Jump to content
Annons

Sign in to follow this  
Burnie

Sickfuck

Recommended Posts

File Name: Sickfuck

File Submitter: Burnie

File Submitted: 18 May 2008

File Category: Rock/Metal

Ok, här kommer mitt första bidrag till detta forum, en låt rakt från hjärtat som handlar om anledningen till min

uppslitande, traumatiska skillsmässa, genomsyrad av min ilska och besvikelse.

Den här låten är mer känsla än ljudteknik, men såga mig ni bara, sparka på en som redan ligger ;)

Nä skämt åsido, jag är supernöjd med budskapet i den här låten, men säg gärna vad ni tycker om inspelningen.

(jag har nog en del att lära!!!)

inspelad med Pro Tools, EZ Drummer, EBS Microbass, VOX Tonelab LE, Röde NT2-A och en kvarting Whiskey.

Mvh

Björn

Click here to download this file

• Gilla 1

Annons

Det är alldeles för tidigt för att såga :) :)

Nä, men det är för tidigt för att mina öron ska höra mixningen helt korrekt, men inget jag störde mig på så direkt nu iaf. Lite stones vibbar i detta, och det gillar jag som f-n!!! Tycker du har lyckats få till ett sound som man tycker hör hemma lite förr i tiden, men ändå känns det som att det är modernt och inspelat idag, så där tycker jag att du fått en skön balans. Sedan så uttalar jag mig inte om mixen just nu iaf då jag har tre klunkar kaffe i kroppen och ser dubbelt :)

MVH

Anders

Hej Giz.....,

Har du vaknat till nu??

skulle vara kul att höra vad du tycker egentligen ;) , själv tycker jag bara att den låter mer och mer

konstig för varje gång jag hör den, måste nog vila öronen ett tag.

///Björn

• Gilla 1

Vem drack kvartingen? Gillar sångrösten. Refrängen påminner om någon annan låt, men det gör ju nästan all musik.

ARGH!!! Jag älskar sånt här!!! Helt i min stil — 1970 möter 2000!

Helt jävla underbar låt, Burnie!

Snyggt jobbat!

Det låter som trummorna laggar ibland men det är väl snarare allt annat som ligger lite före, blir lite otajt.

Men i övrigt bra.

Överlåter dock till andra att analysera texten ...

:huh:

Tack Assar, ja lite otight kanske det blev, men va f-n whiskey e gott :huh:

• Gilla 2

Ok, här kommer mitt första bidrag till detta forum, en låt rakt från hjärtat som handlar om anledningen till min

Den här låten är mer känsla än ljudteknik, men såga mig ni bara, sparka på en som redan ligger -_-

Nä skämt åsido, jag är supernöjd med budskapet i den här låten, men säg gärna vad ni tycker om inspelningen.

inspelad med Pro Tools, EZ Drummer, EBS Microbass, VOX Tonelab LE, Röde NT2-A och en kvarting Whiskey.

Mvh

Björn

Jävligt bra! Coolt att den inte är helt nedsmetad med guror. Gillar verkligen ljudbilden!

Fler låtar pg?

/ONSatan

Edited by ONSatan

Bra låt!

Fucksick (knullsjuk) hade vart ännu coolare -_-

Nån tyckte sig känna nåt i låten: Spencer Davis Group- Gimme some lovin´, riffet.

Mycket bra ljud där man hör allt och diggar bara hårt!

Den här låten är mer känsla än ljudteknik, men såga mig ni bara, sparka på en som redan ligger -_-

Mvh

Björn

Jävligt bra! Coolt att den inte är helt nedsmetad med guror. Gillar verkligen ljudbilden!

Fler låtar pg?

/ONSatan

Tack som fan, det var den första låten jag gjorde när jag skaffade Pro Tools, nu kör jag mest in covers för att lära mig programmet till fullo!!

• Gilla 1

Bra låt!

Fucksick (knullsjuk) hade vart ännu coolare :huh:

Nån tyckte sig känna nåt i låten: Spencer Davis Group- Gimme some lovin´, riffet.

Mycket bra ljud där man hör allt och diggar bara hårt!

Man tackar och bugar, Spencer Davis Group säger du, ja kanske,

har inte tänkt på det

• Gilla 1

Har du skjutit dina diskanter? Det låter så, för det är vasst eller rättare sagt vaZZZZt som fan! MXR dist på cymbaler typ...

Annars rätt okej låt, kass text!

Kass text... !? Som i att du inte förstod något av den, eller?

Ja precis, pajas!

Ha ha

Ja, jag försökte inte direkt kandidera till nobelpriset i litteratur när jag skrev texten, men den är skriven direkt från hjärtat,

och det är tycker jag är viktigare än något annat.

Men å andra sidan blir jag hellre sågad än ignorerad :D

• Gilla 1

Ja precis, pajas!

Ha ha

Ja, jag försökte inte direkt kandidera till nobelpriset i litteratur när jag skrev texten, men den är skriven direkt från hjärtat,

Men å andra sidan blir jag hellre sågad än ignorerad :lol:

Bra skit, och texten, ja, den tyckte ja var rätt skön.. diggade absolut sista hysteriska skriket!

Skön röst!

=)

Och killwithskill gav rätt kassa råd med! :D

Ja precis, pajas!

