Jump to content
Annons

Studiofestival 22, Reggae!


Fidden

Recommended Posts

Det gick åt pipan med min låt… Det blev helt fel allting , rytmen blev riktigt grym, men när jag skulle sjunga in texten lät det för jäkligt! Funderar på att ta med en låt som egentligen var tänkt för min nästa skiva…

Hatar när det blir sådär…

/ F

wanna dub it? 😄

Nej, inte denna gång, men kanske på någon annan låt, framöver!!!

/ F

helbra!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 159
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

skulle bara kolla att det var 5 augusti som var slut datum och upptäckte att det var den 3:e så då kanske det är bäst att sätta igång. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha nu har man suttit och pillat och gjort klart arrangemanget och spelat in en refräng=P Kommer inte bli direkt reggae röst men det får duga. Gör klart det sista idag(!) efter middag. Klockan e 04:37 nu och jag ska ha ett träningspass 11.00.......OHMA GADD! Natti!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har varit 3:e ända från början 🙂

Men jag kommer inte sätta mig och lägga upp någon röstningstråd direkt efter midnatt, och imorgon jobbar jag till 17, så om ni skickar in bidrag innan 18:00 imorgon måndag, så kommer de med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har varit 3:e ända från början 🙂

Men jag kommer inte sätta mig och lägga upp någon röstningstråd direkt efter midnatt, och imorgon jobbar jag till 17, så om ni skickar in bidrag innan 18:00 imorgon måndag, så kommer de med.

helbra.. då börjar jag typ nu då.. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har varit 3:e ända från början 😛

Men jag kommer inte sätta mig och lägga upp någon röstningstråd direkt efter midnatt, och imorgon jobbar jag till 17, så om ni skickar in bidrag innan 18:00 imorgon måndag, så kommer de med.

helbra.. då börjar jag typ nu då.. 😮

hade inte tänkte skicka in nått men råkade komma på en vers och refräng i morse så nu ligger man i för att bli klar, börjar jobba i morgon efter semestern så det kanske blir en sen kväll. 😐

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom hem från semester i Grekland i fredags kväll. satte mig vid datorn och kollade mail och dylikt och av en ren tillfällighet kollade jag runt bland forumen på studio, brukar inte göra det så ofta nuförtiden tyvärr, och såg till min stora förvåning att det äntligen var dags för en reggaefestival. På tiden, tycker ju jag eftersom reggae ju är vad som ligger närmast mitt hjärta.

Tror ni jag blev irriterad när jag såg att bidragen skulle vara inne redan på söndan? Tänkte skita i det men satt ändå igår och började pilla fram en rytm och det började låta ok fast jag hade ju fortfarande ingen text. Vad göra? Skriva text var inte att tänka på. Sånt tar lång tid för mig och jag hade inga gamla som passade, så jag använde mig av en gammal a capella-inspelning från 1937, inspelad på fonografrulle av John Lomax. Sångaren är troligtvis nån som sitter inne. Lomax spelade in mycket från olika fängelser.

Jaja, jag fick i alla fall ihop det någorlunda så jag skickade in det.

Redigerat av The Key
Link to comment
Dela på andra sajter

Då har man lämnat in sitt bidrag! Hoppas att det inte är strul med mailen o sånt... ReggaeFTW@crumble-zone.com är det den rätta adressen???, blir lite skitzo, vill ju inte hamna utanför tävlingen...

Är nöjd med mitt bidrag, hade tänkt att göra en låt på franska men det lät helt knarkat... Den här låten har jag tänkt spela live i höst så det var lika bra att välja den istället så att folk har hört den när man står på scen.

/ F

Link to comment
Dela på andra sajter

Då har man lämnat in sitt bidrag! Hoppas att det inte är strul med mailen o sånt... ReggaeFTW@crumble-zone.com är det den rätta adressen???, blir lite skitzo, vill ju inte hamna utanför tävlingen...

Är nöjd med mitt bidrag, hade tänkt att göra en låt på franska men det lät helt knarkat... Den här låten har jag tänkt spela live i höst så det var lika bra att välja den istället så att folk har hört den när man står på scen.

/ F

Japp, det är rätt adress. Man kan även improvisera lite med det som står föra snabel-a, då jag forwardar allt till samma adress ändå. :rolleyes:

Så nu sitter jag och väntar på två bidrag som ligger ute i cyberrymden och väntar på att forwardas in i min inbox =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan ingenting om genren även om jag faktiskt äger en skiva. Handsworth Revolution med Steel Puls. I mina öron en mycket ojämn skiva men det finns åtminstone två låtar som har varit viktiga för mig. Grymt bra.

