Jump to content
Annons

Ung sångerska finns


ninis74

Recommended Posts

Hej!

Jag är en tjej på 14 år och JAG BARA älskar att sjunga!

Jag vet inte alls vart jag skulle vända mig, så jag hamnade här och tänkte kolla om det fanns några snälla själar här som kan lotsa mig vidare.

Jag VERKLIGEN älskar att sjunga och drömmer om att stå på scenen en vacker dag och sjunga och förmedla känslor och attityd genom musik. JAG HOPPAS på att jag BLI Sveriges Britney eller Avril, ÖNSKAR så att få chansen.

Jag är dramatisk och är duktig på att dansa och har väl liiiite attityd också.. =P *hihi*

Jag har sjungit sen jag var liten och mamma och pappa har nog inte fått en lugn stund på 14 år.. *muohahah*

Nämen allvarligt, var ska jag börja???

Hur gör jag?

Måste ju få chansen på nåt sätt att visa vad jag går för...

Hoppas detta inte låter för självsäkert... är trots allt en ödmjuk tjej.. =/

Snälla ni hjälp mig vidare...

TACK TACK TACK<3!

Visit My Album

Mvh: Zandra

(mamma står som användare)

Redigerat av ninis74
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

välkommen till forumet, bra sång behövs alltid här på forumet så har du möjlighet att spela in så får du gärna prov sjunga på nån låt.

jag kan inte göra dig till stjärna men du får ju mer erfarenhet och övning att sjunga olika låtar.

Link to comment
Dela på andra sajter

jenny2 (oregistrerad)

Hej på dig,

Dina bilder är jättefina. Om du sjunger lika bra som du är söt så kommer det säkert gå bra för dig 😏 Tänk på att det är en mycket speciell bransch och att det finns många oseriösa människor. Ungefär lika många som det finns trevliga och seriösa!!! Det gäller att hitta rätt! Här på forumet finns en hel hög bra människor iaf.

Jag skulle gärna lyssna på hur du sjunger. Har du något inspelat? Jag kan inte heller göra dig till stjärna men pysslar med låtskriveri och kan kanske ge dig lite tips och råd vart du kan vända dig.

Jag har också varit ung kaxig musiktjej, även om det var ooooootroligt länge sedan 😄

Lycka till/ Jenny

Redigerat av jenny2
Link to comment
Dela på andra sajter

välkommen till forumet, bra sång behövs alltid här på forumet så har du möjlighet att spela in så får du gärna prov sjunga på nån låt.

jag kan inte göra dig till stjärna men du får ju mer erfarenhet och övning att sjunga olika låtar.

Men hur ska jag göra har du nåt tips??

Skulle vara jätte tacksam för att svar

Är tacksam för alla små eller stora Svar 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

En styck dator, en DAW (t ex Cubase, Sonar eller liknande), ett ljudkort, en sladd och en mick. Lägg till en hel del pulande för att fatta hur det funkar, läs en massa här, kolla in Kontrollrummets wiki, öva öva öva (om du inte redan kan alltså). Alternativt; hitta någon med ovanstående inspelningsmöjligheter i närheten av dig och utnyttja honom/henne.

Du måste ju ha möjligheter för att kunna spela in om du skall sjunga in några låtar. De flesta inspelningsprogram kan te sig svåra för en nybörjare men för att lära grunderna krävs ingen Einstein! Men det kan ta lite tid...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej på dig,

Dina bilder är jättefina. Om du sjunger lika bra som du är söt så kommer det säkert gå bra för dig 😛 Tänk på att det är en mycket speciell bransch och att det finns många oseriösa människor. Ungefär lika många som det finns trevliga och seriösa!!! Det gäller att hitta rätt! Här på forumet finns en hel hög bra människor iaf.

Jag skulle gärna lyssna på hur du sjunger. Har du något inspelat? Jag kan inte heller göra dig till stjärna men pysslar med låtskriveri och kan kanske ge dig lite tips och råd vart du kan vända dig.

