Jump to content
Annons

Nina kollar in läget här!


NinaF (oregistrerad)

Recommended Posts

NinaF (oregistrerad)

Hejsan!

Fick tips om den här sidan av en kille jag träffade på en spelning. Här kan man få svar på det mesta!! Kul! Så, här är jag! Och vem är då jag? Jo, tjej på 40 år, som startat upp mitt alldeles egna "mini"dansband! Hade kris i höstas, hade gammalt skrot jag använde, inte ens en riktigt ordentlig PA. Så, satsa eller lägga av! Jag satsade, köpte nytt och spred ut att jag spelar! Och det har blivit lite, och ju fler som hör, desto fler som vet om.

Vad jag uppträder med är dansbandsmusik. Eller rättare sagt, dansbar musik. Det blir olika varianter av fester, så jag spelar till dansen efter middagen.

Fast, det är lite trist att vara ensam... Så, behöver du en duktig, ambitiös tjej med hyfsat tryck i rösten, så hör av dig! Längtar efter att få vara med i ett mer äkta dansband.

Problemet jag hade då? Jo, när jag fått ihop all utrustning och datorn, och slog på det hela, så brummade det i högtalarna! Men inte hemma! Jag löste det dock själv, förstod att det var nåt med jordningen, så jag trixade till en ojordad grenkontakt, sen funkar det kanon! Det var inte alltid datorn ville gå på batteriet hur länge som helst, och det var visst pölande att dra ut/sätta i kontakter, stänga av högtalare...

Nu har jag svamlat färdigt! *kram*

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

välkommen, kul med fler som passerat tonåren (åldersmässigt åtminstone). dansband är väl inte riktigt min grej men hoppas du ska trivas på forumet, kanske vidga vyerna lite. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

creel (oregistrerad)

Herzlich willkommen im das Studio Forum!

...svenska går också bra om inte tüska är så populärt för dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

NinaF (oregistrerad)
Hej och välkommen!

Sjunger du till färdiga bakgrunder som du spelar upp via datorn när du spelar live?

Hej, Fredrik!

Jo, jag använder mig av midifiler och en dator. Eftersom jag inte funnit nåt band som vill ha mej, så får jag använda fusk i väntan på bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

NinaF (oregistrerad)
Hej Nina,

Kul med fler tjejer här och roligt med lite dansbands-vibbar.

Väkommen.

mvh Jenny

Hej, Jenny!

Visst behöver världen mer dansbandsmusik, och absolut från tjejjer! Har upptäckt att jag är ganska ensam här runt med mitt koncept.

Kram! Nina

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...