Tycker för övrigt att det var bra att du bestämde själv. För min egendel finns det bara en typ av musik som skulle vara svårare för en gamal "tangoräv" och det är nischad psytrance.

Tror dock inte att jag kommer att göra något bra men om jag får lite hjälp av Carl Cardello kanske det iallafall blir ett värdigt bidrag.

"Handsworth Revolution" är nog min absoluta favorit. Har spelat sönder vinylen för länge sen. Hade inte hört den på länge men fick av en slump tag på en CD bara härom månaden. Den håller stenhårt än :-D

Redigerat av The Key
Link to comment
Dela på andra sajter

Det har varit 3:e ända från början :rolleyes:

Men jag kommer inte sätta mig och lägga upp någon röstningstråd direkt efter midnatt, och imorgon jobbar jag till 17, så om ni skickar in bidrag innan 18:00 imorgon måndag, så kommer de med.

SKITBRA! Måste spela in några grejer igen...så du får mitt bidrag i morgon innan 18.

Link to comment
Dela på andra sajter

Listan med inkomna bidrag i första inlägget är uppdaterad med två nya namn. 8 st so far, inte illa =)

Tänkte mig följande röstningsförfarande i en ny tråd som jag skapar imorgon:

- anonyma låtar, dvs man ska inte veta vem som gjort dem. (jag avtaggar filerna vid behov)

- poäng till 4 låtar. 6, 4, 2, 1 är poängskalan, där 6 poäng alltså går till bästa låten.

- röstning pågår 2 veckor.

- man får inte rösta på sitt eget bidrag

- man måste vara registrerad användare på forumet innan augusti i år

- vore kul med lite omdömmen/motiveringar till poänggivningen. helt ok att kommentera även låtarna som man inte poängsatt.

- vinnaren anordnar nästa festival.

synpunkter på det?

Link to comment
Dela på andra sajter

jah bless..

låten är färdig och klar för mastering imorgon!!

Mitt Logic hoppade till när jag skulle bounce:a så jag drar ut det på kvarttum istället under morgondagen.

vilken resa det blev.. totalt lade jag nog ner 5-6 timmar idag. men massa grejjer kring allt.. mitt slutsteg till närfältarna dog så jag fick köra med lurar hela dagen. usch vad jobbigt det blev..

sen hittade jag en kräkshög bakom mitt rack som en av katterna lämnat åt mig. synd bara att jag inte såg den förrän jag satte handen i den.. 😄

nu sk jag sova och vila mina öron, så blir det en master imorrnbitti, sen så en inskickning efter lunch.

gnatt och jah bless

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjo,

Oxå haft massa strul med tekniken...-Kan vi inte skjuta upp det tills imorgon (tisdag) kl 24.00 🙂

hehe, det vore ju inte helt fel. Det visade sig att jag inte har rätt sorts kablage för att koppla in min Revox, så jag får springa och hämta min DAT hos en polare istället, och det regnar idiotiskt mycket nu istället.. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjo,

Oxå haft massa strul med tekniken...-Kan vi inte skjuta upp det tills imorgon (tisdag) kl 24.00 😛

hehe, det vore ju inte helt fel. Det visade sig att jag inte har rätt sorts kablage för att koppla in min Revox, så jag får springa och hämta min DAT hos en polare istället, och det regnar idiotiskt mycket nu istället.. 🙂

Oj! I så fall hinner jag ju göra minst en låt till. 😆 Ops! Kanske inte det, nu ska jag köpa kakel till köket (säger frun :rolleyes: ).

Link to comment
Dela på andra sajter

För mig är det helt okej att skjuta upp det tills tisdag 24:00 (vilket i realiteten lika gärna kan betyda onsdag kl. 18:00 pga jobb). Då kanske jag hinner ångra mig och ställa upp med låten som jag inte blev nöjd med 😆

Känns dock som vi måste försöka ta ett demokratiskt beslut här, vad säger ni som redan skickat in? Ska vi sätta en SISTA sista deadline kl 18:00 på onsdag?

Link to comment
Dela på andra sajter

För mig är det helt okej att skjuta upp det tills tisdag 24:00 (vilket i realiteten lika gärna kan betyda onsdag kl. 18:00 pga jobb). Då kanske jag hinner ångra mig och ställa upp med låten som jag inte blev nöjd med 😛

Känns dock som vi måste försöka ta ett demokratiskt beslut här, vad säger ni som redan skickat in? Ska vi sätta en SISTA sista deadline kl 18:00 på onsdag?