Jag har också varit ung kaxig musiktjej, även om det var ooooootroligt länge sedan 😳

Lycka till/ Jenny

Jag ska försöka få ihop nåt på datorn, och så klart tar jag gärna emot tips och råd !

vore juh jättegulligt av dig =P

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, att lära sig göra saker på egen hand är aldrig fel, det är alltid bättre att kunna göra saker själv än att vara beroende av andra. Men att få igång musikprogram på datorn är ju inte alltid det lättaste. Ibland funkar allt direkt, och ibland gör det det inte.

Om du är intresserad av att skriva låtar själv så är det inte så dumt att lära sig minst ett instrument ordentligt. Piano-och gitarr är ju kanske de mest typiska låtskrivar-instrumenten. Har du inte provat något av dem så börjar du antingen med det du tycker verkar roligast eller piano; Om du någon gång behöver spela i ett band så kommer det garanterat vara lättare att hitta gitarrister än keyboardister.

Har du en Mac så är ju Garageband ganska tacksamt att komma igång med.

På PC är valet inte lika självklart. Steinberg har sitt Sequel som väl är tänkt att vara ett PC-alternativ till Garageband. Har inte provat det dock. Cubase SE/SL/SX är väl annars det vanligaste programmet till PC. Något hög tröskel att ta sig över, men sen kan göra ganska mycket.

Ytterligare tips kan vara att läsa allt du kommer över som handlar om inspelning och produktion, där kan man snappa upp rätt mycket. Har du gott om pengar kan du köpa många av de tidigare Studio-tidningarna: http://stutjanster.idg.se/komplettera/ Tycker man det är mycket så är nog ändå ett par-tre av special-numren mycket läsvärda, t ex detta: http://stutjanster.idg.se/kampanjer/hemstudio/

Link to comment
Dela på andra sajter

bli inte nästa britney spears.. sönderexponerad i pressen, allas syndabock.. säkert deprimerad och drogmissbrukare.. bli sångerska.. inte stjärna.. musik och britney har ingenting med varandra att göra.. 😳

Om du ändå vill bli stjärna.. sikta in dig på att bli pink!.. fast gör din egen grej istället.. ingen vill väl ha en "ny" stjärna som redan finns?

Önskar dig all framgång i livet

mvh// en trummis utan jobb

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har redan fått några tips hur du ska komma igång med att spela in själv.

Som jag förstår så är du bara sångerska. "JJRockford" har redan skrivit hur bra det är att kunna spela någon instrument (gitarr el. piano) och att skriva låtar själv.

Du skrev inte var du bor men jag tycker att du ska försöka hitta någon producent och studio var du kan spela in några demos, egna låtar om du har eller covers går bra också, bara för att du ska ha något att visa upp i framtiden.

Det kan vara bra om du börjar sjunga i ett Pop/Rock band så att du får mer scen erfarenhet.

http://vendolin.se/ är ett bra ställe att kolla efter annonser, du kan även lägga ut din egen annons.

Som Jenny sa så finns det jätte många oseriösa människor i den här branschen så var försiktig.

Och det viktigaste, ge aldrig upp, kämpa på.

Om du är duktig så klart 😳

Lycka till

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas detta inte låter för självsäkert... är trots allt en ödmjuk tjej.. =/

Nej, det låter inte alls självsäkert — din attityd är rätt, kanske till och med lite för "snäll". Att du dessutom är ödmjuk — och om din omgivning också tycker så — gör att du har alla chanser i världen att uppnå dina drömmar.

För om det var ett enda råd jag skulle ge en ung förmåga, så är det att aldrig någonsin brista i den egna ödmjukheten! En bra balans mellan ödmjukhet och vilja (som du tycks ha) ger respektingivande artister.

Och så det "tråkigaste" (=viktigaste) av allt: skola och utbildning går före!

Lycka till! 😳

PS. Jag hoppas att du väljer att sikta in dig på att bli Sveriges "Avril" framför "Britney"... DS

Link to comment
Dela på andra sajter

jenny2 (oregistrerad)

Hej igen,

Det är alltid bra att kunna spela in själv. Jag skulle föreslå att du går en kurs i någon av de mest populära musikprogrammen. Då får du lära dig det du behöver kunna och du får även tips på vilken utrustning du behöver hemma(även ett toppen ställe att träffa andra musker och utbyta ideér m.m.) De flesta studieförbund brukar ha kurser i tex Cubase och musikproduktion. Om du inte redan spelar ett instrument så kan det vara bra att kunna spela någon också.

