Jump to content
Annons

Emil // Of Kobojsarna


iGnu

Recommended Posts

Hehe va kul:) Jaså när var det? vi har varit i karlskoga typ 4 ggr:) var det nu i år?

Karlskoga var rätt grymt vill jag minnas! Grymma tjejer:P

Ja jag har för mig att det var nu senast. Typ i vinter/våras.

Ja det finns en del babes 🙂

Skulle vara coolt om ni körde på borgården. Den scenen som är ute, nu i sommar. Tror det skulle bli ett jävla tryck!

Ja absolut! men jag gillade ändå den vanliga scenen, betydligt större än på många ställen.. hade velat stå på taket till DJ-båset bara!

Var du den killen som var DJ och slängde (med rätt bra våld) ut en snubbe som kom upp på scenen?🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hehe va kul:) Jaså när var det? vi har varit i karlskoga typ 4 ggr:) var det nu i år?

Karlskoga var rätt grymt vill jag minnas! Grymma tjejer:P

Ja jag har för mig att det var nu senast. Typ i vinter/våras.

Ja det finns en del babes 😛

Skulle vara coolt om ni körde på borgården. Den scenen som är ute, nu i sommar. Tror det skulle bli ett jävla tryck!

Ja absolut! men jag gillade ändå den vanliga scenen, betydligt större än på många ställen.. hade velat stå på taket till DJ-båset bara!

Var du den killen som var DJ och slängde (med rätt bra våld) ut en snubbe som kom upp på scenen?🙂

Hehehehe, åfasen.. nej det var inte jag! 😄

Jag var bara med under soundcheck under dagen och hjälpte Dj Esping och ställa in ljudet åt er.

Jag har för mig att det var han som hade bokat er? Och han jockade väl även under kvällen tror jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ahh ok! Ja då var det nog han som blev lite våldsam haha:) glömmer det aldrig! stackars snubbe som råkade använda fel ingång och kom upp på scenen... eller han kanske ville kramas med oss, vad vet ja.. senast i fredags var det en snubbe som ville det:S han välte ner en monitor som gick i tusen bitar och vakterna kastade sig över honom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror jag älskar dig/er.. Haha allt jag har tänkt om er att "fan, dom här killarna kan INTE vara sådär super seriösa med sin musik".. som tex. "Sång om Ingenting"!

Och på tal om era videos på er hemsida.. Klockrena, får mig ett gott skratt lite då och då jag har tråkigt 😮 ..

Jag tror folket bara ser musiken ni producerar, och inte det att det finns 3 sköna snubbar bakom det hela!

Jag förstår dig/er verkligen att det är skit kul att producera musik som folk kan dansa till.. Och för att det är som ett enda roligt insider skämt!

Keep on rockin'. 😏

Så att säga!

/Phil

Kul att du gillar det vi gör!!🙂 grymt kul att höra!!

Ja vi har väl inte direkt brukat allvar än så länge:P speciellt inte i de filmerna...

vi planerar göra en helt ny sida snart och har börjat spela in lite nya filmer till dem:P ännu stördare.. te.x om hur vi spelade in "sång om ingenting" akustiskt och sedan bearbetade den för att få det låta vengeance:P

Jamen det är självklart, jag menar nu när du "öppnar upp dig" såhär nu så måste man nästan tycka om er ännu mer!😉

Åh fan vad kul, ser jag verkligen fram emot det, jag har för mig jag såg på er hemsida i "news" tror jag det var att ni snart skulle släppa mer videos! Jag hoppas sidan kommer upp snart iaf! 🙂

Haha klockrent! jag ser verkligen fram emot det!

Filma & prodda järnet nu! I can't wait! 😮

mvh

/phil

Link to comment
Dela på andra sajter

Att säga "gör om, gör rätt" hör knappast hemma här. Ni har gjort precis rätt. Klockrent!!

Det är ett sjuhelvetes jävla stonk i det ni gör, rent ut sagt. Låter skitbra! Feta produktioner som får dansgolven att skaka.

Och bäst av allt, så sjunger ni det mesta på svenska? Kanon! 😮

Jag har för mig att jag har hjälp till vid nån soundcheck för en tid sen, tror det mixades från scen? 😏 herregud!

Tror det var esping som bokat er på nightshift, Karlskoga. Nästa gång ni kommer dit så får ni ställa lite mer krav på produktionen. Ni är så pass kända nu. Och det ska banne mig vara lite klass på det. Det är ju ett jävla drag när ni lirar. 😮

Välkommen hit och lycka till framöver!

Tack:) Kul att du gillar det! Vi försöker inte förändra världen med vår musik utan bara ge folk en anledning att supa ner sig (eller ja, ha kul till vår musik rättare sagt)

Hehe va kul:) Jaså när var det? vi har varit i karlskoga typ 4 ggr:) var det nu i år?

Karlskoga var rätt grymt vill jag minnas! Grymma tjejer:P

Du verkar vara en ärlig snubbe... Det är ju alltid på fyllan de bästa idéerna föds :-) 😉

Välkommen!

Ja synd att det är så satans svårt att klicka med musen när man druckit... har haft många psytrance-moments på fyllan:P låter dock skit dagen efter:S

hahahaha

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan ju även berätta att alla "rap"-delar i Bambi som jag och Rille kör är påhittade och samtidigt inspelade klockan 7 på morgonen efter en hård utekväll, vi var rätt väck vill jag lova.. 😏

"Vet du vill ha mig" skrevs säkerligen under en bakfylla.

