick att höras bra och låta som en "rock-kick" (vilket jag gillar bättre, nog därför jag gillar hur din låter) så resultatet blev en hård metal-kick istället och den blev ju bitvis jättehög vilket inte alls är snyggt. Du får jättegärna berätta hur du gjorde med kicken! Din mix överhuvudtaget låter bäst, du lyckas få fram allting, även om jag tycker att cellon och keyboarden bitvis hörs för mycket. Men det är en skön mix att lyssna på, jag tycker att den har bra balans och allt låter snyggt. Virveln skulle nog kunna ha lite mer bett och lite lägre volym, men det är petitesser.

PhilipSaxin, din mix känns som sagt var lite väl reverbig. Dessutom känns den väldigt söndertryckt. Den blir liksom grötigt och odynamiskt. Du har dock ett jävla tryck i trummorna.

eresseraca, du och drloop har rätt i att det bara borde vara mixar, skulle vara lättare att jämföra då. Jag tror att jag ska gå tillbaks och göra lite småändringar och sedan lägga upp en version utan limiter. Det slår mig också att det faktiskt är skönare att lyssna på de mixarna som inte är söndertryckta. Vi är nog många som inte kan mastra ordentligt med gör det ändå, trots att det bara slutar med sämre resultat.

Låtmix

Okay, här är en version utan limiter på masterbussen. Snyggade även till några mindre grejer, sänkte baskaggen, smalnade av mixen lite och liknande grejer.

Jätte schysst att du gillar, tack 🙂 Jag håller med virveln suger en aning... den har för lite karaktär. Ska nog göra nåt åt den vid tillfälle här, som jag skrev tidigare, lite mer definition och separation skulle jag vilja få fram. Blir att jobba lite mer noggrannt med EQn ännu så kanske jag lyckas. Sen får man väl ta sig an att försöka mastra också :S

Avslöjande om kicken 🙂 den är skruven vid 48Hz, kompressor ratio 5 och 10ms attack, auto release. Sedan EQ enligt följande: +6,1dB vid 54Hz (q. 1,7), -6.5 vid 135Hz (q. 0,73), -4,0dB vid 720Hz (q. 0,9) och endast +10dB vid 9,7kHz (q. 1,2). Sedan har jag lagt en distplug på med tone kring 16800Hz denna har +6dB Drive. och så var det med det 🙁 Jag diggar hårt att köra lite dist på kicken, det tar fram den bra och ger massor med tryck även och ändå får man inte problem med att det bottnar eller så.

Din mix blev btw. snyggare och bättre utan limitern men baskaggen blev ställvis nästa obefintlig istället... testa dista kicken lite och så kanske automatisera den dessutom så den följer resten av dynamiken i låten.

Jag måste ju hålla med dig... de e nog måna här som inte kan mastra (mig inkluderat) så det finns ju risk för att man förstör bara. Det som jag tycker brukar hjälpa e att faktist inte mastra på en dag/par timmar och när man e nöjd så anser man sig klar.... utan att mastra, ok nu låter det bra vid datorn monitorerna och i lurarna. Så tar man paus en dag, lyssnar igen vid datorn nästa dag, e d ok? Går över till hembion, lyssnar där e d ok? Nej, går tillbaka och ändrar lite... tillbaka till hembion, nu e d ok! Går till köket och testar i Tivoli Audio radion e d ok? testar i mp3 spelaren, e d ok där? osv. Eftersom väldigt få av oss här äger ett så ärligt och snyggt ljudande rum samt masterings högtalare och så, så hjälper det inte att få det ok vid monitorerna och lurarna. För då låter det oftast illa i något annat man kör det genom sedan. Tålamod vid masteringen och var PET NOGA och envis, testa ändra testa ändra testa ändra... 😉

Tyckte ingen av era mixar var bra. Är inte alls nöjd med min heller men jag tycker den låter bättre iallafall.

Jag snackade om att använda samples men det gjorde jag aldrig. Har bara suttit ikväll och mixat, skulle jag sitta en till gång skulle jag få bättre ordning på det.