Men, om det är sången du är mest intresserad av att satsa på, och känner att du vill komma igång så fort som möjligt då skulle jag föreslå att du kontaktar en studio i närheten där du bor. Kolla om de till ett bra pris kan hjälpa dig med en "demo". Förslagsvis till redan färdiginspelad musik för att hålla kostnaden nere. De flesta studios brukar göra sån´t till möhippor och företagsevent för en rimlig summa. Vet flera ställen i Stockholm som kan hjälpa till men jag uppfattade att du bor i Borås eller?

Visst, det blir inte en personlig låt och det kanske låter lite "trist". Men då har du iaf ett presentationsmatrial för din sång och din röst så du kan presentera vad du kan om du tex söker plats i ett band eller får erbjudande om att lägga sång på någon låt. Välj bara inte någon av Britneys stora hits, ta en låt där du verkligen får presentera din röst på bästa sätt och inte kopiera någon annan.

Återigen lycka till, håll mig uppdaterad / Jenny

Link to comment
Dela på andra sajter

välkommen till forumet, bra sång behövs alltid här på forumet så har du möjlighet att spela in så får du gärna prov sjunga på nån låt.

jag kan inte göra dig till stjärna men du får ju mer erfarenhet och övning att sjunga olika låtar.

Hur kan jag provsjunga? har du text och musik?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, att lära sig göra saker på egen hand är aldrig fel, det är alltid bättre att kunna göra saker själv än att vara beroende av andra. Men att få igång musikprogram på datorn är ju inte alltid det lättaste. Ibland funkar allt direkt, och ibland gör det det inte.

Om du är intresserad av att skriva låtar själv så är det inte så dumt att lära sig minst ett instrument ordentligt. Piano-och gitarr är ju kanske de mest typiska låtskrivar-instrumenten. Har du inte provat något av dem så börjar du antingen med det du tycker verkar roligast eller piano; Om du någon gång behöver spela i ett band så kommer det garanterat vara lättare att hitta gitarrister än keyboardister.

Har du en Mac så är ju Garageband ganska tacksamt att komma igång med.

På PC är valet inte lika självklart. Steinberg har sitt Sequel som väl är tänkt att vara ett PC-alternativ till Garageband. Har inte provat det dock. Cubase SE/SL/SX är väl annars det vanligaste programmet till PC. Något hög tröskel att ta sig över, men sen kan göra ganska mycket.

Ytterligare tips kan vara att läsa allt du kommer över som handlar om inspelning och produktion, där kan man snappa upp rätt mycket. Har du gott om pengar kan du köpa många av de tidigare Studio-tidningarna: http://stutjanster.idg.se/komplettera/ Tycker man det är mycket så är nog ändå ett par-tre av special-numren mycket läsvärda, t ex detta: http://stutjanster.idg.se/kampanjer/hemstudio/

TACK!

Jag skriver lite själv och spelar gärna gitarr (övar) mest av allt önskar jag att få sjunga mina egna låtar i framtiden!

Link to comment
Dela på andra sajter

bli inte nästa britney spears.. sönderexponerad i pressen, allas syndabock.. säkert deprimerad och drogmissbrukare.. bli sångerska.. inte stjärna.. musik och britney har ingenting med varandra att göra.. 🙂

Om du ändå vill bli stjärna.. sikta in dig på att bli pink!.. fast gör din egen grej istället.. ingen vill väl ha en "ny" stjärna som redan finns?

Önskar dig all framgång i livet

mvh// en trummis utan jobb

*hihi* ja Britney är ju inge bra föredöme, gillar Avril bäst, Pink är oxå cool =P. Jag har hittat min stil men vill ändå forma det så att det blir mer jag.. eller jah... Jag har samma stil som Avril...gaaah* förstår du hur jag menar? xD

Tack för att du önska mig framgång! =P

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, att lära sig göra saker på egen hand är aldrig fel, det är alltid bättre att kunna göra saker själv än att vara beroende av andra. Men att få igång musikprogram på datorn är ju inte alltid det lättaste. Ibland funkar allt direkt, och ibland gör det det inte.

