Jump to content
Annons

SÖKES: Delägarskap i studio


Esset

Recommended Posts

Hej! (hoppas att detta är rätt forum)

Har haft min digitala studio (stabilt litet ProTools LE system på snabb burk) uppe i Dalarnas skogar men efter att själv flyttat ner till Sthlm vill jag även flytta med studion ner hit. Så därför letar jag efter någon som kanske redan har en mindre analog studio (kontrollrum + inspelningsrum, minimum 35 (15+20 eller liknande kombo) kvm på studion) som skulle vilja ”bygga ut” studion och kombinera in ett ProTools LE system i den.

Söker alltså dig med analog studio, största krav är ett 16/24 kanaligt inline bord som låter bra (alltså INTE Behringer) lite kringutrustning och kanske en liten trevlig mickarsenal som skulle vilja halvera sin lokalhyra. Gärna efter tunnelbanenätet här i Sthlm. Nedan finns en lista på vilka grejer jag har och i så fall kan/kommer att flytta in i studion.

Vi kommer ju självklart att dela på hyra och lika så tiden i studion.

CPU:

Pentium 4, 2.40GHz CPU, 40GB IDE HDD, 200GB LaCie HDD, 1GB DDR RAM, Matrox G550, dubbla 17" Samtron monitors, Windows XP

Ljudkort:

Digidesign Digi001, Alesis AI3

Preamps:

Focusrite Voicemaster, LA Audio MX2, Line Audio Design OMP8CH

Mikrofoner:

AOI ECM100, JJLabs DRMX7, Line Audio CM2, Röde NT1, Röde NT3, Shure SM57 & SM58, Studio Projects B1, Studio Projects B3

Monitors:

Genelec 2029 + Subwoffer

Instrument:

Aria Pro II Bass, Bestler Acoustic Guitar, Fender Stratocaster, Landola Acoustic Guitar (Nylon)

Gitarr och Bas (pre-)amps:

Behringer V-Amp Pro, Line6 BassPOD, Marshall Valvastate 8080

Mjukvara/Pluggar:

Antares Autotune 3.25, Bomb Factory BF76, IK Multimedia Amplitube, Sony Sound Forge 7.0, Waves Gold Bundle 3.5, Waves Master 3.5

Övrig utrustning:

Akai S1000PB, Behringer DI-20, Technics 1200MKII + Technics SH-DX1200, Zoom 1201

Ett gäng akustikväggar, takplattor samt väggdämpning finns också.

Är du intresserad så hör av dig och berätta vad du har, storlek, läge och hyra på studion antingen här i tråden, via mail eller ring (dock mellan 17.00 och 22.00)

Med vänlig hälsning

Stefan

stefan@s-man.nu

070-5788356

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej! (hoppas att detta är rätt forum)

Har haft min digitala studio (stabilt litet ProTools LE system på snabb burk) uppe i Dalarnas skogar men efter att själv flyttat ner till Sthlm vill jag även flytta med studion ner hit. Så därför letar jag efter någon som kanske redan har en mindre analog studio (kontrollrum + inspelningsrum, minimum 35 (15+20 eller liknande kombo) kvm på studion) som skulle vilja ”bygga ut” studion och kombinera in ett ProTools LE system i den.

Söker alltså dig med analog studio, största krav är ett 16/24 kanaligt inline bord som låter bra (alltså INTE Behringer) lite kringutrustning och kanske en liten trevlig mickarsenal som skulle vilja halvera sin lokalhyra. Gärna efter tunnelbanenätet här i Sthlm. Nedan finns en lista på vilka grejer jag har och i så fall kan/kommer att flytta in i studion.

Vi kommer ju självklart att dela på hyra och lika så tiden i studion.

CPU:

Pentium 4, 2.40GHz CPU, 40GB IDE HDD, 200GB LaCie HDD, 1GB DDR RAM, Matrox G550, dubbla 17" Samtron monitors, Windows XP

Ljudkort:

Digidesign Digi001, Alesis AI3

Preamps:

Focusrite Voicemaster, LA Audio MX2, Line Audio Design OMP8CH

Mikrofoner:

AOI ECM100, JJLabs DRMX7, Line Audio CM2, Röde NT1, Röde NT3, Shure SM57 & SM58, Studio Projects B1, Studio Projects B3

Monitors:

Genelec 2029 + Subwoffer

Instrument:

Aria Pro II Bass, Bestler Acoustic Guitar, Fender Stratocaster, Landola Acoustic Guitar (Nylon)

Gitarr och Bas (pre-)amps:

Behringer V-Amp Pro, Line6 BassPOD, Marshall Valvastate 8080

Mjukvara/Pluggar:

Antares Autotune 3.25, Bomb Factory BF76, IK Multimedia Amplitube, Sony Sound Forge 7.0, Waves Gold Bundle 3.5, Waves Master 3.5

Övrig utrustning:

Akai S1000PB, Behringer DI-20, Technics 1200MKII + Technics SH-DX1200, Zoom 1201

Ett gäng akustikväggar, takplattor samt väggdämpning finns också.

Är du intresserad så hör av dig och berätta vad du har, storlek, läge och hyra på studion antingen här i tråden, via mail eller ring (dock mellan 17.00 och 22.00)

Med vänlig hälsning

Stefan

stefan@s-man.nu

070-5788356

Har en lokal på cirka 110 kvm. kontrollrum, stort inspelningsrum, litet dämpat "sångrum", kök, uppehållsrum + en liten verkstad. Ska även byggas ett till lite mindre produktionsrum där det ska finnas anslutningsmöjligheter via tielines till övriga rum.

Finns mycket utrustning och instrument men ber att få återkomma med en detaljerad lista.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har en lokal på cirka 110 kvm. kontrollrum, stort inspelningsrum, litet dämpat "sångrum", kök, uppehållsrum + en liten verkstad. Ska även byggas ett till lite mindre produktionsrum där det ska finnas anslutningsmöjligheter via tielines till övriga rum.

Finns mycket utrustning och instrument men ber att få återkomma med en detaljerad lista.

Ser fram emot din lista! Vart ligger studio och hur hög är hyran?

Vore kul om lite andra hörde av sig också ifall herr Fredster skulle ångra sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

base128 (oregistrerad)

Hej!

Jag har en 18kvm källare som jag hade tänkt snart bygga

om för inspelning + kontroll rum. Det blir inte stort men

lagom tycker jag. Lokalen ligger 100m från Telefonplan

tunnelbanestationen. Jag har en hemmastudio med billiga

prylar så det är ingen idé att skriva en lista. Vi kan väl

se om vi kan starta något seriöst där.

Däremot vill jag gärna egentligen om din affärsidé om du

har någon, eller är det bara ett hobbyverksamhet?

Hör av dej!

/M

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...