Here you go (litet smakprov bara):

http://home.no/creal/creel_nomore-snabbmix.mp3

Jag vet, det är jävligt torra trummor. Virveln låter inte som jag vill. Hade problem att hitta snyggt reverb. Det bästa är att ha rumsljud och inte pålagt reverb. Nu fanns inget sånt inspelat.

Låter ju bra här, håller med.. virveln e inte bra. samt att det e för dry nu. Annars bra på gång, synd att det inte var nån sång som man fick höra ännu dock 🙂

Nu har jag suttit lite till. Tidsmässigt så har jag nog lagt ner ca 30 min till om jag ska fortsätta lägga ut den siffran *ler*. Personligen så känner jag att ett sound börjar växa fram. Det är detta jag älskar med mixningen, hur man märker att man börjar gräva fram ett sound och en helhet som ska ge lyssnaren en upplevelse. Men jag vet absolut inte om detta är vägen jag vill gå än då jag inte är så jättevan att mixa just metal. Men jag har nu lyssnat på lite metall och hittat en slags blandning i soundet. Kaggen är inte alls lika klickig och virveln triggade jag (ja, jag gjorde faktiskt det då jag ville ha ett annat sound för att helheten skulle bli bättre). Ja, hursomhelst. Lyssna om du känner för det, och säg alla hårda ord du kan komma på och kritisera.

http://www.speedyshare.com/470865734.html

Och ja, jag lovar att jag ska lyssna på er andra🙂

MVH

Anders

EDIT: har inte lagt fades på klippen då jag fortfarande är i skapande processen och jag brukar fixa sånt på slutet, så det är det ni hör knäpper till på något/några ställen🙂

Fortfarande snyggt brutal, lite låg sång kanske... lite mer tryck i trummorna skulle jag vilja ha. Men "fusk" virvel som creel kallar den låter ju argsint och riktigt passande... bara resten av trummorna biffar till sig lite 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

De e lugnt Anders, kämpa på med melodifestivalen du och hoppas det går vägen! Lite offtopic men får man fråga vad slags musik de e... en äkta schlager kanske? 🙁 Pianot mitt kommer sedan när du har tid, och inge panik med att lyssna här heller. Men helt nice förstås ifall du vill skriva några ord vad tycker sen när du lyssnat 😉

Fortfarande snyggt brutal, lite låg sång kanske... lite mer tryck i trummorna skulle jag vilja ha. Men "fusk" virvel som creel kallar den låter ju argsint och riktigt passande... bara resten av trummorna biffar till sig lite 🙂

Ja, jag kämpar för fullt med att få den färdig, men nu j-vlar börjar det falla på plats och jag börjar faktsikt känna mig nöjd 😮

Angående trycket i trummorna så är jag inte riktigt färdig med samspelet mellan bas och kagge vilket nog bidrar till det. Jag vill ha tätheten men ska släppa igenom kaggen lite till tror jag. Kanske en aning mer klick, men inte mycket mer vill jag ha. Jag vill inte att detta ska låta som standard metal sound, utan att det ska bli något eget sound av det, men samtidigt så att de som lyssnar på metal skall känna sig hemma. En stor utmaning med tanke på att jag inte mixat metal innan och redan vill göra något eget av det 🙂

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Nice! Synd bara att bidrag inte får gå ut så vi andra får höra det här 🙁

Hade heller aldrig gjort nån metal mix, ärligt så skulle jag nog aldrig höra på metal själv... inte alls min grej. Men det var jätte skoj att mixa det däremot 😉

Jag håller hårt på att man ska göra sin egen grej... även om det är lite off genrens vanliga utbud så att säga. Nytänkande så mycket det går bara... dvs. när det kommer naturligt och av sig själv, för nytänkande så e ju något som verkligen kan leda till jobb/karriär inom denna märkliga musikbransch 🙂

Redigerat av eresseraca
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ligger på det sista med, mix coming up. Men det var en rejäl städning som krävdes.

