Jump to content
Annons

Tävlingen avslutad i.o.m mixningen av "No More" tack alla som varit med och hjälpt oss!


FaniSkogen

Recommended Posts

Hejhej!

Nu har vi spelat in en ny låt som vi nu ska ha mixad. Och då vi inte har några som helst tillräckliga kunskaper själva om hur detta ska gå till så frågar jag nu här om någon kanske känner sig nyfiken och intresserad på att hjälpa oss att ordna detta?

Uppsättningen är trummor, bas, keyboard, två gitarrer och sång (growl inspelat med lite dist på sången).

Låten heter No more. Vi, bandet heter Scene of Decay

Vore helschysst ifall någon ville pröva på att mixa denna låten, hur än nu resultatet blir i slutändan, så vore det även kul att se lite olika mixningar på den för att kanske få lite olika perspektiv på den.

Så skriv ifall ni är nyfikna på att pröva på så får vi på något vis ordna så du får filerna. hur löser man detta på bästa vis?

MVH/Christofer

Redigerat av FaniSkogen
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 166
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Jag är intresserad. Jag ger alltid en mixning gratis till nya ansikten så att ni får en hands on om det är något ni vill använda er av på fler låtar. Så första låten blir gratis som ett arbetsprov. Sedan tar jag betalt.

PM:a om det är intressant.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar för responsen! Ni har båda PM!

Fler får också gärna svara.

Här är för övrigt vår hemsida som är ouppdaterad för tillfället:

http://www.sceneofdecay.com

Där finns även två st gamla inspelningar.

Link to comment
Dela på andra sajter

kan tänka mig att göra ett försök om tid finnes...

kan vi inte lägga ut alla mixarna här sedan så kör vi en omröstning om vem som lyckats bäst?! Så kan han eller hon vinna en trisslott från bandet 😛 Skulle va skoj å se vad för olika typer av sound vi kan skruva fram med samma grundmaterial.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja va fan, jag vill också vara med och mixa! Tycker det är en bra idé att många gör mixar så kan man lyssna på varandras och ge feedback. Bandet får många versioner att välja av och vi andra över upp vår mixningsförmåga. En s.k. win-win situation!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fysatan va kul med denna reaktion från alla!

Ja visst ska alla som vill få göra ett försök att mixa vår låt! men hur ska jag då gå till väga bäst för att alla ni ska få ta del av materialet? Jag vet inte om vår ftp server kommer räcka till med plats. Skickafilen.se , fungerar den om flera ska få den?

Om någon har en bra idé med en beskrivning så skriv gärna upp den.

Nu ska jag iväg och se Pfloyd i dalhalla och kommer sedan inte ha tillgång till dator mer idag eftersom jag ska iväg till en vän (sångaren/gitarrist) efteråt då han fyller år 😄

Men imorgon ska jag lösa detta med utdelning! Så jag återkommer imorgon, tack alla än en gång för grym respons!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gör det du ska med filerna, ladda sen upp dom i en zip fil på tex http://filefront.com/ eller http://www.speedyshare.com/

Det andra med tävlingen, det är bara att göra samma sak, ladda upp filerna i en zip fil på samma ställen. Sen är det bara och göra som i Studiofestivalerna!

Om du inte vet hur du ska göra en zip fil (I Windows XP):

Markera alla filerna, högerklicka sedan på en av dom. Sen trycker du bara skicka till -> komprimerad mapp

/DjStyler

Redigerat av djstyler
Link to comment
Dela på andra sajter

När jag extraherar ljudfilerna från projektet till dem ni ska hämta hem.

Jag antar att det är wave jag ska göra dem till? Då blir ju alla lika stora oberoende hur mycket som är spelat på varje spår.

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag extraherar ljudfilerna från projektet till dem ni ska hämta hem.

Jag antar att det är wave jag ska göra dem till? Då blir ju alla lika stora oberoende hur mycket som är spelat på varje spår.

