Jump to content
Annons

Fittan sticker fram (IDOL2004)


hackeman

Betyg  

51 röster

  1. 1. Betyg

    • 0 - Usch!
      32


Recommended Posts

Annons
  • Svar 120
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

maxmaxmax (oregistrerad)

Jag tycker det är en skitskön provokation av Gunilla att vara med i paradshowen Idol och göra en sån här pryl som bryter så totalt mot alla ideal.

För kan man inte bli väldigt trött på det sexiga, supersnygga kråmandet?

Thumbs up till Gunilla. Det här är det bästa jag sett på TV på väldigt länge.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det är en skitskön provokation av Gunilla att vara med i paradshowen Idol och göra en sån här pryl som bryter så totalt mot alla ideal.

För kan man inte bli väldigt trött på det sexiga, supersnygga kråmandet?

Thumbs up till Gunilla. Det här är det bästa jag sett på TV på väldigt länge.

Så sant! 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det är en skitskön provokation av Gunilla att vara med i paradshowen Idol och göra en sån här pryl som bryter så totalt mot alla ideal.

För kan man inte bli väldigt trött på det sexiga, supersnygga kråmandet?

Thumbs up till Gunilla. Det här är det bästa jag sett på TV på väldigt länge.

Varför ställa upp i idol med en sån här sång?

Allt blir ju bara pinsamt. Och många blir till och med illamående faktiskt. 😱

Om hon insett att det var en talang dom eftersökte och ändå ger sig in med den där ursäkten till svalg-läten, då har hon problem. För kul var det sannerligen inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför ställa upp i idol med en sån här sång?

Kanske för att provocera...?

Och protestera mot likriktningen som är överväldigande i den här typen av program...?

Om hon insett att det var en talang dom eftersökte och ändå ger sig in med den där ursäkten till svalg-läten, då har hon problem. För kul var det sannerligen inte.

Det tror jag att det råder ganska så delade meningar om...

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför ställa upp i idol med en sån här sång?

Kanske för att provocera...?

Och protestera mot likriktningen som är överväldigande i den här typen av program...?

Om hon insett att det var en talang dom eftersökte och ändå ger sig in med den där ursäkten till svalg-läten, då har hon problem. För kul var det sannerligen inte.

Det tror jag att det råder ganska så delade meningar om...

Kanske gjorde hon det för att provocera?

Kanske gjorde hon det för att hon tyckte det var kul?

Kanske tyckte några andra det var kul och gav henne pengar för att göra det?

Kanske hade hon förlorat ett vad och ställde upp som bestraffning?

Hursomhelst...

Vem bryr sig egentligen? Som sångerska suger hon, texten i kombination med sammanhanget och hennes värdelösa röst ( + koreografi) var rolig. Jag tyckte det var kul att se och om man tror att det var något väldigt djupt (likriktning i programmet, samhällsfrågor etc) som låg bakom så tro gärna det.

Vem bryr sig egentligen? Det var kul för att det var absurdt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske gjorde hon det för att provocera?

Kanske gjorde hon det för att hon tyckte det var kul?

Kanske tyckte några andra det var kul och gav henne pengar för att göra det?

Kanske hade hon förlorat ett vad och ställde upp som bestraffning?

Hursomhelst...

Vem bryr sig egentligen? Som sångerska suger hon, texten i kombination med sammanhanget och hennes värdelösa röst ( + koreografi) var rolig. Jag tyckte det var kul att se och om man tror att det var något väldigt djupt (likriktning i programmet, samhällsfrågor etc) som låg bakom så tro gärna det.

Vem bryr sig egentligen? Det var kul för att det var absurdt.

Plötsligt blev tråden intressant....

Jag har inte den blekaste aning om nånting mer än att jag råkade se ett klippet från programmet där hon var med.

Att hon gjorde det för att komma med i Idol2004 tror jag inte en sekund på. Att hon är dum i huvet tror jag heller inte. Det är alldeles för medvetet dåligt (det är nog därför jag inte tycker det blev så kul.. men det är ovidkommande, har ingen lust att lägga in sånna värderingar här) för att hon bara ska vara otroligt puckad. Att hon gjorde det för att bli känd tvivlar jag på också eftersom (rätta mig om jag har fel nu) hon inte synts till alls efter sitt lilla framträdande, vilket hon verkligen borde haft chansen att göra.

