Jump to content
Annons

Covers som är bättre än originalen.


Pesek

Recommended Posts

Ungefär som att jämföra en Trabant med en Lamborghini. Jaja tur att smaken är så olika.

Jag är inte med!?

Death heter låten med en annan grupp eller!?

God fortsättning på dig "Döden"!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Skärp dig Nilsson. Du behöver inte bli osymptatisk och börja raljera bara för att nån annan tycker annorlunda än dig.

Träd, gräs och stenar har betytt mycket för mig, både som musiker och som bra medmänniskor.

Träd, gräs och stenar brukar göra det mesta spännande, kanske lyckas de även med en sådan urvattnad låt som all along the watchtower. 😛

Måste jag höra!

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Jag är inte med!?

Death heter låten med en annan grupp eller!?

God fortsättning på dig "Döden"!

Nej nej Rockern, låter heter ju Painkiller och covergruppen heter Death. 😛 God fortsättning själv. Är du frisk nu, du fick väl lunginflammation va? Du missade väl också att freaken reggade sig här under julen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag antar att folk kommer skrika helgerån nu, men The Flaming Lips coverskiva på The Dark Side of the Moon är faktiskt bättre än originalet. On the Run blir mer drag i, Money blir mer psykedelisk rock och Us and Them blir som den är fast ännu mer.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Jag antar att folk kommer skrika helgerån nu, men The Flaming Lips coverskiva på The Dark Side of the Moon är faktiskt bättre än originalet.

HELGERÅÅÅÅÅÅÅNNNNNNNN!!!

Redigerat av DieHard
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Nej nej Rockern, låter heter ju Painkiller och covergruppen heter Death. 😄 God fortsättning själv. Är du frisk nu, du fick väl lunginflammation va? Du missade väl också att freaken reggade sig här under julen.

Jag fick lite medicin så jag hostar slem än...men det är lite bättre fysiskt ändå!

Okej, Det var gruppen som var Death...Painkiller är ju rätt så bra tryck i med Judas..ska lyssna på den andra versionen då!?

Anal...jadu!? 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Kan man inte starta en tråd om Covers som totalt förstört orginallåtarna?

Jodå varsågod och skapa den. Kommer garanterat bli populär spytråd. Finns gott om covers som aldrig borde få ha gjorts så.....

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Covers blir sällan bättre än originalen. Men det finns undantag:

Angtoria - Confide in me (relativt okänt hårdrocksband från Sundsvall som fick en tråkig låt av Kylie Minogue att rocka utav h*e)

Pet Shop Boys - Go west (finns det någon som på allvar tycker att originalet av Village People var bättre?)

September - Me & my microphone (okej att den borde ha hetat "Microphone horny" för att vara mer trogen originalet, men den knäckte ändå)

Richard Marx - The first time ever I saw your face (originalet av Roberta Flack är så fjösigt att jag inte förstår hur musikerna lyckades hålla sig vakna låten igenom)

Glenn Medeiros - Nothing's gonna change my love for you (räck upp handen alla som visste att det var en cover! originalet gjordes av George Benson)

Edit: Det var inte Roberta Flack som gjorde The first time ever I saw your face först, utan Peggy Seeger, men hennes version låter ännu värre än Roberta Flacks!

Redigerat av Jetblack
Link to comment
Dela på andra sajter

Toploader - Dancing in the moonlight

vem har gjort orginal låten?

(edit) jag hittan´n själv.. trodde du syftade på thin lizzy´s Dancing in the moonlight först!

generations miss uppenbarligen! 😛

Redigerat av Larsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Kom på en som kanske inte är helt okej att tycka:

I cant help falling in love with you med Pet Shop Boys är bättre än Elvis-versionen.

Sent påkommet, men det var nog UB40 du tänkte på 😉

Intressant nog gavs den låten ut i samma veva som Pet Shop Boys släppte "Go west". 1993 var tider det.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 år senare...

Förlåt en noob tillika trådarkeolog som ramlade in på ett googlebananskal, men klåfingrig som man är vill man ju kladda ner med lite input...

Förvisso grymt original, men bob är bob (hund, alltså, inte Dylan).

bob hund - Ett fall och en lösning (Pere Ubu - Final Solution)

Väldigt trogen, men så mycket mer klös:

Anthrax - Got the time (Joe Jackson)

Just den här låten är ju som gjord för CiC (titelmässigt)!

Carnival in Coal - Maniac (Michael Sembello (Flashdance))

Egentligen passar både originalet och förmodligen Mansons version bättre apropå låtens innehåll, men jag gillar rocksättning lite mer, så..

Foo Fighters - Down in the Park (Gary Numan)

Ok, ingen slår Neil Young på fingrarna på hans egna låtar (väl?), men den här måste ha ett hedervärt omnämnande, och jag rekommenderar varmt en glutt (Grace Potter, Joe Satriani etc allstars - Cortez the Killer):

http://www.youtube.com/watch?v=paeNnR33i5Q

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Förutom nämnda bla Eva cassidy Jimi h och ace frehley så är ju hårdrocksversionen av you- Robin stjernberg 1000 ggr bättre! Kommer dock inte ihåg vad bandet hette. 😳 tror nån på forumet är med.

Menar du denna?

Ruskigt bra!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, covern är riktigt bra men jag tyckte inte den var bättre. Kanske beror det på att jag fortfarande minns när Dilba sjöng sin låt första gången i tv. Har för mig att det typ var Adam Alsings program eller liknande. Gav mig rysningar iaf tongue.gif

Var det där Dilba gjorde en cover på sig själv? Jag tyckte aldrig att originalet var särskilt kul men hon spelade den live i TV vid ett tillfälle med vad som måste varit ett gäng rockers som band... ganska bra mycket skränigare/tuffare än originalet och så mycket bättre! 🙂

Edit: ouch, svarade visst på ett fem år gammalt inlägg. Skulle inte förvåna mig om jag redan ställt den frågan tidigare här i tråden! 😉

Redigerat av Hellpig
  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Var det där Dilba gjorde en cover på sig själv? Jag tyckte aldrig att originalet var särskilt kul men hon spelade den live i TV vid ett tillfälle med vad som måste varit ett gäng rockers som band... ganska bra mycket skränigare/tuffare än originalet och så mycket bättre! 🙂

Edit: ouch, svarade visst på ett fem år gammalt inlägg. Skulle inte förvåna mig om jag redan ställt den frågan tidigare här i tråden! 😉

Läckert 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...