Om du är intresserad av att skriva låtar själv så är det inte så dumt att lära sig minst ett instrument ordentligt. Piano-och gitarr är ju kanske de mest typiska låtskrivar-instrumenten. Har du inte provat något av dem så börjar du antingen med det du tycker verkar roligast eller piano; Om du någon gång behöver spela i ett band så kommer det garanterat vara lättare att hitta gitarrister än keyboardister.

Har du en Mac så är ju Garageband ganska tacksamt att komma igång med.

På PC är valet inte lika självklart. Steinberg har sitt Sequel som väl är tänkt att vara ett PC-alternativ till Garageband. Har inte provat det dock. Cubase SE/SL/SX är väl annars det vanligaste programmet till PC. Något hög tröskel att ta sig över, men sen kan göra ganska mycket.

Ytterligare tips kan vara att läsa allt du kommer över som handlar om inspelning och produktion, där kan man snappa upp rätt mycket. Har du gott om pengar kan du köpa många av de tidigare Studio-tidningarna: http://stutjanster.idg.se/komplettera/ Tycker man det är mycket så är nog ändå ett par-tre av special-numren mycket läsvärda, t ex detta: http://stutjanster.idg.se/kampanjer/hemstudio/

jag kan några accord på gitarr så det kanske är en bra början... ?

Jag skriver mina texter själv men har lite problem med melodin, blir gärna för lik någon annans låt.

ska testa garageband eller nåt...

Tack

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej igen,

Det är alltid bra att kunna spela in själv. Jag skulle föreslå att du går en kurs i någon av de mest populära musikprogrammen. Då får du lära dig det du behöver kunna och du får även tips på vilken utrustning du behöver hemma(även ett toppen ställe att träffa andra musker och utbyta ideér m.m.) De flesta studieförbund brukar ha kurser i tex Cubase och musikproduktion. Om du inte redan spelar ett instrument så kan det vara bra att kunna spela någon också.

Men, om det är sången du är mest intresserad av att satsa på, och känner att du vill komma igång så fort som möjligt då skulle jag föreslå att du kontaktar en studio i närheten där du bor. Kolla om de till ett bra pris kan hjälpa dig med en "demo". Förslagsvis till redan färdiginspelad musik för att hålla kostnaden nere. De flesta studios brukar göra sån´t till möhippor och företagsevent för en rimlig summa. Vet flera ställen i Stockholm som kan hjälpa till men jag uppfattade att du bor i Borås eller?

Visst, det blir inte en personlig låt och det kanske låter lite "trist". Men då har du iaf ett presentationsmatrial för din sång och din röst så du kan presentera vad du kan om du tex söker plats i ett band eller får erbjudande om att lägga sång på någon låt. Välj bara inte någon av Britneys stora hits, ta en låt där du verkligen får presentera din röst på bästa sätt och inte kopiera någon annan.

Återigen lycka till, håll mig uppdaterad / Jenny

Jag ska genast be mamma kolla upp om det finns någon studio i borås... 🙂

Vad ska man göra när man spelat in en demo?

TACK för alla tips

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej igen,

Det är alltid bra att kunna spela in själv. Jag skulle föreslå att du går en kurs i någon av de mest populära musikprogrammen. Då får du lära dig det du behöver kunna och du får även tips på vilken utrustning du behöver hemma(även ett toppen ställe att träffa andra musker och utbyta ideér m.m.) De flesta studieförbund brukar ha kurser i tex Cubase och musikproduktion. Om du inte redan spelar ett instrument så kan det vara bra att kunna spela någon också.

