Jump to content
Annons

Tävlingen avslutad i.o.m mixningen av "No More" tack alla som varit med och hjälpt oss!


FaniSkogen

Recommended Posts

creel (oregistrerad)

FaniSkogen: Tyckte du gitarrerna var för middiga? Vad har du för ideal? Kanske en aning middiga, att de saknar lite diskant, men det där är eq:at efter många moderna referenser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 166
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Gizmozis:

Sista som är uppladdad av dig är en snutt där vid tunga delen. Låter mycket bra det, snyggt att du triggat(tror jag) virveln? låter väldigt bra iaf.

Gitarrerna låter också bra, "rena" och tydliga. Sången hinner man inte höra så mycket av. Du har inte möjlighet att lägga ut hela låten?

Hejsan

Jag tror inte att jag har kvar den faktiskt, men jag ska ta och kolla. Om jag har den kvar så skickar jag den till er :rolleyes: Det blir ju så att man tar och rensar hårddisken med jämna mellanrum. och detta gjorde jag för inte alls länge sedan, vilket då är efter att jag visste att ni hade hittat en mixare, så det är därför jag inte tror den är kvar.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror inte att jag har kvar den faktiskt, men jag ska ta och kolla. Om jag har den kvar så skickar jag den till er 😮 Det blir ju så att man tar och rensar hårddisken med jämna mellanrum. och detta gjorde jag för inte alls länge sedan, vilket då är efter att jag visste att ni hade hittat en mixare, så det är därför jag inte tror den är kvar.

MVH

Anders

Jag är i exakt samma situation, ingen låt kvar tyvärr.

Link to comment
Dela på andra sajter

eresseraca:

Bra och öppen mix, låter bra i överlag. Gitarren är lite väsig kanske, dock var leadgitarren väldigt fin! Sången känns lite väl robotaktig på något vis, lite överdistad. Kan ju ha varit det att vi gjorde misstaget att skicka iväg distad sång från början, nog inte vad vi borde ha gjort:) Dock hade du några roliga idéer där med phasern på sången vid den tunga delen i mitten osv, roligt med sådant!

Trummorna låter bra, kom fram väldigt bra i mixen!

Tackar för feedbacken, roligt att höra att ni gillade så pass mycket i den!

Link to comment
Dela på andra sajter

tänker nog testa lite på denna också, mest som tidsfördriv. har undivikit att lyssna på er andra så jag inte dras med för mycket utan kör min egen mix så att säga 🙂 kan inte lägga ner så mycket tid som jag hade velat kanske då skolan dödar mig just nu.

edit

får dock inte ner filerna 😎

Redigerat av mösken
Link to comment
Dela på andra sajter

Okay!

En av medlemmarna i bandet har brownos mix på datorn, Vi kommer så den kan vi bedöma efter att ha lyssnat på den några gånger. Håll ut lite till med det. Kanske också en gizmosis med sång, alla i bandet får leta lite i sina datorer.

DRLOOP: Väldigt spännande mix, väldigt bra och initiativrikt med pitching av sången, det är något som vi kommer att experimentera mera med från och med nu, stort tack för det. Virveln är det svårt att bestämma sig för, ibland känns den rätt men är väl inte helt i vår smak kanske beror det på att det var väldigt mycket reverb. Gitarrerna lät riktigt bra. Basen lät gött också med tanke på det urkassa grundljudet! Bra jobbat på den tyngsta delen, du har lyckats få fram cellon precis så som vi tänkt. En riktigt attraktiv mix.

Nu kommer vi att låta några dagar passera, sedan utses en vinnare (dvs den mix vi utifrån våran smak gillar bäst) Vi kommer förhoppningsvis kunnat lyssna på mixar som försvunnit men kanske ligger på någons dator. Beklagar att det blivit så, tråkigt att ni lagt ner arbete och att vi inte kan lyssna på det längre, men vi får hoppas att vi hittar något. Det är ju vi som skulle hållt ordning och sett till att spara allt. Sorry för detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Kul att ni gillade mixen.

Gick lite fort när jag gjorde mixen. Jag tog upp mixen nu och kollade med reverbet på virveln, höhö det var inte lite reverb 😄

Upptäckte virvelläck på pukkanalen, på pukorna ligger ett gigant reverb så det lät riktigt skumt när man lyssnade på bara trummorna. En gate löser det problemet.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Lyssnade lite till.

Att ljudet på virveln låter bra och ibland mindre bra beror på hur trummorna är spelade. Anslaget är inte jämnt.

Skulle jag göra det på riktigt hade jag antingen triggat en virvel ovan på eller helt enkelt samplat av en av era virvlar och ersatt de anslag som är mindre bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Browno: Snyggt triggat med trummorna och överlag en schysst mix. Väldigt städad och tydlig och reverb har lagts på med måtta, vilket är trevligt.

