Jump to content
Annons

Bellman ER-hörselskydd


johahl

Recommended Posts

Vad använder ni för filter och för vilka användningsområden? Jag undrar om man ska införskaffa en arsenal med filter eller om det räcker med ett.

15 db är det givna. Men frågan är om man ska ha ett 9 db när man övar eftersom det blir långa timmar? Och 25 db, behövs det någon gång?

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Vad använder ni för filter och för vilka användningsområden? Jag undrar om man ska införskaffa en arsenal med filter eller om det räcker med ett.

15 db är det givna. Men frågan är om man ska ha ett 9 db när man övar eftersom det blir långa timmar? Och 25 db, behövs det någon gång?

I en bullrig liten replokal med hårtslående trummis skulle jag definitivt köra på 25 dB.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har 15 när jag spelar och 25 när jag står framför PA högtalarna innanför staketet. Brorsan har 9 när han spelar eftersom de kör mycket akustiskt och han behöver mer återkoppling från gitarr och stämsång, men då har man inte trumset och elgitarrer som brötar på (inställt på 11).

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...
Avv (oregistrerad)

Jag har -15db och har kört med det i flera år eftersom att -9 inte fanns när jag köpte men jag har bytt till 9 och är supernöjd.

Spelar allt från hårdrock till dansband på stora och små scener. Tycker att det blir lite ofealing med 15. Känns instängt.

Skall tillägga att jag har tinnitus och haft det i ca 10 år men det blir 9 db dämpning för mig.

Men när jag är på konserter som åskådare kör jag med 15 dämpningen

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...
Jag har precis köpt sånna med 25dB filter. När jag spelar på cymbalerna skär det som fan i öronen, det blir alldeles för högt. Kan det vara att dom inte sitter bra, att det kommer in ljud emellan?

Kolla upp det med dem, du hat tre månaders garanti.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...