Ha ha

Men å andra sidan blir jag hellre sågad än ignorerad :lol:

Bra skit, och texten, ja, den tyckte ja var rätt skön.. diggade absolut sista hysteriska skriket!

Skön röst!

=)

Och killwithskill gav rätt kassa råd med! :D

Mmm visst......

Har du skjutit dina diskanter? Det låter så, för det är vasst eller rättare sagt vaZZZZt som fan! MXR dist på cymbaler typ...

Tack Fangus, för dina åsikter, och du "KillwithSkill"mannen

Jag lyssnade på dina bidrag, och måste säga att det låter riktigt jävla apbra!!

Gillar verkligen din "Elefantbajs 2000" skulle va kul att höra den med sång och med "bra" text. :)

• Gilla 1

Ja precis, pajas!

Ah, OK! Då förstår jag den delen av ditt inlägg bättre. Du fann ingen logik i texten överhuvudtaget.

Vi tänker nog likadant: Budskapet är en viktig del av texten och bör ha hög prioritet när man väljer ord och begrepp för att förmedla det (budskapet, alltså) — precis som med det alldagliga språket. Men om det i en text inte ens går att "läsa mellan raderna", eller ännu besvärligare, att frasernas enskilda begrepp saknar inbördes mening eller logik — då kan man kanske kalla en text för kass...

Fast "Sick Fuck" är, som man skulle kunna säga, pretty fucking obvious! I alla fall enligt min mening. Särskilt med tanke på att upphovsmannen slängde ut några ledtrådar i inledningsinlägget!

Ja precis, pajas!

Ah, OK! Då förstår jag den delen av ditt inlägg bättre. Du fann ingen logik i texten överhuvudtaget.

Vi tänker nog likadant: Budskapet är en viktig del av texten och bör ha hög prioritet när man väljer ord och begrepp för att förmedla det (budskapet, alltså) — precis som med det alldagliga språket. Men om det i en text inte ens går att "läsa mellan raderna", eller ännu besvärligare, att frasernas enskilda begrepp saknar inbördes mening eller logik — då kan man kanske kalla en text för kass...

Fast "Sick Fuck" är, som man skulle kunna säga, pretty fucking obvious! I alla fall enligt min mening. Särskilt med tanke på att upphovsmannen slängde ut några ledtrådar i inledningsinlägget!

Ha ha

Du är snäll du Valle

Det känns som du är min försvarsadvokat. :)

• Gilla 1

Det känns som du är min försvarsadvokat. :D

Fan, det skulle ju jag behöva ha här ... :)

Som gammal punkare måste jag säga att jag gillar din låt "It´s time"

Hade ljudet varit så här bra -77 så hade man nog skitit i brallan.

Bra jobbat :D

• Gilla 1

Asskön låt! Verkligen bra 70-talskänsla genom hela låten. Skicka låten till Offspring som hint om hur dom borde låta. :)

/Mein

Bra sång, och skön låt.

Det är nått med gitarr ljudet jag inte riktigt gillar, fast det är svårt att säga riktigt vad det beror på, kan vara dist ljudet.

trummorna känns lite diskantiga och hihat och cymbaler kanska är något höga, är inne på andra lyssningen med lite bråkande ungar runt mig så konsentrationen är inte den bästa.

men en bra låt helt klart.

Asskön låt! Verkligen bra 70-talskänsla genom hela låten. Skicka låten till Offspring som hint om hur dom borde låta. :)

/Mein

Tack "Mein" skitkul att höra

• Gilla 1

För mycket diskant som skär i öronen. Det är nog trummorna/cymbalerna som står för den biten :o

Annars är det jävligt härligt! Gillar inte 70-tals annars men det här var fan svängigt! Bra jobbat :)

Bra sång, och skön låt.

Det är nått med gitarr ljudet jag inte riktigt gillar, fast det är svårt att säga riktigt vad det beror på, kan vara dist ljudet.

trummorna känns lite diskantiga och hihat och cymbaler kanska är något höga, är inne på andra lyssningen med lite bråkande ungar runt mig så konsentrationen är inte den bästa.

men en bra låt helt klart.

Kul att du gillar låten, jag håller med dig, det blev en liten orgie i diverse pluggar som grötade till ljudet.

Ju mer man håller på så inser man att "less is more"

Mvh

Björn

• Gilla 1

För mycket diskant som skär i öronen. Det är nog trummorna/cymbalerna som står för den biten :o

Annars är det jävligt härligt! Gillar inte 70-tals annars men det här var fan svängigt! Bra jobbat :)

Tack "Gojira" kul att du gillar låten, håller med dig om trummorna,

Mvh

Björn

• Gilla 1

Guest DieHard
Snyggt jobbat!

Det låter som trummorna laggar ibland men det är väl snarare allt annat som ligger lite före, blir lite otajt.

Men i övrigt bra.

Överlåter dock till andra att analysera texten ...

:)

ja men hellre otajt och bra låt är än tajt och tråkig låt. Det är viktigare än perfektion. Jag tänker inte ge mig in i analysera texten. Men låten är riktigt bra. Faktiskt en av de bättre jag hört på det här forumet. Gillar sången med. Men tycker mixen är allt för diskantrik.