Jump to content
Annons

Trummis sökes


Tranback

Recommended Posts

Annons

Bara ett tips:

skicka click-track till trummisen eller ett beat från Stylus så han vet vilken takt han ska lira efter. Skicka även med låtskiss/upplägg så han vet när eventuella fills ska komma osv ...

skickar du bara en ljudfil med gura måste det vara jäääkligt tajt om det ska gå att lägga trummor till 😄

EDIT: småfix

Redigerat av lavrell
Link to comment
Dela på andra sajter

Bara ett tips:

skicka click-track till trummisen eller ett beat från Stylus så han vet vilken takt han ska lira efter. Skicka även med låtskiss/upplägg så han vet när eventuella fills ska komma osv ...

skickar du bara en ljudfil med gura måste det vara jäääkligt tajt om det ska gå att lägga trummor till 😄

EDIT: småfix

ok tack så mycket vad e stylus ganska ny på det här.

men först och främmst måste jag hitta en trummis

Link to comment
Dela på andra sajter

ok tack så mycket vad e stylus ganska ny på det här.

Stylus är ett samplingbibliotek från Spectrasonics som är fullt med trumloopar och enskilda trumljud samt percussiva ljud (tambourine mm.)

det jag menade va att skapa ett beat i Midi som visat vilket tempo (Bpm) kompet ska gå i så trummisen vet vad han ska hålla sig till. Kräver dock ganska bra trumiss för att få till en bra inspelning ifrån Click-track. Och framförallt BRA inspelningsmöjligheter (akustik, micar mm)

Lycka Till! 😕

EDIT: frågan är om jag är dyslektiker? :rolleyes:

Redigerat av lavrell
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

jag hatar att programera digitala trummor jag vill ha en live trummisså jag undrar om någon skulle vilja lira med mig på distans:P typ att jag spelar in gitarren och du(vem du än är) spelar in trummorna när jag skickat gitarren

Vad hade du tänkt dig för musik?

Redigerat av jarlo
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

jag hatar att programera digitala trummor jag vill ha en live trummisså jag undrar om någon skulle vilja lira med mig på distans:P typ att jag spelar in gitarren och du(vem du än är) spelar in trummorna när jag skickat gitarren

Vad hade du tänkt dig för musik?

allt typ av rock och punk men jag sjunger nog bäst åt Ebba Grön hållet men jag kan somsagt spela allt

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
Danny Cort (oregistrerad)
Hej!

jag hatar att programera digitala trummor jag vill ha en live trummisså jag undrar om någon skulle vilja lira med mig på distans:P typ att jag spelar in gitarren och du(vem du än är) spelar in trummorna när jag skickat gitarren

Vad menar du?

Ska en trummis freestyla efter ditt gitarrspår?

Det är fan det dummaste jag har hört sen Hacke blev religiös...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ska fråga vår trummis om han är intresserad, kanske... Han gillar nya saker. Dock är han lite slö ibland. Kommer hem om en vecka så du får vänta lite 😆 .

/oskar

det e lungvar länge sen jag la ut den här tråden behöver ingen trummis längre

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Vad menar du?

Ska en trummis freestyla efter ditt gitarrspår?

Det är fan det dummaste jag har hört sen Hacke blev religiös...

Vad är det som är så dumt? Det är inte särskilt ovanligt att trummisar lirar till click/beat och är man bara van vid det ser jag inte nåt problem att lägga på ett trumspår efter att gitarren är lagd.

Jag är trummis men har tyvärr inte inspelningsmöjlighet i min nuvarande lokal, sorry.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska en trummis freestyla efter ditt gitarrspår?

Det är fan det dummaste jag har hört sen Hacke blev religiös...

Exakt varför är det det dummaste du har hört? Det funkar alldeles utmärkt att lägga trummor efter gitarr, vi har gjort så mängder med gånger i mina olika band med superbt resultat. Har kanske med trummisens skills att göra 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...