Men, om det är sången du är mest intresserad av att satsa på, och känner att du vill komma igång så fort som möjligt då skulle jag föreslå att du kontaktar en studio i närheten där du bor. Kolla om de till ett bra pris kan hjälpa dig med en "demo". Förslagsvis till redan färdiginspelad musik för att hålla kostnaden nere. De flesta studios brukar göra sån´t till möhippor och företagsevent för en rimlig summa. Vet flera ställen i Stockholm som kan hjälpa till men jag uppfattade att du bor i Borås eller?

Visst, det blir inte en personlig låt och det kanske låter lite "trist". Men då har du iaf ett presentationsmatrial för din sång och din röst så du kan presentera vad du kan om du tex söker plats i ett band eller får erbjudande om att lägga sång på någon låt. Välj bara inte någon av Britneys stora hits, ta en låt där du verkligen får presentera din röst på bästa sätt och inte kopiera någon annan.

Återigen lycka till, håll mig uppdaterad / Jenny

Jag ska genast be mamma kolla upp om det finns någon studio i borås... 🙂

Vad ska man göra när man spelat in en demo?

TACK för alla tips

NÅGON SOM KAN TIPSA OM EN STUDIO I BORÅS?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du rösten så har jag två låtar du kan få sjunga in. Kan du dra in några rader över en Avril-låt in i mobilen eller en mp3-spelare med mikrofon? Ha musiken på i bakgrunden och gorma på. 🙂 Se bara till att ha den rätt så nära dig så att du hörs över musiken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena snygga bilder du ser redan ut som en rockstar=)) i min ungdom när jag fortfaranbde bodde i Skene så spelar in allt på radio sjuhärad i borås. De har ok standardutrustning och kör protools, och fina neuman (m149 tror jag) sångmiccar som låter väldigt bra.

Vi fick spela in gratis så jag vet inte vad de kostar men du kan ju höra med dem.. tror typ jill johnsson brukar spela in där.

mina låtar jag spelade in där finns på http://www.notlikeotherfish.se

inte bästa inspelningarna eftersom vi bara var 14-15 år när vi spelade in och för att vi i princip spelade in helt själva och inte hade en anning om vad vi gjorde=)))

Hur som helst tycker jag att man kan få väldigt bra resultat i en hemmastudio nu för tiden. ialfall bra nog för att skicka som demo. Jag köpte ett Line6 UX2 ljudkort och en stormebransmic för typ 4000 tillsammans och är väldigt nöjd med kvaliten på mina hemmaproduktioner. http://www.thomann.de är billiga och bra.

här är några exempel på mina låtar jag spelat in i min hemmastudio

http://www.ekoboys.se/Nevermine%20-%20Ekoboys.mp3 pojkband

http://www.ekoboys.se/Echo%20in%20my%20hea...-%20Ekoboys.mp3 pojkband igen=)

http://www.ekoboys.se/tjoho.mp3 mitt nya metalband

Lycka till med inspelningarna

06-14, 15:14']Hej igen,

Det är alltid bra att kunna spela in själv. Jag skulle föreslå att du går en kurs i någon av de mest populära musikprogrammen. Då får du lära dig det du behöver kunna och du får även tips på vilken utrustning du behöver hemma(även ett toppen ställe att träffa andra musker och utbyta ideér m.m.) De flesta studieförbund brukar ha kurser i tex Cubase och musikproduktion. Om du inte redan spelar ett instrument så kan det vara bra att kunna spela någon också.

Men, om det är sången du är mest intresserad av att satsa på, och känner att du vill komma igång så fort som möjligt då skulle jag föreslå att du kontaktar en studio i närheten där du bor. Kolla om de till ett bra pris kan hjälpa dig med en "demo". Förslagsvis till redan färdiginspelad musik för att hålla kostnaden nere. De flesta studios brukar göra sån´t till möhippor och företagsevent för en rimlig summa. Vet flera ställen i Stockholm som kan hjälpa till men jag uppfattade att du bor i Borås eller?

Visst, det blir inte en personlig låt och det kanske låter lite "trist". Men då har du iaf ett presentationsmatrial för din sång och din röst så du kan presentera vad du kan om du tex söker plats i ett band eller får erbjudande om att lägga sång på någon låt. Välj bara inte någon av Britneys stora hits, ta en låt där du verkligen får presentera din röst på bästa sätt och inte kopiera någon annan.