Jag skulle då inte vilja ha mig själv som tekniker. Den saken är klar, sitta i studio 4 dagar eller nåt bara för att få till ljudet liksom 🙂

Och jag undrar var trådskaparen är? säkert i skogen, den fan.

Redigerat av Opus99
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ligger på det sista med, mix coming up. Men det var en rejäl städning som krävdes. Man skulle inte hålla långt om jag gjorde det här som sitt leverne, som ska fixa det på någon eller några timmar. Man har suttit i 4 dagar eller nåt nu 🙂

Och jag undrar var trådskaparen är? i skogen? fan.

hehe... jag har inte ens börjat städningen än 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Låtmix

Okay, här är en version utan limiter på masterbussen. Snyggade även till några mindre grejer, sänkte baskaggen, smalnade av mixen lite och liknande grejer.

Jätte schysst att du gillar, tack 😉 Jag håller med virveln suger en aning... den har för lite karaktär. Ska nog göra nåt åt den vid tillfälle här, som jag skrev tidigare, lite mer definition och separation skulle jag vilja få fram. Blir att jobba lite mer noggrannt med EQn ännu så kanske jag lyckas. Sen får man väl ta sig an att försöka mastra också :S

Avslöjande om kicken 🙂 den är skruven vid 48Hz, kompressor ratio 5 och 10ms attack, auto release. Sedan EQ enligt följande: +6,1dB vid 54Hz (q. 1,7), -6.5 vid 135Hz (q. 0,73), -4,0dB vid 720Hz (q. 0,9) och endast +10dB vid 9,7kHz (q. 1,2). Sedan har jag lagt en distplug på med tone kring 16800Hz denna har +6dB Drive. och så var det med det 🙁 Jag diggar hårt att köra lite dist på kicken, det tar fram den bra och ger massor med tryck även och ändå får man inte problem med att det bottnar eller så.

Din mix blev btw. snyggare och bättre utan limitern men baskaggen blev ställvis nästa obefintlig istället... testa dista kicken lite och så kanske automatisera den dessutom så den följer resten av dynamiken i låten.

Tackar och bockar för kick-tipsen! Dist brukar jag ha på kicken faktiskt, faktum är att jag brukar ha det på det mesta. Men denna gången blev det inte så av nån anledning, kanske är det som fattas. Tror att jag skar den lite för brutalt kring 300hz också, fast det är väl det som gjort att den låter så metal. Håller med om att min kick blev lite för anonym nu, den hörs rätt mycket i mina hörlurar men inget i monitorerna. Men jag orkar inte automatisera och hålla på med denna mixen, jag känner mig "klar" trots att det finns mycket som skulle gå att göra bättre. Jag ser mest detta som en kul övning bara för att hålla mixandet uppe, alltid utvecklas man lite. Skulle vilja ha fler sånna här trådar där folk lägger upp sina alster för allmän mixning av firvilla forummedlemmar, skulle vara trevligt att få öva sig lite i olika genrer.

Link to comment
Dela på andra sajter

ennels (oregistrerad)

Tjenare!

Här kommer mitt bidrag till mix samlingen!

Jag har lyssnat på dom medföljande råden som trådskaparen skickade med dom andra filerna, det vill säga mycket bas och lite tillbakadragen röst, dock är mixen hyfsad pressad och volymmaxad.

Har inte mixat så mycket tidigare, mest eget material och aldrig nåt med sång på, men tyckte att jag fick till det rätt bra i alla fall.

Kom gärna med kritik!

http://www.speedyshare.com/593965613.html

MVH / Niclas

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar också köra dist på det mesta. 😆 Har det på bastrumma, virvel och all gitarr. Någon slags fuzz dist. Kör det genom en förstärkarsimulator. Sen har jag på en effekt som tar fram över-och under toner som inte finns där. Det tar fram ett slags hest ljud. Tror att folk blandar ihop det med reverben på mina trummor, för där finns nästan ingen reverb. Sen angående reverben på pianot la jag på för att det var så himla fult ljud på det. Jag tyckte det blev bättre så iaf.

