Jump to content

Recommended Posts

Filnamn: Låt 1 S2.0 v3

Av: Noumenon

Skickad: 5 Aug 2008

Kategori: Rock/Metal

Tjena. Tänkte att jag kunde dela med mig utav min senaste produktion av en polares demo han spelar in hos mig, där jag använt Superior 2.0. Åsikter samt förslag är välkomna! Främst på produktionen då 😄

Klicka här för att ladda ner filen

Edited by Noumenon
Annons

Ser att du är lite överallt du också 😉

Gillar inte den där virveln. har för lite smack/crack, är lite för dov för min smak.

Enda jag har att gnälla på dock. 😄

hehe, jasså, sneap-forumet då eller? 🙂

jag gillar virveln,bra botten i den, cymbalerna låter inte så roligt dock

har du rattat mycket med trummorna, eller är det snudd på preset default man hör?

väldigt mycket limiter över hela låten, det kanske gör att trummorna låter mindre dynamiska en vad de egentligen är

kul att höra lite exempel på sd2 in action iaf. tack för det!

/Larsson

😉

Virveln gillar jag också tokskarpt. Cymbalerna är det lite bök med ja hehe. Det som har rattats med trummorna är bara inne i sd2, det enda utanför är reverb. Har en limiter på masterbussen, men den trycker bara till allt som går över 0dB, vet inte om det är de andra ljuden som gör det, basen är rätt hårt komprimerad.

Har en ny variant av sd2-trummor, dock en annan låt. Trot även att lite av botten i virveln har strukit med, för sönderlyssnad just nu för att bedömma.