Jump to content
Annons

Vad kan jag få för mina trummor?

Guest steak

Recommended Posts

Guest steak

När jag började spela trummor så var jag mycket inne på rock/metal/nu-metal. Dvs. Acdc, Iron maiden, Slipknot och så vidare. Därför köpte jag ett helsvart trumset. (Ja, allting utom skruvarna. )

Lade dessutom till en del grejer på det, så nu tänkte jag kolla vad det kan vara värt för jag har kommit mycket längre musikaliskt sett och vill köpa ett nytt.

Spelar väldigt mycket Fusion. Dave Weckl, Chick Corea, Herbie Hancock och hela gänget. Spelar också en del jazz och ensemblemusik (går i musikskola).

Här är info om trummorna:

Märke: "Pearl"

Modell: "Ex" Helsvarta

Antal pukor: 6 st.

8, 8, 10, 13, 14 och 16 tum.

Antal cymbaler: 3 st + Hihat.

Ride, hihat och crash 16tum är "Sabian, XS20".

Crash 15 tum är "Zildjan, Custom Fast Crash"

Pedal: En dubbel och en enkel. Båda modellerna är okända men enkelpedalen kom med trumsetet och dubbelpedalen är samma modell fast... ja, dubbel.

Skin: Alla pukskin är relativt nyutbytta och är i modellen "Evans, Genera G2 Coated". Virvelskinnet är ett vanligt "Remo, Coated Ambassador".

Nu till frågan:

Vad tror ni jag kan få för dem?

Tack på förhand! 🙂

Ps. Jag vet att man skulle kunna göra den här uträkningen själv men det kan vara bra med lite hjälp. Ds.

Edited by steak

• 3 weeks later...
Annons
Guest steak
Svårt att säga utan att se vilket skick dom är i. Men kanske 6000 kr.

Du måste skämta? 🙂 Jag hade räknat ut att jag betalat totalt 21 000 kr för allt sammans. Kan det verkligen ha sjunkit så mycket på 3 år?

• 2 weeks later...
Svårt att säga utan att se vilket skick dom är i. Men kanske 6000 kr.

Du måste skämta? 😄 Jag hade räknat ut att jag betalat totalt 21 000 kr för allt sammans. Kan det verkligen ha sjunkit så mycket på 3 år?

Ja, det kan det faktiskt, konstigt va?

Trumset är lite som bilar (men kostar vanligtvis inte lika mycket), går ned i värde nästan så fort som det lämnar sina kartonger.

Men om trumset är utan repor, lite repigt, väldigt repigt, renoverings objekt eller liknande kan priset variera kraftigt.

Och sedan även hur skinnen är, om man får med extra skinn, trummstockar eller liknande.

Så om du har ditt trumset med sex pukor, en virvel, en baskagge, tre cymbaler + hihat, enkel + dubbel pedal skulle jag nog ta ett högre pris, för då kan den som köper det pruta lite, eller så har du ett fast pris på 6000 till 7000, eller till högstbjudande...

Det är mitt tips.