Gizmosis: Lika här, schysst triggat gillar trummorna mycket. Också väldigt städat. Gitarrerna framgår riktigt bra här och har lite mera tryck. Inte för mycket reverb, riktigt bra mix.

TIDIGARE KOMMENTARER:

ennels:

Bra balans i ljudnivåerna mellan instrumenten. Dock kändes som att den gick lite upp och ned hela tiden i volym, typ som att det gatades hårt på gitarrerna fick vi ett litet intryck av.

Sången låter väldigt bra, aning lågt kanske men det är ju en petitess!

Låter som att du fått till trummorna bra, kanske kan komma fram en del mer, virveln är ju vad vi förstått inte den bästa att jobba med pga grundljudet.

eresseraca:

Bra och öppen mix, låter bra i överlag. Gitarren är lite väsig kanske, dock var leadgitarren väldigt fin! Sången känns lite väl robotaktig på något vis, lite överdistad. Kan ju ha varit det att vi gjorde misstaget att skicka iväg distad sång från början, nog inte vad vi borde ha gjort:) Dock hade du några roliga idéer där med phasern på sången vid den tunga delen i mitten osv, roligt med sådant!

Trummorna låter bra, kom fram väldigt bra i mixen!

Zauron_87:

Bra jobb med trummorna, fick fram ett schysst ljud! Sången ligger bra tycker vi, låter bra och bra volymmässigt. Basen låter fläskigt, bra! Anningens grötig kanske, eller ja, jag får uppfattning av det. Överlag en bra mix.

creel:

Svårt utan sång att jämföra på ett bra sätt med dem andra. Trummorna lät bra, dock ligger virveln väldigt högt och lite för sig på något vis, sticker ut lite. Men detta påpekade du ju även själv:)

Gitarrerna känns lite tunna och lite väl mid'iga för vår smak. I överlag en bra och städad mix, allt kommer fram väldigt bra, hade varit kul att höra med sång!

DRLOOP: Väldigt spännande mix, väldigt bra och initiativrikt med pitching av sången, det är något som vi kommer att experimentera mera med från och med nu, stort tack för det. Virveln är det svårt att bestämma sig för, ibland känns den rätt men är väl inte helt i vår smak kanske beror det på att det var väldigt mycket reverb. Gitarrerna lät riktigt bra. Basen lät gött också med tanke på det urkassa grundljudet! Bra jobbat på den tyngsta delen, du har lyckats få fram cellon precis så som vi tänkt. En riktigt attraktiv mix.

................................................................................

..........................................................................

SLUTSATS

Det har varit väldigt svårt att välja ut en mix av dessa som "bäst" det är många som gör olika saker riktigt bra. Visa har triggat trummorna vilket självklart låter bättre än det man kan göra med enbart vårat grundljud.

Utan mera dröjsmål eller ursäkter så meddelar vi härmed att vi gillar Gizmosis mix bäst ÖVERLAG, men inte allt med den.

Återigen stort tack till alla som deltagit i detta och hoppas det har gynnat er utveckling inom mixning, det har varit väldigt lärorikt för oss och det tackar vi mycket för.

Gizmosis får nu kontakta oss med sin adress för att få sitt pris(en triss).

Peace out

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack själv!

Tyckte det var enormt kul och lärorikt att delta i "tävlingen" 😄

Lycka till med låten och den slutliga mixen, och sedan så önskar jag förstås att du postar en länk här it tråden till låten när ni har den färdigt mixad. Så får man höra hur slutresultatet blev jämfört med ens egen! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Browno: Snyggt triggat med trummorna och överlag en schysst mix. Väldigt städad och tydlig och reverb har lagts på med måtta, vilket är trevligt.

Tack för de vänliga orden, själv kommer jag överhuvudtaget inte ihåg hur det lät.Det var definitivt kul att mixa, skulle vilja se mer sånna här grejer på forumet. Trummorna var förresten inte triggade.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Jajja, jag är lite sent ute men här kommer min mix en gång till iaf. Även om du utsett vinnare får du gärna lyssna på den och och säga vad du tycker faniskogen. 😄

http://www.speedyshare.com/621511826.html

Ha're gött // Philip

Fan i skogen!

För sen ute igen då, filen borttagen. Vore jättekul om du ville lägga ut den igen, får verkligen ursäkta för detta.

Yeah, det har varit kul detta, väldans roligt med denna enorma respons!

Ifall det blir fler låtar som vi kommer med som behövs mixas så kan vi ju om det finns önskan här lägga ut även dem. Vi har ju fått en väldans massa bra idéer härifrån er!

Link to comment
Dela på andra sajter

*dubbelpost*

Redigerat av FaniSkogen
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...