Här kommer länken igen så att det är lättare att hitta: 🙂http://www.speedyshare.com/589168141.html

Sen håller jag med om att trådskaparen ska ta sig hit!

// Philip

Link to comment
Dela på andra sajter

Nån mer än jag som blivit halvt döv i diskanten av den där mördande lilla splash-cymbalen?😄

Jo, de skrämmer en ibland 🤪

Jag brukar också köra dist på det mesta.🙂Har det på bastrumma, virvel och all gitarr. Någon slags fuzz dist. Kör det genom en förstärkarsimulator. Sen har jag på en effekt som tar fram över-och under toner som inte finns där. Det tar fram ett slags hest ljud. Tror att folk blandar ihop det med reverben på mina trummor, för där finns nästan ingen reverb. Sen angående reverben på pianot la jag på för att det var så himla fult ljud på det. Jag tyckte det blev bättre så iaf.

Här kommer länken igen så att det är lättare att hitta:😉http://www.speedyshare.com/589168141.html

Sen håller jag med om att trådskaparen ska ta sig hit!

// Philip

Vore verkligen kul att hör trådskaparens åsikter!

Kör oxå dist på både kick och virvel... men mitt icke-metal öra tyckte att gitarrerna var lite väl distade redan, så inge mer på dem för mid del 😳

Här kommer en uppdaterad variant av min mix. Har snyggat och upp städat bort lite prat och brus i slutet av vissa tagningar, EQat om lite, gjort om virveln, ändrat automatiseringen aningen på nån synth/cello och jobbat mer på lead gitarren (vilken i övrigt jag gillar riktigt mycke nu) och lagt in en phaser effekt på sången på två ställen (du märker om du är uppmärksam, hehe)... börjar vara riktigt nöjd med min variant nu. Mer tryck och fetare sound än första versionen.

Trodde inte att det alls skulle bli till nåt när jag började utan tog det mest som en udda övning, men nu e jag riktigt nöjd ändå! Trevligt 😱

Nya mix - 10.09.08

Tyck gärna till om du känner för!

Redigerat av eresseraca
Link to comment
Dela på andra sajter

creel (oregistrerad)
Här kommer en uppdaterad variant av min mix. Har snyggat och upp städat bort lite prat och brus i slutet av vissa tagningar, EQat om lite, gjort om virveln, ändrat automatiseringen aningen på nån synth/cello och jobbat mer på lead gitarren (vilken i övrigt jag gillar riktigt mycke nu) och lagt in en phaser effekt på sången på två ställen (du märker om du är uppmärksam, hehe)... börjar vara riktigt nöjd med min variant nu. Mer tryck och fetare sound än första versionen.

Trodde inte att det alls skulle bli till nåt när jag började utan tog det mest som en udda övning, men nu e jag riktigt nöjd ändå! Trevligt 🙂

Nya mix - 10.09.08

Tyck gärna till om du känner för!

Baskaggen känns lite långt bak (för mycket rumsljud) och lite otydlig. Sången låter instängd (jo jag vet den är rejält svårmixad i detta fall 🙂) och torr.

Gitarrerna tycker jag du ska panorera mycket mer, åtminstone 90% åt vardera sida.

Om man vill vara väldigt kritisk skulle jag säga att allt ligger för mycket i en gröt i mitten nu, det är en enda stor smet av det. (liite så är det)

Men det jag tycker du ska tänka på är att få ett renare ljud på trummorna, göra dem tydligare. Prova jobba med kompressorer och eq. Ditt OH-ljud kan nog med fördel eq:as en del, fast det är svårt att säga när man lyssnar på helheten såhär.

Gitarrer osv låter helt ok, du behöver inte pilla med eq på dem mer, det jag stör mig på är att de är så konstigt panorerade.

Så tänk på panoreringar, de var lite knepiga, lyssna i både lurar och högtalare 🙂

Sorry om du tycker jag går för hårt på här men du ville ha kritik och jag säger vad jag tycker. Detta var saker jag reagerade på.

