Jump to content
Annons

Ung sångerska finns


ninis74

Recommended Posts

Hej, jag hoppas du fortfarande läser tråden.

Martin heter jag. Jag har planer på att dra igång ett pop/rock-projekt i stil med Paramore (http://www.myspace.com/paramore), alltså catchig och välproducerad "mainstreamrock", men samtidigt mer på riktigt än typ Kelly Clarkson, med en tjej med attityd på sång! Det skulle börja som ett studioprojekt men kanske fortsätta som ett riktigt band om det skulle gå bra för oss. Det skulle vara skitcoolt att ha en så ung tjej som du på leadvocals! Själv är jag 19, men har ganska många års erfarenhet av låtskrivande, inspelning och producering så att få det att låta bra är inga problem. Jag är också sångare och gitarrist, men jag ser gärna en tjej på sång och mig som kör och gitarr, speciellt när du har lite "looks" också!

Jag flyttar till Göteborg efter sommaren så om du bor i Borås blir det ju hyffsat nära för ett samarbete. Men ja, det som krävs av dig är att din röst är så bra som jag hoppas. Tonsäkerhet och ett bra tryck i rösten är ett måste! Sen om man får ihop ett band så kräver det ju scenvana. Vem vet, blir det riktigt jävla bra så kanske man kan komma nånstans.

Så försök få ihop ett litet klipp där du sjunger så man får höra. Behöver inte vara bra inspelat eller nåt, bara så jag kan höra hur du låter när du sjunger. Sen kan du lägga till mig på msn om du är intresserad: the_ove@hotmail.com

Ha det fint

/Martin

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Men hur ska jag göra har du nåt tips??

Skulle vara jätte tacksam för att svar

Är tacksam för alla små eller stora Svar 🙁

Prova att köpa tidningen "Computer music" som alltid har med en DVD med en massa olika gratis program (bl.a. minst 2 olika inspelningsprogram, samt vid det här laget med än 30 olika plugins), så att du kan börja öva på dessa, som räcker väldigt långt.

Där finns oxå med en massa olika loopar så att du snabbt kan slänga ihop lite spår så att du har en grund att sjunga till om du inte vill lära dig spela.

Köp o läs olika tidningar, prova tipsen, läs här och prova de olika tipsen, läs andra forum och artiklar på nätet och prova tipsen....... 😄

<edit: stavfel>

Redigerat av mickeh
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...
jenny2 (oregistrerad)
Ville bara putta lite, så ni inte tror att jag lagt av.. 😛

*hehe*

får man göra så?!

God Jul på er i allfall!

Zandra

Hallå,

Jag har haft lite kontakt med Zandra & hon har bra "driv" måste jag säga 🙂 Jag skulle gärna göra ett "projekt" med henne om någon av Er andra har en bra pop-rocklåt/idé så skriver jag gärna en text/melodi till den. Inspelning kan dock vara lite problem då jag bor i Stockholm och Zandra i Borås trakten. Men det går säkert att lösa om man vill det. Tror det kan bli ett kul projekt iaf. Någon intresserad? Min penna är vässad & Cubase är igång 😆

God Jul önskar jag alla också 🙂

mvh Jenny

http://www.myspace.com/jennysongsstockholm

http://www.myspace.com/dawndancemusic

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan! Ett bra och enkelt program att spela in i är Audobe Audition. Det kommer garanterat täcka dina behov och är väldigt lätt att komma igång med!

Hoppas det går bra för dig och lycka till! / Go jul!

Link to comment
Dela på andra sajter

tjena, jag har en låt som behöver lite sång i reffrängen! Jag håller på med Hiphop/rap så det kanske inte är så intressant?

Självklart så kommer du isåntfall sjunga i reffrängen sen sköter jag resten 😄 Adda gärna mig på msn om du är intresserad. DouglasLindqvist@hotmail.com

God Jul! Mvh Douglas

Det enda jag rekomenderar om du verkligen vill och brinner för musiken så köper du en mikrofon, ett ljudkort och dom tillbehör som behövs!

Om du som sagt addar mig på msn kan jag ge dig tips på vilka mikrofoner och ljudkort som är bra och sånt där 🙂

Redigerat av PrototypProductions
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

tycker ni har gett väldigt skumma svar. En 14årig tjej som vill sjunga poplåtar o ni säger att hon ska lära sig massa program och köpa utrustning eller hyra studiotid?

Är det inte bättre att hon bara spelar in nått på en mp3spelare eller mobil o slänger upp så nån som är duktig på att producera och har inspelningsmöjligheter kan kontakta henne?