Vi planerar göra lite olika versionen av bambi som bonusspår på singeln. tänkte på en ballad, en slick-jazz-variant:P kanske be perrra (asshunter) om en dansbandsvariant med. Han har ju jobbat med en dansbandsversion av Vet du vill ha mig som är skrämmande bra haha:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ojj ojj..Orkade bara läsa 2 meningar sen gav jag upp.. Kollade på bilderna i stället.. Juste studio har du i trots dina rätt låga år i branschen 😏

Välkommen hit ska du vara.. Som du säkert redan vet 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan ju även berätta att alla "rap"-delar i Bambi som jag och Rille kör är påhittade och samtidigt inspelade klockan 7 på morgonen efter en hård utekväll, vi var rätt väck vill jag lova.. 😉

"Vet du vill ha mig" skrevs säkerligen under en bakfylla.

Vi planerar göra lite olika versionen av bambi som bonusspår på singeln. tänkte på en ballad, en slick-jazz-variant:P kanske be perrra (asshunter) om en dansbandsvariant med. Han har ju jobbat med en dansbandsversion av Vet du vill ha mig som är skrämmande bra haha:)

Haha men det är ju så det ska vara!🙂

Åfan vore jävligt roligt att höra!

på tal om "asshunter" så lyssnar på hans version av "jag vet du vill ha mig", fast jag tror inte det är hans dansbandsversion men det låter iaf riktigt roligt och bra! 😄

Fan jag tror jag är fast vid sån här musik nu, haha.

mvh

/phil

p.s.

blir ölen godare med musik som kobojsarna, basshunter eller perrra i högtalarna? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
1.jpg

2.jpg

3.jpg

Okej, välkommen Emil! Vart inne på eran sida några 100 gånger och tittat videos m.m.

Nu till en fråga, är inte bild nr1 och 2 olika studios?!! På ena bilden är det en vanlig skärm och en Macbook, på andra en vanlig skärm och en iMac... dessutom finner jag mej se massa olika synthar på båda?!!!

Hur kommer det sig? :rolleyes:

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Okej, välkommen Emil! Vart inne på eran sida några 100 gånger och tittat videos m.m.

Nu till en fråga, är inte bild nr1 och 2 olika studios?!! På ena bilden är det en vanlig skärm och en Macbook, på andra en vanlig skärm och en iMac... dessutom finner jag mej se massa olika synthar på båda?!!!

Hur kommer det sig? :rolleyes:

😉

Ja för det vore ju sjukt osannolikt att han möblerat om och köpt en ny skärm?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja för det vore ju sjukt osannolikt att han möblerat om och köpt en ny skärm?

NY SKÄRM?!!!!!!!!!! vet inte du vad en iMac är för något?!!!!!!

Redigerat av djstyler
Link to comment
Dela på andra sajter

de bilderna är tagna under lite olika perioder.. Men vi har faktiskt 2 arbetsstationer med ungefär samma utrustning i olika rum. (hade tidigare 3). Och i "live"-rummet har vi eltrumset, diverse stränginstrument och syntar. det som skilljer min station mot mickes är väl främst lyssningen och akustiken men vi håller på att fixa det till honom med:)

köpte en AC igår.. shit, 30 istället för 50 grader.

de... de e NAJS :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det roligaste är att man ser drick glas på varje bild 😉

Haha drickglas ööhhh... shotglas snarare, sist vi räknade hade vi 30+ tomma jägerflaskor i studion :rolleyes: fick rensa lite.

ska nog ta och fixa aktuella bilder snart men vi håller på och bygger för tillfället. Väntar tills det är klart:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja för det vore ju sjukt osannolikt att han möblerat om och köpt en ny skärm?

NY SKÄRM?!!!!!!!!!! vet inte du vad en iMac är för något?!!!!!!

Näe snälla kan du inte berätta!

Jag tycker den övre bilden med Macbook Pron ser nyare ut och där finns en större ensam skärm till skillnad från den nedre där en gammal iMac plus en tilläggsskärm står.

Därav omöbleringen och ny skärm men jag kan ha fel vem vet!

Redigerat av lavrell
Link to comment
Dela på andra sajter

EMIL ÄR HET!

Öhh.. Jag menar, nej...

Mikael heter jag och jobbar med Emil under samma tak/studio. Är sångare i Kobojsarna och webdesigner (se bl. kobojsarna.se)

Jag har lovat Emil nu ett bra tag att vi ska fixa snygga bilder på studion när allt är klart, och det är nära.

Så för att förgylla både er och Emils vardag så lovar jag personligen att bilder på "Kobojsarnas" studio kommer upp snart.

Vi borde nog lägga en tråd under "Studiobygge" sen där vi kan visa hur VI har gjort. Alltid kul att dela med sig!

Kan redan nu säga att vi använt på tok förmycket silikon... EMIL?!!!!!!

/M

Link to comment
Dela på andra sajter

EMIL ÄR HET!

Öhh.. Jag menar, nej...

Mikael heter jag och jobbar med Emil under samma tak/studio. Är sångare i Kobojsarna och webdesigner (se bl. kobojsarna.se)

Jag har lovat Emil nu ett bra tag att vi ska fixa snygga bilder på studion när allt är klart, och det är nära.

Så för att förgylla både er och Emils vardag så lovar jag personligen att bilder på "Kobojsarnas" studio kommer upp snart.

Vi borde nog lägga en tråd under "Studiobygge" sen där vi kan visa hur VI har gjort. Alltid kul att dela med sig!

Kan redan nu säga att vi använt på tok förmycket silikon... EMIL?!!!!!!

/M

Ha Ha skojj läsning! 😉

Nu saknas bara Rille så har vi hela kobojsar gänget här! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar eran musik grymt mycket. Eran musik är en stor insperationskälla för mig! Sen är det ju det självklara valet när man mår som bäst, packad på någon fest någonstans =)

Haha, jag blir alltid lika glad när jag hör samples från sång om ingenting och jag vet du vill ha mig 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...