Mixa är både en konst och en vetenskap. Det öronen tycker låter bra för tillfället tycker de inte 24 timmar senare. Det man tycker låter bra i de lurar/monitorer man mixat massvis med timmar i, tycker man inte alls låter bra nån annanstans.

Går själv ofta "vilse" / blir "blind"... man tror att det är bra mixat, men efter att ha lyssnat på lite referenser upptäcker man massa fel som inte öronen hörde nyss.

Så mina tips till att bli bättre: Jämför så mycket du kan med referenser som låter bra, lyssna i olika lurar/monitorer etc. Detta spar man tid på, annars kan man hålla på pilla med en grej jättelänge utan att komma nån vart direkt (för öronen hör inte längre vad som är fel).

Jaja, talar bara lite av min egen erfarenhet nu. Jag är absolut inget proffs. Men man lär sig hela tiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Creel, tackar! Bra med kritik, mycket viktigt... speciellt när man hela tiden håller på lär sig. De blir lätt så att man känner sig nöjd och inte "kommer på" vad som kan förbättras, då e det jätte bra att nån säger åt en sådär konkret. För nu i efterhand när jag ändrat det du påpekat, så låter det ju ännu bättre 🙂

Har gjort trummorna tydligare, mindre rumsljud på dem (speciellt kicken då) och EQat anigen... men vet inte riktigt vad jag ska göra åt overheadsen... kanske du hade nåt i åtanke som du kan förklara mer exakt? Även om det kan vara svårt att lägga fingret på när man hör hela mixen som du skriver.

Öppnade upp sången lite mer och försökte få dem bättre... håller med det du skriver, den e enormt svårt 😆 Är kanske för hög volym på den nu?

Gitarrerna är panorerade mer nu, annars är jag själv rätt nöjd med panoreringen. Tycker om att ha det som live uppsättning, dvs. Guitar 1 spåren i ena kanalen och Guitar 2 spåren i andra kanalen... sedan beroende på om de spelar solo eller rhythm eller bara nåt fill så har jag dem mer eller mindre utpanorerade. Detta för att hålla lite naturlig band känsla över det.

Efter att jag panorerade gitarrena mer så blev det just det jag sökte, mindre gröt och mer definition. Bra att du påpekade det, jag skulle troligtvis annars inte panorerat dem längre ut 🙂

Tack än en gång för kritiken och du och andra e ju förstås välkommen att säga era ord om den nya versionen nudå! 🙂

Ny Mix (11.09.08)

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.speedyshare.com/280845651.html

Jag har gjort ett försök. Mest nivå- och eqinställningar gjorda. Har arbetat med den i cirka två timmar så allt är inte med. Vill mest höra om det är värt att fortsätta mixa med den för isf gör jag det.

MvH Rickard

Jag tycker absolut att du ska fortsätta, låter som att du fått en bra start, mycket fylligt och trevligt tycker jag. För mycket av syntarna men annars fint!

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.speedyshare.com/795683218.html

Testade lite snabbt. Här har ni refrängen (?). Vissa grejer är lite dova men jag orkar inte sitta och pilla för nu ska jag kolla på film.

Edit: Haha fyfan, lyssnade nu igen. Låter ju skitdåligt. Mixa aldrig när ni är trötta!

Redigerat av Rabieshund
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Hej alla!

Först och främst så vill vi be om ursäkt för att vi inte varit aktiva i vår egen tråd på sista tiden.

Det beror främst på att vi har haft mycket att göra iom kommunikation med studiopersonal och även med inspelningen av ännu en ny

låt. Vi hoppas verkligen inte att detta uppfattats som nonchalans mot er alla som tagit er tid och arbetat med mixningen av vår

låt.

Vi ber hursomhelst om ursäkt för vår frånvaro och att det dröjt så med våra utlåtanden.