Återigen lycka till, håll mig uppdaterad / Jenny

Jag ska genast be mamma kolla upp om det finns någon studio i borås... 🙂

Vad ska man göra när man spelat in en demo?

TACK för alla tips

NÅGON SOM KAN TIPSA OM EN STUDIO I BORÅS?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena snygga bilder du ser redan ut som en rockstar=)) i min ungdom när jag fortfaranbde bodde i Skene så spelar in allt på radio sjuhärad i borås. De har ok standardutrustning och kör protools, och fina neuman (m149 tror jag) sångmiccar som låter väldigt bra.

Vi fick spela in gratis så jag vet inte vad de kostar men du kan ju höra med dem.. tror typ jill johnsson brukar spela in där.

mina låtar jag spelade in där finns på http://www.notlikeotherfish.se

inte bästa inspelningarna eftersom vi bara var 14-15 år när vi spelade in och för att vi i princip spelade in helt själva och inte hade en anning om vad vi gjorde=)))

Hur som helst tycker jag att man kan få väldigt bra resultat i en hemmastudio nu för tiden. ialfall bra nog för att skicka som demo. Jag köpte ett Line6 UX2 ljudkort och en stormebransmic för typ 4000 tillsammans och är väldigt nöjd med kvaliten på mina hemmaproduktioner. http://www.thomann.de är billiga och bra.

här är några exempel på mina låtar jag spelat in i min hemmastudio

http://www.ekoboys.se/Nevermine%20-%20Ekoboys.mp3 pojkband

http://www.ekoboys.se/Echo%20in%20my%20hea...-%20Ekoboys.mp3 pojkband igen=)

http://www.ekoboys.se/tjoho.mp3 mitt nya metalband

Lycka till med inspelningarna

NÅGON SOM KAN TIPSA OM EN STUDIO I BORÅS?

Tack så mkt för hjälpen... jag har spelat in min första fil på datorn men vågar inte riktigt lägga ut det... får riktigt ont i magen, tänk om det inte är alls bra som jag hoppas..=(

nåja, jag ska iallafall skicka den till en kille... håll tummarna för mig 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk att så fort någon annan ska bedöma ens sångröst blir man såååå NERVÖS...

USH! men någonstans ska man ju börja eller hur?

Är bara så pirrig så jag måste skriva lite.. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk att så fort någon annan ska bedöma ens sångröst blir man såååå NERVÖS...

USH! men någonstans ska man ju börja eller hur?

Är bara så pirrig så jag måste skriva lite.. 🙂

Jo man måste låta sig bli bedömd.

Folk slutar aldrig bedömma en.

Det pågår hela livet ut.

Man får bara försöka att hitta några som man litar på talar mer sanning än andra samt att dessa även är mer kunniga än andra om saken.

Angående hur du kan göra för att folk skall höra din röst så kan du göra en inspelning av enbart rösten medans du sjunger till en låt i t.ex hörlurar.

Alltså att det BARA blir rösten som hörs på inspelningen.

Resten av musiken finns det folk här som kan lägga på samt mixa ihop..

Ps.

Passa dig för att tala med fula gubbar på denna site, som t.ex den där LaylaRiff.

Ds.

Link to comment
Dela på andra sajter

Försök lägga någon tusenlapp på ett litet ljudkort(antagligen följer det med någon form av inspelningsprogram), l

urar och en typ av mickrofon har dusäkert redan!

Då kan du börja med ditt första steg med sammarbeten: pröva dina melodier och dina(och andras) texter!

Vill du fortsätta efter det så kan du inskaffa dig en vettig sångmick =) en "Studio Projects B1" är bl.a. rekommenderad här på forumet(har själv bara testat den en enstaka gång), eller så kan du skaffa dig en bättre Sequenser(inspelningsprogram) så du lättare kan börja skapa egen musik!