Jag hoppas att det är en kulturpolitisk aktion. Det bästa i kråksvängen är ju i så fall att inte ens producenterna på Idol2004 fattar det (dom visar upp det flera gånger och vill att folk ska skratta åt skiten), vilket egentligen är hysteriskt roligt eftersom det säger fan så mycket mer om dem än om henne.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med. Den där Gunilla gjorde självklart inget seriöst försöka att komma vidare i IDOL2004, och korkad är hon knappast, för korkade människor klarar aldrig av att bjuda på sig själva sådär medvetet. De gör det istället omedvetet. Det fanns ju flera exempel på det också. Och jag tror inte heller på att hon gjorde det för kändisskap eftersom det förmodligen är hon själv som bett att inte få sitt efternamn publicerat (borttaget från seka.dk).

Jag tror snarare på a) vadslagning, där hon antingen gör det för att vinna ett vad eller redan har förlorat ett vad, eller b ) att hon gör det bara för sakens skull; för att bevisa för sig själv och/eller andra att hon kunde. Och det är just det att hon kunde som jag tyckte var så imponerande. Många tycker bara det är pinsamt och patetiskt, men jag tycker samtidigt det är imponerande att våga bjuda på sig själv på det viset. Förmodligen för att jag själv gillar att bjuda på mig själv, men har gränser långt innan Gunilla har sina. Som tur är. 🙁

Att sen TV4 sänder detta inte bara en gång, utan även som favoritklipp kan man också filosofera kring. Det är ett vågat drag av en familje-TV kanal som TV4, men jag tror nog de är fullt medvetna om vad de gör. Att Gunillas klipp fick flest röster tyder ju på att TV4 hade sina aningar att majoriteten av tittarna skulle skratta åt det. Och jag tror nog de är medvetna om att Gunilla drev med dem, snarare än tvärtom i just det fallet, men allt handlar ju trots allt om tittarsiffror.

edit: är jag på väg att bli dyslektiker? slänger f-n om ord och bokstäver för jämnan... 😄 (eller så beror det på vinet till maten 😉)

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

edit: är jag på väg att bli dyslektiker? slänger f-n om ord och bokstäver för jämnan...  😱 (eller så beror det på vinet till maten 🙂)

Vadå bli ljustekniker?

Hahaaaa, där skrattade jag högt! 😆 (eller så beror det på vinet till maten, som sagt)

Link to comment
Dela på andra sajter

Att sen TV4 sänder detta inte bara en gång, utan även som favoritklipp kan man också filosofera kring. Det är ett vågat drag av en familje-TV kanal som TV4, men jag tror nog de är fullt medvetna om vad de gör. Att Gunillas klipp fick flest röster tyder ju på att TV4 hade sina aningar att majoriteten av tittarna skulle skratta åt det. Och jag tror nog de är medvetna om att Gunilla drev med dem, snarare än tvärtom i just det fallet, men allt handlar ju trots allt om tittarsiffror.

Klart att det handlar om tittarsiffror...

När man tänker efter så har du nog rätt i att dom har såpass mycket koll, problemet är väl att det enda som spelar roll är just tittarsiffror... TV4 börjar bli i klass med TV3.. Och det är illa..

Link to comment
Dela på andra sajter

Att sen TV4 sänder detta inte bara en gång, utan även som favoritklipp kan man också filosofera kring. Det är ett vågat drag av en familje-TV kanal som TV4, men jag tror nog de är fullt medvetna om vad de gör. Att Gunillas klipp fick flest röster tyder ju på att TV4 hade sina aningar att majoriteten av tittarna skulle skratta åt det. Och jag tror nog de är medvetna om att Gunilla drev med dem, snarare än tvärtom i just det fallet, men allt handlar ju trots allt om tittarsiffror.

Klart att det handlar om tittarsiffror...

När man tänker efter så har du nog rätt i att dom har såpass mycket koll, problemet är väl att det enda som spelar roll är just tittarsiffror... TV4 börjar bli i klass med TV3.. Och det är illa..