Nu ska vi ta tag i detta och lyssna igenom alla mixar en gång till ordentligt och utse vilken av dem som vi gillar bäst och vars

skapare ska få den ärofyllda trisslotten. 🙂

Dock sker detta med reservation för att alla självklart har olika smak så bedömningen blir ju då subjektiv utifrån vår smak.

iom att vi har spelat in en till låt har vi kommit i kontakt med en person på hemmaplan som ska mixa och färdigställa båda våra låtar den här gången. Detta beror främst på att det är lätt att arbeta med honom då han bor så nära och att vi har god kommunikation med honom. Vi har även just nu

en väldig tidspress.

Det ska bli roligt, trevligt och intressant att lyssna igenom allt nu ordentligt en gång till och få ge synpunkter på varje respektiv mix.

Tusen tack för ert tålamod och hjälp!

återkommer förhoppningsvis redan ikväll med vad vi kommit fram till.

EDIT:

Verkar som att de som laddat upp på "speadyshare" har fått sina bidrag raderade pga att dem varit där för länge, pinsamt att det har fått gå så lång tid 😉

ni får hur som jättegärna ladda upp dem pånytt, skulle vara kul att höra dem!

Redigerat av FaniSkogen
Link to comment
Dela på andra sajter

ennels:

Bra balans i ljudnivåerna mellan instrumenten. Dock kändes som att den gick lite upp och ned hela tiden i volym, typ som att det gatades hårt på gitarrerna fick vi ett litet intryck av.

Sången låter väldigt bra, aning lågt kanske men det är ju en petitess!

Låter som att du fått till trummorna bra, kanske kan komma fram en del mer, virveln är ju vad vi förstått inte den bästa att jobba med pga grundljudet.

Rabieshund:

Skulle vara kul att höra om du vill ladda upp den igen, är tyvärr borta nu och minns inte riktigt hur den lät sist jag lyssnade på den.

Punkrockdude:

samma här, vill gärna att du laddar upp den på nytt då den är borta nu från speadyshare.

eresseraca:

Bra och öppen mix, låter bra i överlag. Gitarren är lite väsig kanske, dock var leadgitarren väldigt fin! Sången känns lite väl robotaktig på något vis, lite överdistad. Kan ju ha varit det att vi gjorde misstaget att skicka iväg distad sång från början, nog inte vad vi borde ha gjort:) Dock hade du några roliga idéer där med phasern på sången vid den tunga delen i mitten osv, roligt med sådant!

Trummorna låter bra, kom fram väldigt bra i mixen!

philipsaxin:

Samma här, får väldigt gärna ladda upp din mix igen!

Gizmozis:

Sista som är uppladdad av dig är en snutt där vid tunga delen. Låter mycket bra det, snyggt att du triggat(tror jag) virveln? låter väldigt bra iaf.

Gitarrerna låter också bra, "rena" och tydliga. Sången hinner man inte höra så mycket av. Du har inte möjlighet att lägga ut hela låten?

browno:

också försvunnit, skulle du kunna lägga ut den igen vore det kanon!

Zauron_87:

Bra jobb med trummorna, fick fram ett schysst ljud! Sången ligger bra tycker vi, låter bra och bra volymmässigt. Basen låter fläskigt, bra! Anningens grötig kanske, eller ja, jag får uppfattning av det. Överlag en bra mix.

creel:

Svårt utan sång att jämföra på ett bra sätt med dem andra. Trummorna lät bra, dock ligger virveln väldigt högt och lite för sig på något vis, sticker ut lite. Men detta påpekade du ju även själv:)

Gitarrerna känns lite tunna och lite väl mid'iga för vår smak. I överlag en bra och städad mix, allt kommer fram väldigt bra, hade varit kul att höra med sång!

drloop:

Också försvunnit, vore kul att höra!

Om vi har glömt någon nu så säg till, kanske missade något svar med en länk i!

Tack för allt, skitkul att höra på allt!

Och ni vars filer har försvunnit får gärna ladda upp dem igen.

Vi väntar lite med slutresultatet tills vi hört allt!😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...