Jump to content
Annons

absolut ondaste ackordföljderna!


yonaz666

Recommended Posts

Annons
friend (oregistrerad)

Ackordföljden i samtliga Spice Girls låtar. 🙂

De kan få själen att krokna i vemod. ☺️😄

Redigerat av friend
Link to comment
Dela på andra sajter

tritonus/den sänkta kvinten..

Japp, ännu värre om man flyttar tritonus kromatiskt! 🙂 Håller på med en låt nu som har det faktiskt. ☺️

(Alltså lägga tex. en oktav med en minusfemma emellan och sedan flytta allt en halvton upp eller ner)

Edit. Förtydligade

Mvh

Memphis the devil

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

tritonus/den sänkta kvinten..

Japp, ännu värre om man flyttar tritonus kromatiskt! 😄 Håller på med en låt nu som har det faktiskt. 😎

(Alltså lägga tex. en oktav med en minusfemma emellan och sedan flytta allt en halvton upp eller ner)

Edit. Förtydligade

Mvh

Memphis the devil

många tritonus blev det när jag lirade dödsmetall.. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

tritonus/den sänkta kvinten..

Japp, ännu värre om man flyttar tritonus kromatiskt! 😄 Håller på med en låt nu som har det faktiskt. 😎

(Alltså lägga tex. en oktav med en minusfemma emellan och sedan flytta allt en halvton upp eller ner)

Edit. Förtydligade

Mvh

Memphis the devil

många tritonus blev det när jag lirade dödsmetall.. 😉

IDF min bäste herre!

jag har hörtalas om tritonus men jag fattar inte hur man får fram de även om jag läst musik A haha ^^

Link to comment
Dela på andra sajter

C F G7 C

Även om det kanske var tänkt som ett skämt så ligger nog dom akorden närmast evil.

1930 sålde Bluesiga Robert Johnson sin själ till djävulen för att få sina färdigheter, sägs det! Det är för lite sånt nu för tiden!

Link to comment
Dela på andra sajter

C F G7 C

Även om det kanske var tänkt som ett skämt så ligger nog dom akorden närmast evil.

1930 sålde Bluesiga Robert Johnson sin själ till djävulen för att få sina färdigheter, sägs det! Det är för lite sånt nu för tiden!

Jag skulle aldrig skämta om musick!

Speciellt inte när det här hänsyftas till Han-vars-namn-inte-ska-utalas. Musick är alldeles för seriöst för det.

Om det var 1930 . .hmm tror att jag minns det som tidigare . . . men det var så längesen och sååå många själar sen dess.

Robert Johnson - The Devil Legend

Link to comment
Dela på andra sajter

VHS (oregistrerad)

Har för mig att A med ett D# låter rätt smaskigt

men inte säker. Kan vara ute och cyklar.

Tänkter på introt till Alison Hell med Annihilator, tror det är nåt liknade ackord där? ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
C F G7 C

Även om det kanske var tänkt som ett skämt så ligger nog dom akorden närmast evil.

1930 sålde Bluesiga Robert Johnson sin själ till djävulen för att få sina färdigheter, sägs det! Det är för lite sånt nu för tiden!

Jag skulle aldrig skämta om musick!

Speciellt inte när det här hänsyftas till Han-vars-namn-inte-ska-utalas. Musick är alldeles för seriöst för det.

Om det var 1930 . .hmm tror att jag minns det som tidigare . . . men det var så längesen och sååå många själar sen dess.

Robert Johnson - The Devil Legend

Absolut för lite av det. Vi kanske ska göra en gruppakt här? ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Tony Iommi är ju rätt duktig att hitta skiten. Ett annat värdelöst är ju denna:

Ehh?? ☺️ Nog för att jag kan instämma att Celtic Frost är värdelösa, gillade aldrig när de kom och hörde den här videon för första gången på metalshowen på skychannel, men TI värelös???

Link to comment
Dela på andra sajter

tritonus/den sänkta kvinten..

Japp, ännu värre om man flyttar tritonus kromatiskt! 🙂 Håller på med en låt nu som har det faktiskt. 😱

(Alltså lägga tex. en oktav med en minusfemma emellan och sedan flytta allt en halvton upp eller ner)

Edit. Förtydligade

Mvh

Memphis the devil

många tritonus blev det när jag lirade dödsmetall.. 😉

IDF min bäste herre!

jag har hörtalas om tritonus men jag fattar inte hur man får fram de även om jag läst musik A haha ^^

tritonus är en sänkt kvint.. dvs ett kvintackord där du sänker kvinttonen med ett halvt tonsteg..

Link to comment
Dela på andra sajter

tritonus/den sänkta kvinten..

Japp, ännu värre om man flyttar tritonus kromatiskt! 😄 Håller på med en låt nu som har det faktiskt. 😎

(Alltså lägga tex. en oktav med en minusfemma emellan och sedan flytta allt en halvton upp eller ner)

Edit. Förtydligade

Mvh

Memphis the devil

många tritonus blev det när jag lirade dödsmetall.. 😛

IDF min bäste herre!

jag har hörtalas om tritonus men jag fattar inte hur man får fram de även om jag läst musik A haha ^^

tritonus är en sänkt kvint.. dvs ett kvintackord där du sänker kvinttonen med ett halvt tonsteg..

Lägger man på en 9:a eller höjd 5:a fast en oktav ner så har vi oss ett 7 ackord . Djävulens blues har med ett finger överallt. 😄

Redigerat av 4Trax
Link to comment
Dela på andra sajter

tritonus/den sänkta kvinten..

Japp, ännu värre om man flyttar tritonus kromatiskt! 😄 Håller på med en låt nu som har det faktiskt. 😄

(Alltså lägga tex. en oktav med en minusfemma emellan och sedan flytta allt en halvton upp eller ner)

Edit. Förtydligade

Mvh

Memphis the devil

många tritonus blev det när jag lirade dödsmetall.. 😛

IDF min bäste herre!

jag har hörtalas om tritonus men jag fattar inte hur man får fram de även om jag läst musik A haha ^^

tritonus är en sänkt kvint.. dvs ett kvintackord där du sänker kvinttonen med ett halvt tonsteg..

[besserwisserfasoner] Tritonus är en överstigande kvart. En sänkt kvint (egentligen förminskad kvint) är inte riktigt tritonus, bara nästan.[/besserwisserfasoner]

Link to comment
Dela på andra sajter

I Tomb Raider Anniversary-soundtracket finns ett stycke som har en sån jävla ond ackordgång. T-Rex theme! Vänta jag ska ta ut den..

Ok tänk er detta. Elaka fucking brass som spelar en elak fucking melodi på följande ackordgång:

Intro: Dm

Melodi: Tonartshöjning till Fm, Dbm, Fm x2

Fm, G#m x2

Tonartshöjning till Bm, Gm, Bm

Bm, Dm x2

Tonartshöjning till Fm och ligg där och pumpa med massa feta domedagskörer osv. Det går bara uppåt hela tiden och bara moll hela tiden!

Helt sjukt. Jag är glad att jag hittade soundtracket på en sida där man kunde tanka gratis. Skiiitbra!

Link to comment
Dela på andra sajter

appropå tritonus, det finns en skräckfilm som där en gammal vietnamveteran blir tvungen att döda folk igenom att fiska in dem med asstora drag och kastspö varje gång han hör intervallet tritonus (typ när folk ligger på bryggan och pumpar blues eller annan musik innehållandes mycket domminantsjuaccord) den heter blood hook och rekommenderas varmt till kalkonfilmsfestivalen!

bytheway är E13 - Ebmaj9 extermt djävulusisk!

Redigerat av Mige89
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...