Tranback Posted November 1, 2004 Share Posted November 1, 2004 Hej! jag hatar att programera digitala trummor jag vill ha en live trummisså jag undrar om någon skulle vilja lira med mig på distans:P typ att jag spelar in gitarren och du(vem du än är) spelar in trummorna när jag skickat gitarren Link to comment Share on other sites More sharing options...
lavrell Posted November 1, 2004 Share Posted November 1, 2004 (edited) Bara ett tips: skicka click-track till trummisen eller ett beat från Stylus så han vet vilken takt han ska lira efter. Skicka även med låtskiss/upplägg så han vet när eventuella fills ska komma osv ... skickar du bara en ljudfil med gura måste det vara jäääkligt tajt om det ska gå att lägga trummor till 😄 EDIT: småfix Edited November 1, 2004 by lavrell Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tranback Posted November 2, 2004 Author Share Posted November 2, 2004 Bara ett tips: skicka click-track till trummisen eller ett beat från Stylus så han vet vilken takt han ska lira efter. Skicka även med låtskiss/upplägg så han vet när eventuella fills ska komma osv ... skickar du bara en ljudfil med gura måste det vara jäääkligt tajt om det ska gå att lägga trummor till 😄 EDIT: småfix ok tack så mycket vad e stylus ganska ny på det här. men först och främmst måste jag hitta en trummis Link to comment Share on other sites More sharing options...
lavrell Posted November 4, 2004 Share Posted November 4, 2004 (edited) ok tack så mycket vad e stylus ganska ny på det här. Stylus är ett samplingbibliotek från Spectrasonics som är fullt med trumloopar och enskilda trumljud samt percussiva ljud (tambourine mm.) det jag menade va att skapa ett beat i Midi som visat vilket tempo (Bpm) kompet ska gå i så trummisen vet vad han ska hålla sig till. Kräver dock ganska bra trumiss för att få till en bra inspelning ifrån Click-track. Och framförallt BRA inspelningsmöjligheter (akustik, micar mm) Lycka Till! 😕 EDIT: frågan är om jag är dyslektiker? Edited November 4, 2004 by lavrell Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarlo Posted November 5, 2004 Share Posted November 5, 2004 (edited) Hej! jag hatar att programera digitala trummor jag vill ha en live trummisså jag undrar om någon skulle vilja lira med mig på distans:P typ att jag spelar in gitarren och du(vem du än är) spelar in trummorna när jag skickat gitarren Vad hade du tänkt dig för musik? Edited November 5, 2004 by jarlo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tranback Posted November 6, 2004 Author Share Posted November 6, 2004 Hej! jag hatar att programera digitala trummor jag vill ha en live trummisså jag undrar om någon skulle vilja lira med mig på distans:P typ att jag spelar in gitarren och du(vem du än är) spelar in trummorna när jag skickat gitarren Vad hade du tänkt dig för musik? allt typ av rock och punk men jag sjunger nog bäst åt Ebba Grön hållet men jag kan somsagt spela allt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tranback Posted November 8, 2004 Author Share Posted November 8, 2004 kom igen nån trummis måste det finnas här Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ken Kängström Posted November 8, 2004 Share Posted November 8, 2004 Gå in på www.jamma.nu. Där finns det nog en del trummisar som vill lira med dig. MVH//Kenny Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tranback Posted November 10, 2004 Author Share Posted November 10, 2004 snälla någon kan väll svara det måste ju finnas någon trummis här Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest feffe Posted January 15, 2005 Share Posted January 15, 2005 trummis utan inspelningsmöjligheter :/ kommer med inspelningsmöjlighet när jag har råd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Danny Cort Posted January 15, 2005 Share Posted January 15, 2005 Hej! jag hatar att programera digitala trummor jag vill ha en live trummisså jag undrar om någon skulle vilja lira med mig på distans:P typ att jag spelar in gitarren och du(vem du än är) spelar in trummorna när jag skickat gitarren Vad menar du? Ska en trummis freestyla efter ditt gitarrspår? Det är fan det dummaste jag har hört sen Hacke blev religiös... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ViktorDenStore Posted January 17, 2005 Share Posted January 17, 2005 Det är fan det dummaste jag har hört sen Hacke blev religiös... Haha 😲 Den va bra! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tranback Posted January 17, 2005 Author Share Posted January 17, 2005 jaja slut mobbat stäng tråden någn plz Link to comment Share on other sites More sharing options...
frelin Posted January 17, 2005 Share Posted January 17, 2005 Jag ska fråga vår trummis om han är intresserad, kanske... Han gillar nya saker. Dock är han lite slö ibland. Kommer hem om en vecka så du får vänta lite 😆 . /oskar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tranback Posted January 17, 2005 Author Share Posted January 17, 2005 Jag ska fråga vår trummis om han är intresserad, kanske... Han gillar nya saker. Dock är han lite slö ibland. Kommer hem om en vecka så du får vänta lite 😆 ./oskar det e lungvar länge sen jag la ut den här tråden behöver ingen trummis längre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jimmy.H Posted January 28, 2005 Share Posted January 28, 2005 Vad menar du? Ska en trummis freestyla efter ditt gitarrspår? Det är fan det dummaste jag har hört sen Hacke blev religiös... Vad är det som är så dumt? Det är inte särskilt ovanligt att trummisar lirar till click/beat och är man bara van vid det ser jag inte nåt problem att lägga på ett trumspår efter att gitarren är lagd. Jag är trummis men har tyvärr inte inspelningsmöjlighet i min nuvarande lokal, sorry. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattias B Posted January 28, 2005 Share Posted January 28, 2005 Ska en trummis freestyla efter ditt gitarrspår? Det är fan det dummaste jag har hört sen Hacke blev religiös... Exakt varför är det det dummaste du har hört? Det funkar alldeles utmärkt att lägga trummor efter gitarr, vi har gjort så mängder med gånger i mina olika band med superbt resultat. Har kanske med trummisens skills att göra 😆 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts