Jump to content
Annons

Covers som är bättre än originalen.


Pesek

Recommended Posts

Annons
  • 1 månad senare...
  • 5 veckor senare...

Ok, jag kommer bli hatad av alla för detta, hehe. Men jag tycker Far Corporations cover på Stairway to heaven är bättre än orginalet:) Lite mer spännande. Har det goda, klassiska intro vi alla gillar, och sen så utvecklar den sig enormt och uppdaterar sig till den tidens populär musik (80-talet).

Link to comment
Dela på andra sajter

Haschromantik av sämsta slaget. Skulle det vara bättre än Bob Dylan och Jimi Hendrix? I så fall är det väl ännu bättre musik ändå om man filmar en T-spritsalkis som ligger och skiter ner sig under en presenning, bara han har ett trasigt munspel i fickan.

Skärp dig Nilsson. Du behöver inte bli osymptatisk och börja raljera bara för att nån annan tycker annorlunda än dig.

Träd, gräs och stenar har betytt mycket för mig, både som musiker och som bra medmänniskor.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Nu vet jag inte om det har nämnts redan.. orkar inte läsa hela tråden.. men John Mayer's version av 'Free Fallin' är ju bara så jävla tokbra.

Kolla in den på youtube!

John Mayer - Free Fallin' YOUTUBE

Den var helt okej men gillade inte snubbens röst. Snacka om tråkig. zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
What..... en FNM-låt som jag missat?? Berätta, var finns den? Singelbaksida? Är den sen eller tidig?

Videon till den är så grymt skön, ett gäng brittiska komiker.

Sen, på tal om "you keep me hanging on"; the Rods (som alla kommer ihåg 😳 ?? ) har gjort en toppenversion av den oxå🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Magic Numbers – There Is a Light That Never Goes Out är sjukt mycket bättre än originalet.

Hehe.

Direkt när dom började sjunga utbrast både jag och min sambo "NEJ!"

Sen fortsatte min sambo med "NEJ! Stäng av förihelvete!".

Alltså jag gillar Magic Numbers jättejättemycket, men det där, i min mening, var nästan ett helgerån.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Knappst på min skala! Dilba är bra och en personlig kompis.. Men Evergreys version har tusan så mycket mer själ i sången.. Enda som stör i originalet är det plastiga sampalde pianot som används.. 🙁

med andra ord Evergreys version har mer själ och liv i sången...

Link to comment
Dela på andra sajter

Skärp dig Nilsson. Du behöver inte bli osymptatisk och börja raljera bara för att nån annan tycker annorlunda än dig.

Träd, gräs och stenar har betytt mycket för mig, både som musiker och som bra medmänniskor.

Ber om ursäkt! Men jag har aldrig gillat det där. Gjorde inte alla de där sk banden narr av ABBA och menade på att ABBA var kass och de själva väldigt bra? Jag gillade inte ABBA heller. Fan vad jag kan skriva elakt ibland, ser det sen när det är för sent. Hoola Band dola usch.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
  • 3 månader senare...
Nirvana - Jesus doesn't want me for a sunbeam

Mycket bättre än orginalet med The Vaselines.

Jeff Buckley - Hallelujah (Leonard Cohen)

Sen alla covers som Johnny Cash gjort, Hurt, Personal Jesus....mm.

ÄNTLIGEN!!! Någon som tar upp Nirvanas covers från unplugged albumet!

Hela den plattan är ju bra, men måste ju hålla fram det de gör med Meat Puppets låtar (även om Meat puppets själva är med och framför dom); Lake Of Fire , Oh me och Plateau

Sedan måste jag hålla med om att alla Eva Cassidy's covers är fruktansvärt bra!

den här tråden var tydligen gammal .. men nu förnyar jag den!

Redigerat av hjuvik
Link to comment
Dela på andra sajter

thrinithan (oregistrerad)

Vet ej om den har blivit nämnd ännu

Death - Painkiller(Judas Priest)

Det är nog den bästa covern jag kan komma att tänka på. Och enligt mig slår den originalet med lätthet!

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Vet ej om den har blivit nämnd ännu

Death - Painkiller(Judas Priest)

Det är nog den bästa covern jag kan komma att tänka på. Och enligt mig slår den originalet med lätthet!

Ungefär som att jämföra en Trabant med en Lamborghini. Jaja tur att smaken är så olika.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...