Japp, det är illa. Ännu mer illa är att vill man slippa dokusåpor och dylika (edit: skit)program där de exploaterar feta, fula och sjuka människor (eller allmänt mysslyckade stackare) får man hålla sig till 1:an och 2:an. 🙂

Tacka vet jag Friends, Scrubs och Simpsons. 🙂

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

Att sen TV4 sänder detta inte bara en gång, utan även som favoritklipp kan man också filosofera kring. Det är ett vågat drag av en familje-TV kanal som TV4, men jag tror nog de är fullt medvetna om vad de gör. Att Gunillas klipp fick flest röster tyder ju på att TV4 hade sina aningar att majoriteten av tittarna skulle skratta åt det. Och jag tror nog de är medvetna om att Gunilla drev med dem, snarare än tvärtom i just det fallet, men allt handlar ju trots allt om tittarsiffror.

Klart att det handlar om tittarsiffror...

När man tänker efter så har du nog rätt i att dom har såpass mycket koll, problemet är väl att det enda som spelar roll är just tittarsiffror... TV4 börjar bli i klass med TV3.. Och det är illa..

Japp, det är illa. Ännu mer illa är att vill man slippa dokusåpor och dylika (edit: skit)program där de exploaterar feta, fula och sjuka människor (eller allmänt mysslyckade stackare) får man hålla sig till 1:an och 2:an. 🙂

Tacka vet jag Friends, Scrubs och Simpsons. 🙂

Vad vore livet utan Simpsons!? Lyckades norpa åt mig alla avsnitt och tittade igenom i somras. Kan vara den bästa serien genom tiderna... Lätt

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad vore livet utan Simpsons!? Lyckades norpa åt mig alla avsnitt och tittade igenom i somras. Kan vara den bästa serien genom tiderna... Lätt

Du kan ha rätt. Fantastisk serie. Tackolov att dom slutade med den svenska dubbningen som dom körde ett tag ......burr!!!! Homer kommer in med en röst av Ulf Brunnberg.... 🙂🙂😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan ha rätt. Fantastisk serie. Tackolov att dom slutade med den svenska dubbningen som dom körde ett tag ......burr!!!! Homer kommer in med en röst av Ulf Brunnberg....  😉  🙁  😱

Gaaaah!! Säg att du skojar! 😮😆😮😮

Link to comment
Dela på andra sajter

...okej, okej, jag kanske borde skrivit TYP Ulf Brunnberg, det kan lika gärna ha varit Jarl Borssen eller Uffe Larsson, men dubbat var det lik förbaskat någon månad innan dom tog förnuftet till fånga och körde med orginalrösterna igen.

Vi har ju annars varit förskonade från dubbnings-terror, tänk på dom stackars tyskarna tillexempel. Har suttit på en del tyska hotellrum och inte bara sett Bart fräsa "Yo - guten tag, was is lost?" såväl som JR Ewing mumla "Das was gesundheit weer schnelligen heist, Bobby!" För att inte tala om Benny Hill på platt-tyska... - mein Gott! 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

...okej, okej, jag kanske borde skrivit TYP Ulf Brunnberg, det kan lika gärna ha varit Jarl Borssen eller Uffe Larsson, men dubbat var det lik förbaskat någon månad innan dom tog förnuftet till fånga och körde med orginalrösterna igen.

Vi har ju annars varit förskonade från dubbnings-terror, tänk på dom stackars tyskarna tillexempel. Har suttit på en del tyska hotellrum och inte bara sett Bart fräsa "Yo - guten tag, was is lost?" såväl som JR Ewing mumla "Das was gesundheit weer schnelligen heist, Bobby!" För att inte tala om Benny Hill på platt-tyska... - mein Gott! 😱

Jag hatar tyskar.

Lite på grund av att de är värdelösa på Engelska vilket gör att man måste känna sig som en idiot när man försöker haspla fram några väl valdra ord. En annan sak jag hatar med tyskar är att dom har städare på varenda jävla liten toalett. En fin restaurang ok, varenda jävla mack längs autobahn? Låt mit skita i fred.

Men mest av allt p.g.a. de våldtagit så många underbara tv-serier. Vad är South Park utan Cartman's röst? Simpsons utan Homers och Mr Burns röster?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...