Varför hålla på skjuta upp deadline hela tiden? Då var det väl ingen vits jag stressade i helgen med sångspår.. 😆

Nästa gång kommer ingen göra något och kallt räkna med att det skjuts upp ett par dar 😛

Emot alltså ifall nån undrar 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

För mig är det helt okej att skjuta upp det tills tisdag 24:00 (vilket i realiteten lika gärna kan betyda onsdag kl. 18:00 pga jobb). Då kanske jag hinner ångra mig och ställa upp med låten som jag inte blev nöjd med 😆

Känns dock som vi måste försöka ta ett demokratiskt beslut här, vad säger ni som redan skickat in? Ska vi sätta en SISTA sista deadline kl 18:00 på onsdag?

Onsdag 18:00 låter fint. Då kanske jag kan få ihop något - något instrumentellt iaf...

Link to comment
Dela på andra sajter

För mig är det helt okej att skjuta upp det tills tisdag 24:00 (vilket i realiteten lika gärna kan betyda onsdag kl. 18:00 pga jobb). Då kanske jag hinner ångra mig och ställa upp med låten som jag inte blev nöjd med 😛

Känns dock som vi måste försöka ta ett demokratiskt beslut här, vad säger ni som redan skickat in? Ska vi sätta en SISTA sista deadline kl 18:00 på onsdag?

Varför hålla på skjuta upp deadline hela tiden? Då var det väl ingen vits jag stressade i helgen med sångspår.. 😆

Nästa gång kommer ingen göra något och kallt räkna med att det skjuts upp ett par dar 😛

Emot alltså ifall nån undrar 🙂

En klar poäng. Sena bidrag skall åtminstone bestraffas!

Kanske en lösning med -4 poäng i avdrag för varje påbörjat dygn efter den från början satta deadlinen, dvs söndag 23:59?

Link to comment
Dela på andra sajter

För mig är det helt okej att skjuta upp det tills tisdag 24:00 (vilket i realiteten lika gärna kan betyda onsdag kl. 18:00 pga jobb). Då kanske jag hinner ångra mig och ställa upp med låten som jag inte blev nöjd med 🙂

Känns dock som vi måste försöka ta ett demokratiskt beslut här, vad säger ni som redan skickat in? Ska vi sätta en SISTA sista deadline kl 18:00 på onsdag?

Varför hålla på skjuta upp deadline hela tiden? Då var det väl ingen vits jag stressade i helgen med sångspår.. 😆

Nästa gång kommer ingen göra något och kallt räkna med att det skjuts upp ett par dar 😛

Emot alltså ifall nån undrar 😄

En klar poäng. Sena bidrag skall åtminstone bestraffas!

Kanske en lösning med -4 poäng i avdrag för varje påbörjat dygn efter den från början satta deadlinen, dvs söndag 23:59?

Jag är här för att uppfostra! 😄

Skämt åsido, det är okej att skjuta upp för min del, men då kommer troligen jag och Carl Cadello med ett bidrag till 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

För mig är det helt okej att skjuta upp det tills tisdag 24:00 (vilket i realiteten lika gärna kan betyda onsdag kl. 18:00 pga jobb). Då kanske jag hinner ångra mig och ställa upp med låten som jag inte blev nöjd med 🙂

Känns dock som vi måste försöka ta ett demokratiskt beslut här, vad säger ni som redan skickat in? Ska vi sätta en SISTA sista deadline kl 18:00 på onsdag?

Varför hålla på skjuta upp deadline hela tiden? Då var det väl ingen vits jag stressade i helgen med sångspår.. 😛

Nästa gång kommer ingen göra något och kallt räkna med att det skjuts upp ett par dar 😛

Emot alltså ifall nån undrar 😄

En klar poäng. Sena bidrag skall åtminstone bestraffas!

Kanske en lösning med -4 poäng i avdrag för varje påbörjat dygn efter den från början satta deadlinen, dvs söndag 23:59?

Visst, rulla gärna alla eftersläntrare i tjära och fjäder.

MEN, jag skickade ju inte in bidraget förren på måndag förmiddag eftersom det var förlängd deadline.

Jag anser att straff inte bör utdelas till bidrag som är inskickade före det att beslutet om straff bestämts. 😆 Dvs. ca. Måndag kl 19

Link to comment
Dela på andra sajter

Förresten, ni som skickat in låt kan väl ta en snabb titt på deltagarlistan i ursprungsinlägget och se om jag missat någon...

sixties vet jag håller på med ett as we speak

man blir inte uppskriven förrän man skickat in bidraget, så isåfall är allt i sin ordning 😆

Calle Cadello: inga av de nu inskickade bidragen kommer belastas med några minuspoäng =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...