Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Japp kom precis hem nu från börsen,,, o nu är jag, ska man säga, ny KÄR 😲 i RG2228an... va första gången jag prova en 8 strängad gitarr så det var ovant har aldrig tidigare haft en 7a heller,,, men dock att jag inte haft en gitarr mer en 6 strängar så tyckte jag RG2228an va lättspelad kan tänka mej att man vänjer sej,,, jag trodde det skulle vara jävlit svårt, tänkte hallsen skulle vara tjock men den var ganska platt o bekväm så man kom åt även den 8e strängen 😛 skulle velat haft med mej mitt xt rack o provat mina pachar dock jag kör med hur dem låter , men får göra det nån annan gång.

Ska spara undan pengar nu så blire nog en RG2228a i sommar 🙂

Annons
Posted

Fränt. Ja de där halsarna är rackarns smidiga. Ska du köpa svenskt? = typ 18 000 pix? Svider i plånboken.

Lite surt när man ser att de går för knappt 9 000 i usa

Posted

Det får nog bli att beställa från utlandet såg att det var mkt billigare från tyskland med.

Nu när diskutionen är igång om 8a strängade monster, titta lite i ESPs tidning såg dem hade en 8strängad STEF-B8 någon som provat den här elr ?

Posted

tänkte inflika lite sött här i diskussionen att jag tänkte bygga en, än så länge för eget bruk, 7 strängad med 28" mensur till sommaren.

om vindarna ligger rätt, blir det förmodligen en 8strängad till hösten med. och om folk visar intresse kommer nog den sistnämnda att sättas upp för tillverkning. :rolleyes:

Posted
tänkte inflika lite sött här i diskussionen att jag tänkte bygga en, än så länge för eget bruk, 7 strängad med 28" mensur till sommaren.

om vindarna ligger rätt, blir det förmodligen en 8strängad till hösten med. och om folk visar intresse kommer nog den sistnämnda att sättas upp för tillverkning. :rolleyes:

hur mycket kostar du?

Posted (edited)
8strängar 🙂 jösses

nästa steg blir väll en harpa på magen 😄

Enda skillnaden är att en harpa har en sträng för varje ton och en gitarr har strängar med band så du kan ta flera noter per sträng, så även om en harpa på magen skulle låta vackert så skulle du ha mindre tonomfång än med en 8-strängad gitarr.

Om du inte fäster en orkesterharpa.

Men kombinationen av gitarr och harpa är inget nytt, du ska få se lite bilder:

tzouraharp-s-meulle-stef.jpg

wojo_electric-otd-s.jpg

stanul-12-stg-gibbons-s.jpg

gibson_electric-ebay.jpg

Du har också alto-gitarrer där man lägger till bassträngar på en vanlig gitarr, då kan det se ut så här;

11-string_charles_vega_guitarra_teorba-agbook.jpg

tsgfgabriel1.jpg

alt_maple.jpg

Osv osv osv 😄

Jag skickar med 3 videos.

Edited by Desecrated
Posted
Det får nog bli att beställa från utlandet såg att det var mkt billigare från tyskland med.

Nu när diskutionen är igång om 8a strängade monster, titta lite i ESPs tidning såg dem hade en 8strängad STEF-B8 någon som provat den här elr ?

Den kommer i slutet av sommaren om jag inte läste fel.

Posted

om vindarna ligger rätt, blir det förmodligen en 8strängad till hösten med. och om folk visar intresse kommer nog den sistnämnda att sättas upp för tillverkning. 😄

hur mycket kostar du?

det är ännu inte spikat, men det kommer förmodligen kosta ca. lika mkt som ESP:n, men då är gitarren handbyggd och får beställas ett bra tag innan den kan levereras.. 🙂

Posted

Den kommer i slutet av sommaren om jag inte läste fel.

jasså äre så ..det ska bli intressant den såg jävligt snygg ut 🙂

Posted

om vindarna ligger rätt, blir det förmodligen en 8strängad till hösten med. och om folk visar intresse kommer nog den sistnämnda att sättas upp för tillverkning. 🙂

hur mycket kostar du?

det är ännu inte spikat, men det kommer förmodligen kosta ca. lika mkt som ESP:n, men då är gitarren handbyggd och får beställas ett bra tag innan den kan levereras.. 😆

Tar du avbetalning ?

Har du hemsida ?

Är ett halvår för lite tid ?

Har du någon erfarenhet av fanned fret ?

Någon erfarenhet med kolfiber ?

Posted

om vindarna ligger rätt, blir det förmodligen en 8strängad till hösten med. och om folk visar intresse kommer nog den sistnämnda att sättas upp för tillverkning. 😄

hur mycket kostar du?

det är ännu inte spikat, men det kommer förmodligen kosta ca. lika mkt som ESP:n, men då är gitarren handbyggd och får beställas ett bra tag innan den kan levereras.. 😄

Tar du avbetalning ?

Har du hemsida ?

Är ett halvår för lite tid ?

Har du någon erfarenhet av fanned fret ?

Någon erfarenhet med kolfiber ?

avbetalning går alltid att ordna!

jag har ett bildportfolio som du kan kolla i. http://idf.carbonmade.com inte så mycket där dock!

ett halvår är lagom tid skulle jag tro, än så länge har inte bygget kommit igång, endast skisser och planer.

fanned fret och kolfiber har jag än så länge inga erfarenheter av. dock ändras saker med tiden. 😄

Posted

*halvkapar tråden lite med en närbesläktad fundering*

Har haft en ide ett tag om att:

-Skapa nåt slags ljudklippssamling med OPROCESSADE gitarrklipp från olika gitarrer som man sedan kan processa med sin/sina vst-amps och skapa ett stort bibliotek med ljudklipp där folk kan höra hur olika gitarrer(med alla dess kombinationer av mickar/träslag osv) låter och även själva ratta fram nya kombinationer och ladda upp för allmänhetens förfogande.

Variabeln som inte kommer med i kedjan är är själva speltekniken som varierar från person till person men jag tror ändå att man skulle kunna ha stor nytta av en sån här bank.

Kom att tänka på iden igen nu när jag läste att nya agile 8an skulle komma i 2 varianter/olika mickar redan från start och jag får vånda över vilken jag ska välja.

Vad tror ni? Skulle det här vara en bra ide?

Posted

-Skapa nåt slags ljudklippssamling med OPROCESSADE gitarrklipp från olika gitarrer som man sedan kan processa med sin/sina vst-amps och skapa ett stort bibliotek med ljudklipp där folk kan höra hur olika gitarrer(med alla dess kombinationer av mickar/träslag osv) låter och även själva ratta fram nya kombinationer och ladda upp för allmänhetens förfogande.

Variabeln som inte kommer med i kedjan är är själva speltekniken som varierar från person till person men jag tror ändå att man skulle kunna ha stor nytta av en sån här bank.

Kom att tänka på iden igen nu när jag läste att nya agile 8an skulle komma i 2 varianter/olika mickar redan från start och jag får vånda över vilken jag ska välja.

skulle nog vara phätt typ som GuitarFromHell (istället för drumkit!)!!

vekrligen!

Posted

Jag är med, jag har tillgång till en helt bunt udda gitarrer,.