Ja, det är wav eller aiff du får expotera dem som och alla blir lika stora. Men det får de bli för annars blir det ett h-lvete att placera dem rätt 🙂

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag extraherar ljudfilerna från projektet till dem ni ska hämta hem.

Jag antar att det är wave jag ska göra dem till? Då blir ju alla lika stora oberoende hur mycket som är spelat på varje spår.

Ja, det är wav eller aiff du får expotera dem som och alla blir lika stora. Men det får de bli för annars blir det ett h-lvete att placera dem rätt 🙂

MVH

Anders

Yes, då kör jag på det!

Nu stötte vi på lite problem med diverse instrument. Så allt är klart förutom, basen, och vissa keyboarddelar (de ställen där pianot är med).

Så frågan är nu, ska jag lägga ut det som är klart hittils för nedladdning och lägga till det andra när det är klart i en egen fil när det är klart?

Eller, ska jag vänta med hela paketet till allt är klart? Kommer nog dröja tills senast onsdag innan basen och keyboarden är klar.

Så, hur tycker ni?

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag extraherar ljudfilerna från projektet till dem ni ska hämta hem.

Jag antar att det är wave jag ska göra dem till? Då blir ju alla lika stora oberoende hur mycket som är spelat på varje spår.

Ja, det är wav eller aiff du får expotera dem som och alla blir lika stora. Men det får de bli för annars blir det ett h-lvete att placera dem rätt 🙂

MVH

Anders

Yes, då kör jag på det!

Nu stötte vi på lite problem med diverse instrument. Så allt är klart förutom, basen, och vissa keyboarddelar (de ställen där pianot är med).

Så frågan är nu, ska jag lägga ut det som är klart hittils för nedladdning och lägga till det andra när det är klart i en egen fil när det är klart?

Eller, ska jag vänta med hela paketet till allt är klart? Kommer nog dröja tills senast onsdag innan basen och keyboarden är klar.

Så, hur tycker ni?

Ja, lägg ut det du har nu tycker jag. Är ju spännande att höra vad det är 😎

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

NU NU NU NU NU

Yes, är i full gång att exportera ljudfilerna nu!

Sedan så har jag bara telias 8/1 uppkoppling så att ladda upp de flertal gigabyten som det nog blir kommer väll att ta sin lilla tid tyvärr. Men inatt borde det vara klart :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi väntar med spänning :rolleyes: Förresten, fick du mitt PM med de frågor jag hade?

MVH

Anders

Yes, mycket bra info!

Kommer lägga med ett textdokument med lite synpunkter och önskemål vi har.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi väntar med spänning 😄 Förresten, fick du mitt PM med de frågor jag hade?

MVH

Anders

Yes, mycket bra info!

Kommer lägga med ett textdokument med lite synpunkter och önskemål vi har.

Kanon! 🙂

Yes, håller på att ladda upp nu på den där sidan, storegate. Verkar fungera mycket bra! Klart om en knapp timme.

Hoppas nu jag gjorde allt rätt när jag exporterade alla spåren. återstår att se.

Filerna är förresten rarade så ni måste ha winrar eller annat program för att kunna extrahera dem. Lyckades få ner allting från ca 3gb till 1, så det var ju lyckligt.

Men återkommer med länk så fort det är klart, om jag är vaken då annars kommer den imorgon!

MVH/Christofer

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu finns första delen av audiospåren uppe! Fick lov att dela upp den då jag inte kunde ladda upp allt på en gång!

Filen finns här:

http://hosted.filefront.com/Faniskogen/

nästa del på 700mb kommer snart också.

Och piano och bas kommer på onsdag.

Tack alla!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska ladda ner ikväll när jag är i studion. Några frågor som jag glömt. När är deadline? Bokat tid för mastring? Eller hur ser det ut?

MVH

Anders

Finfint!

Nja, någon deadline finns väll egentligen inte. Helst ska det väll inte ta för lång tid. Har lite andra planer som beror lite på hur det här blir osv.

Bokat tid för mastring? Måste man göra sådant också? Haha, jag är inte så hemma på detta med att färdigställa låtar på inspelning 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...