Jump to content
Annons

Fittan sticker fram (IDOL2004)


hackeman

Betyg  

51 röster

  1. 1. Betyg

    • 0 - Usch!
      32


Recommended Posts

Annons
  • Svar 120
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Då jag har modem så väntar jag fortfarande på att mästervärket (?) ska bli klart men eftersom det bara finns ett svars alternativ så kunde jag inte motstå frestelsen att klicka redan nu 😏

Återkommer om... ja sådär 6 minuter 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Var det svårt med timestretchingen?

& känns inte konceptet lite uttjatat?

Jodå, nästan i nivå med din ihållande trend av pessimistiska inlägg.

Har inte gjort någon timestretching.

Kanske därför det är svårt att få det i takt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här jävla låten har snurrat i huv'et hela dan som en jädra tvångstanke. Och om man för ett ögonblick glömmer den och ser en snygg brud så dyker den upp igen "F*an sticker fram, hård å hårig" och man fylls av avsmak för allt vad fruntimmer heter.

Hacke, jag tror du och Gunilla har paketerat det ultimata preventivmedlet! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här jävla låten har snurrat i huv'et hela dan som en jädra tvångstanke. Och om man för ett ögonblick glömmer den och ser en snygg brud så dyker den upp igen "F*an sticker fram, hård å hårig" och man fylls av avsmak för allt vad fruntimmer heter.

Hacke, jag tror du och Gunilla har paketerat det ultimata preventivmedlet!  😄

Har inte lyssnat ännu och kanske bör man hålla sig borta från låten 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Fattar ändå inte varför.

Har Hacke gjort detta för att få nerladdningar?

Är det så att Hacke inte har förmågan att göra någonting bra själv, så han gör någonting kass av något som någonannan redan har gjort?

I vilket fall så helst så är detta väldigt spekulativt, på ett negativt sätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fattar ändå inte varför.

Har Hacke gjort detta för att få nerladdningar?

Är det så att Hacke inte har förmågan att göra någonting bra själv, så han gör någonting kass av något som någonannan redan har gjort?

I vilket fall så helst så är detta väldigt spekulativt, på ett negativt sätt.

Jag förväntar mig inte att du ska fatta, Danny. Men jag kan ändå försöka förklara. Seriöst.

Visst gjorde jag denna ploj delvis för att jag anade det skulle innebära PR (dålig PR, men dock PR). Det erkänner jag (vilket nog inte många skulle göra). Jag kommer från en annan bransch och har inte lärt mig musikernas moral ännu. Eller vems och vilken moral jag nu motstrider. Inte säker på att jag vill lära mig (läs anamma) den där moralen heller, jag är rätt nöjd med hur jag är funtad. Men visst - man ska ju alltid vara öppen att förändras, förbättras och vidareutvecklas. Det är väl därför vi är här. Här i detta livet.

Hur som helst, den spontana/primära anledningen var dock inte PR utan istället att jag tyckte det var så dj-vla utflippat att jag ärligt talat INTE kunde låta bli att göra det här (speciellt Gunillas "dans" stirrade jag länge och loopat på - den är ännu mer utflippad än texten ju!). Jag tvekade faktiskt innan jag lade ut det (jag skulle ju inte få för mig att själv sjunga "f*tta" precis) och jag hade dessutom mostånd redan långt innan jag var färdig. Min sambo gav mig många långa nedlåtande blickar när hon insåg vilken låt jag pulade med. Det här är långt under hennes nivå. Men tuff i tofflan som jag är stod jag på mig. Och hon skrattade faktiskt när jag var färdig. Hon älskar mig, men hon tror sig inte tycka fullt lika bra om Gunilla. 😆

Sen råkar jag gilla att göra knäppa och kuliga saker. Det gör min dag! Och vid enstaka tillfällen kanske även någon annans dag. Det hade säkert gjort min dag (vecka, månad, år) att hamna bland dina alster på topplistorna också, men dit har jag inte kommit. Jag gör det jag är bra på, och om man ser till majoritetens feedback på mina övriga humorpop-låtar här på forumet (och IRL också för den delen) så håller dom knappast med dig att jag inte skulle ha förmågan att göra något bra själv. Tvärtom. Att du inte gillar någonting betyder ju inte nödvändigtvis att det är dåligt. Eller i vissa fall kanske det ÄR dåligt (som i detta fallet) men dock kul - ÄN om det inte är din humor. Personligen tycker jag det finns för mycket allvar och elände som det finns. Det ska vara gött å leva, annars kan det kvitta. 😄

Nåja, det var ett seriöst försök att förklara. Om du fortfarande tycker det är spekulativt på ett negativt sätt är jag med på att försöka förklara vidare. Buss på mig bara. Och jag är mer än gärna med på att spekulera IRL över ett gäng bärs om nu den där pubträffen någonsin blir av. Alternativt kan du bara snoppa av hela mitt inlägg med en såndär kort o kaxig mening. 😏

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
Jag gör det jag är bra på, och om man ser till majoritetens feedback på mina övriga humorpop-låtar här på forumet (och IRL också för den delen) så håller dom knappast med dig att jag inte skulle ha förmågan att göra något bra själv. Tvärtom. Att du inte gillar någonting betyder ju inte nödvändigtvis att det är dåligt.

Nävisst.

Massor av svenskar gillar Vikingarna, alltså är dom bra.

Seriöst Hacke, du borde inte lägga en sekunds energi på sånt här trams.

Dina egna låtar är sannerligen inte i min smak, men dom är cirka tio tusen gången bättre än detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Alternativt kan du bara snoppa av hela mitt inlägg med en såndär kort o kaxig mening. 😉

Din sambo älskar dig ju Hacke.

Då kan ingenting du gör gå fel.

Tack för förklaringen, nu förstår jag.

Men visst gjorde du det lite för att få en ny "hit"?

Fan det blev ju varken kort eller kaxigt.

& om pubträffen blir av, så lovar jag att vara på din sida när det blir fight.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
& om pubträffen blir av, så lovar jag att vara på din sida när det blir fight.

:rolleyes:

inte om det blir...

Hacke, knogjärn på... 🙁

Jag vet.

Jag är en knasmagnet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bengan (oregistrerad)

Hacke: Tror du gav dig själv nästa titel i megainlägget "Tuff i Tofflan"...det är väl det det hela hänger på...

Tycker, efter att ha lyssnat på originalet på Seka´s site, att den versionen innehåller jävligt mkt punk som inte går att återskapa med pålägg och pitch vare sig det är timestretchat eller inte, men jag håller nog med om att det är läge att göra vänster o höger om och att lägga kraften på eget material istället. Flinade dock lite. Det medges.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...