Nu när jag tänker på det kan en USBmick vara en kanonlösning för dig, kostar inte mycket, Dugligt resultat och inget annat behövs =)

podcasterjv1.jpg

Lycka till 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hahaha ja bedömd och kritiserad blir man väldigt mkt på internet där alla kan vara annonym och skryta vilt och brett om deras egna förmågor. Ja folk som säkert inte ens skulle våga ta en liten diskussion öga mot öga blir väldigt tuffa och stöddiga om de får sitta på okänd ort framför en datorskärm haha..

Men turligt nog så brukar de som faktiskt är väldigt duktiga och kan sin sak också vara väldigt ödmjuka och bara ge konsturktiv kritik medans de som alltid klagar och pekar ut allt som är "dåligt" och "fel" ofta är folk som inte vet vad de snackar om och därav inte behövs tas allvarligt.

så var inte rädd att visa upp dina inspelningar, du vågar då åtminstånde stå för vad du håller på med =) Wiiee fotboll imorn!! ANDERS SVENSSON IS DA KING!!!

date='2008-06-17, 23:01']Tänk att så fort någon annan ska bedöma ens sångröst blir man såååå NERVÖS...

USH! men någonstans ska man ju börja eller hur?

Är bara så pirrig så jag måste skriva lite.. 🙂

Jo man måste låta sig bli bedömd.

Folk slutar aldrig bedömma en.

Det pågår hela livet ut.

Man får bara försöka att hitta några som man litar på talar mer sanning än andra samt att dessa även är mer kunniga än andra om saken.

Angående hur du kan göra för att folk skall höra din röst så kan du göra en inspelning av enbart rösten medans du sjunger till en låt i t.ex hörlurar.

Alltså att det BARA blir rösten som hörs på inspelningen.

Resten av musiken finns det folk här som kan lägga på samt mixa ihop..

Ps.

Passa dig för att tala med fula gubbar på denna site, som t.ex den där LaylaRiff.

Ds.

Link to comment
Dela på andra sajter

Försök lägga någon tusenlapp på ett litet ljudkort(antagligen följer det med någon form av inspelningsprogram), l

urar och en typ av mickrofon har dusäkert redan!

Då kan du börja med ditt första steg med sammarbeten: pröva dina melodier och dina(och andras) texter!

Vill du fortsätta efter det så kan du inskaffa dig en vettig sångmick =) en "Studio Projects B1" är bl.a. rekommenderad här på forumet(har själv bara testat den en enstaka gång), eller så kan du skaffa dig en bättre Sequenser(inspelningsprogram) så du lättare kan börja skapa egen musik!

Nu när jag tänker på det kan en USBmick vara en kanonlösning för dig, kostar inte mycket, Dugligt resultat och inget annat behövs =)

podcasterjv1.jpg

Lycka till 😮

tack, men jag kan inte så mkt om mickar och så, men microfonen på bild, har man uspminne til den eller?

jag fattar inte riktigt?

jag spela ju in wav med en OKAY 2 mic dynamic och jag tycker att det låter knasigt.. /, det låter ihåligt, ingen eko eller nåt, kanske man ska ha ett riktigt program för sånt..

mvh: zandra

Link to comment
Dela på andra sajter

välkommen till forumet, bra sång behövs alltid här på forumet så har du möjlighet att spela in så får du gärna prov sjunga på nån låt.

jag kan inte göra dig till stjärna men du får ju mer erfarenhet och övning att sjunga olika låtar.

Hur kan jag provsjunga? har du text och musik?

jag har bara en grej just nu som du skulle kunna testa om du vill, ska försöka göra klart nått i kväll som du kan lyssna på.

det är en cover till kontrollrummets forum festival.här finns text och original version fast min låt låter väldigt anorlunda mot originalet.

hittade denna annons på kontrollrumets forum:

sångerska sökes för projekt

jag vill väldigt gärna testa =P

zandra

Link to comment
Dela på andra sajter

Lär dig sjunga som en riktig karl. 😛

Härma denna kille och du har en karriär tror jag.

Få lite klös i rösten...

Här har vi i alla fall en kille som skriker ut hela rösten och inte håller tillbaka..

Det är en bra förmäga att lära sig, att släppa lös hela rösten..

Det tror jag i alla fall..

720479854_m.jpg

http://www.myspace.com/dioofficial

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...