Link to comment
Dela på andra sajter

tycker ni har gett väldigt skumma svar. En 14årig tjej som vill sjunga poplåtar o ni säger att hon ska lära sig massa program och köpa utrustning eller hyra studiotid?

Är det inte bättre att hon bara spelar in nått på en mp3spelare eller mobil o slänger upp så nån som är duktig på att producera och har inspelningsmöjligheter kan kontakta henne?

Tack så mkt, önskar att man fick lite mer praktisk hjälp men det går ju inte alltid, eftersom de flesta bor så långt ifrån osv.. är ju inte teknisk av mig heller så... men jag kör på med sånglektioner så länge.

Ha det gött!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag flyttar till Göteborg om två veckor om du skulle vara intresserad. Kommer börja skriva mer kommersiella låtar och skulle behöva nån tjej som kan köra lite Kelly Clarkson-stuk på nån låt. Om det inte skulle hända nåt med låten så skulle du iaf få en grym sångdemo!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ska genast be mamma kolla upp om det finns någon studio i borås... 😲

Vad ska man göra när man spelat in en demo?

TACK för alla tips

Hej på dig!

Som någon var inne på finns det småstudios som är lite specialicerade på: demos, möhippor mm som dessutom har / kan fixa bakgrunder till det du vill sjunga. Prova att googla, även om du kanske inte hitta något i Borås så kanske du får koll på upplägget och prisbilden iaf. En snubbe som har koll på Borås är ju Håkan på Musiklagret (4sound) som ligger på Döbelsgatan. Ring eller knalla dit men som sagt, det är Håkan du skall prata med inte någon av dom andra. Nu kanske du inte bor mitt i Borås utan har lika långt till Alingsås i så fall har ju den staden en musikaffär med en studio som pysslar med just det du efterfrågar, dom kan du ju kolla upp men det är väl antagligen dyrare än en typ: hemmapulare.

När du sedan har din demo eller vad vi skall kalla det kan du ju t ex ladda upp låten på detta forum, skaffa ett krypin på myspace eller kanske skicka runt till?? Nästa steg har jag ingen koll på men jag tycker iaf att du skall börja i denna ändan. Radio sju hade förr i tiden sjuhäradstoppen, om den finns kvar kan du ju skicka din demo dit! I vilket fall som helst så är det kul och lärorikt att sjunga i studio + att om du letar samarbete här t ex. så kan du visa förutom hur du ser ut, även hur du låter.

Lycka till!

/Hastalavista

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan påpeka att jag inte bryr mig om ifall du har en bra inspelning eller inte. Jag nöjer mig med att du spelar in med webcamen när du sjunger till nån låt du gillar. 🙂

Edit: Kan förresten också flika in med att jag är professionell fotograf så att ta promotionbilder skulle självklart kunna ingå i projektet.. Jag nås lättast på min mail: martin@martinwiklund.com men PM här på sidan är också ok. Msn brukar jag finnas på också för den delen: martin.wiklund@hotmail.com. Eller så ringer man om man vågar 🙂 0700431427

Redigerat av Rabieshund
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Hej Zandra.

Ja söker faktiskt en tjej som är bra på att sjunga. Vet inte vilken stil du är ute efter att sjunga, men hoppas det ja gör kanske blir bra.

Mitt namn är Andreas jag är 20år bor i Linköping. Jag producerar inom dance/trance genren och har producerat i 3 ½ år nu 🙁 (Producerar även i fler stilar om det är krav på det , är mångsidig med producering.)

Har blivit erbjuden att producera åt Scarlet som var sångerska i Rednex mellan åren 00 - 05 och som även sjunger för Dj Gollum, Jan Wayne m.m.

Om du verkar intresserad så hör av dig via PM här på sidan eller skriv mail eller adda på msn. "sn1ff3r_a.i@hotmail.com"

Du kan provlyssna på min musik på ClubExclusive Myspace

MVH:// Andreas

ClubExclusive_-_Productions 2008/2009

Redigerat av clubexclusive
Link to comment
Dela på andra sajter

Kan påpeka att jag inte bryr mig om ifall du har en bra inspelning eller inte. Jag nöjer mig med att du spelar in med webcamen när du sjunger till nån låt du gillar. 🙂

Edit: Kan förresten också flika in med att jag är professionell fotograf så att ta promotionbilder skulle självklart kunna ingå i projektet.. Jag nås lättast på min mail: martin@martinwiklund.com men PM här på sidan är också ok. Msn brukar jag finnas på också för den delen: martin.wiklund@hotmail.com. Eller så ringer man om man vågar 🙂 0700431427

Tja, ville bara säga att du har himla snygga foton på hemsidan!

Grymt!

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...