Jump to content
Annons

Kulturamas Songwriting- och ljudteknikerlinje år 1

remotec

Recommended Posts

Annons
hej!

någon som läst linjen eller kanske känner någon som gjort det?

isf verkar den bra?

tack!

Jag gick Musikproduktionslinjen både år 1 (ljudteknik) och 2 (yrkes). Det var grymt kul och jag lärde mig jättemycket! Bra lärare, skön stämning o.s.v.

Det blir ju lite CSN-skulder, men jag tyckte att det var värt det :rolleyes:

Jag gick också där, samtidigt som Jarlo.. jag gick bara år 1.. var fantastiskt kul och lärorikt.. jobbar nu som ljudtekniker på heltid. 🙂

Låter ju grymt! Hur var det för er att komma in, är det svårt?

Kul att du fått jobb som ljudtekniker! Hur fick du det, och vart jobbar du om man får fråga? Och hur är det att jobba som ljudtekniker?

tack för svaren!

betyder det att ni lärt er songwriting åxo..är nyfiken på vad man får lära sig på sådana kurser?

finns det något matnyttigt i det..eller är det bara till för att hopplösafall inte ska tappa glöden?

Jodå, det ingår en del songwriting även på ljudtekniklinjen. Även om det inte finns som ett ämne på schemat så kan man välja till det, och flera andra lektioner blandar in låtskrivande.

Vad man får lära sig? Tjaa, det mesta som man kan göra i och kring en studio. Skriva, spela in och mixa låtar, musikteori, brukspiano, pa-teknik o.s.v.

betyder det att ni lärt er songwriting åxo..är nyfiken på vad man får lära sig på sådana kurser?

finns det något matnyttigt i det..eller är det bara till för att hopplösafall inte ska tappa glöden?

Jodå, det ingår en del songwriting även på ljudtekniklinjen. Även om det inte finns som ett ämne på schemat så kan man välja till det, och flera andra lektioner blandar in låtskrivande.

Vad man får lära sig? Tjaa, det mesta som man kan göra i och kring en studio. Skriva, spela in och mixa låtar, musikteori, brukspiano, pa-teknik o.s.v.

ok..jag tänkte då mest på songwriting biten..

jag tycker det är en svår bit,och skulle galderligen få tips & hjälp med den biten

men jag är åxo skeptisk till att det egentligen går att lära ut..men vad vet jag det kanske det gör?