Jump to content
Annons

Edirol PCR-800 Ger fel signal till Reason 4

Phazio

Recommended Posts

Hej alla studiotroll! 😉

Som titeln klargör sÄ verkar min nyinköpta Edirol PCR-800 fÄtt fnatt och istÀllet för att spela korta noter nÀr jag trycker pÄ tangenter sÄ spelar den noter som om nÄgon skulle stÄ och trycka pÄ en hold pedal. Ljudet slutar inte heller förns man trycker pÄ Play/Stop.

Det Àr inget fel pÄ synthen, det vet jag dÄ den fungerar alldeles utmÀrkt till FL Studio 8 med control maps och allt. Jag tror dock att jag fÄtt in fel controlmap dÄ jag bara hittat till Reason 2.5. Det borde vÀl finnas nyare Àn dÄ, pÄ deras hemsida finns det bara till 2.5. Det kan mycket vÀl vara att ha med mina midi instÀllningar att göra, sÄ jag bifogar en bild.

edirolpcr800problemox5.jpg

Jag har dock fÄtt det att fungera dÄ jag stÀllt in det i topskitet av racket i Reason 4, men jag har verkligen ingen lust att hoppa upp dit och byta ljud nÀr jag sitter och mixar.

topskiktma4.jpg

Det hĂ€r problemet kan dock ha att göra med min amatörism om midi och externa kĂ€llor, isĂ„fall Ă€r jag inget annat Ă€n vĂ€ldigt intresserad av att lĂ€ra mig. Dock sĂ„ har jag viss förstĂ„else för termer, sĂ„ jag Ă€r ingen direkt nybörjare. 😎

Behöver ni mer info, ropa till! 😏

Tack pÄ Förhand

phazio

Annons
  • 2 weeks later...

Nu blir jag lite osĂ€ker, Ă€r det hĂ€r ett vanligt problem eller Ă€r det ganska ovanligt? För ingen verkar ju kunna svaret pĂ„ frĂ„gan, Ă„tminstonde inte orka svara pĂ„ frĂ„gan 🙂

Över 200 views 🙂

Du ska ladda ner en template frÄn propellerheads hemsida för PCR-serien.

Detta löser problemet.

Hade en kund i butiken med samma problem och jag ringde och frÄgade vad som skulle göras och fick detta till svar.

Kunden har inte Ă„terkommit sĂ„ jag tar det som att problemet löstes 🙂

Tack sĂ„ otroligt mycket för hjĂ€lpen! Fungerar sketabra nu 🙂

Va sĂ„ lite sĂ„! 😄

Bara bra, för dÄ vet jag att den patchen löser problemet om fler kunder frÄgar.

• 2 months later...
Ja precis, sedan tog Dynamic Mapping som var inbyggt om alla kontroller och allting flöt som smör i solsken 🙂

Tjenare PHazio. Jag har sjÀlv köpt en Edirol Roland - PCR-500, och jag har samma problem som du haft.

LÀste din trÄd hÀr i forumet om att du hade ett problem nÀr du tryckte pÄ nÄgon tangent, att det blev som en sustain pedal.

Nu Àr frÄgan, hur fixade du en template pÄ propellerheads hemsida? Hittar ingenting dÀr. Vore vÀldigt tacksam för hjÀlp!

Guest drloop
Ja precis, sedan tog Dynamic Mapping som var inbyggt om alla kontroller och allting flöt som smör i solsken 🙂

Tjenare PHazio. Jag har sjÀlv köpt en Edirol Roland - PCR-500, och jag har samma problem som du haft.

LÀste din trÄd hÀr i forumet om att du hade ett problem nÀr du tryckte pÄ nÄgon tangent, att det blev som en sustain pedal.

Nu Àr frÄgan, hur fixade du en template pÄ propellerheads hemsida? Hittar ingenting dÀr. Vore vÀldigt tacksam för hjÀlp!

HÀr Àr lÀnken till supported control surfaces:

http://www.propellerheads.se/support_area/...e&ArtID=356

Din Àr supportad :

http://www.propellerheads.se/products/reas...;article=remote

Du ska ladda ner en template frÄn propellerheads hemsida för PCR-serien.

Detta löser problemet.

Hade en kund i butiken med samma problem och jag ringde och frÄgade vad som skulle göras och fick detta till svar.

Kunden har inte Ă„terkommit sĂ„ jag tar det som att problemet löstes 🙂

Lösningen pÄ problemet Àr att du installerar den senaste patchen "Reason 4.0.1", Auto Detect Surfaces under options ska du sedan trycka pÄ, sÄ ska den hitta din PCR och woila!

phazio

• 1 month later...