Jump to content
Annons

Roland RT-10 series och TMC-6

Anders F

Recommended Posts

Haj

Är lite sugen på roland RT 10-series och deras TMC-6. På pappret ser det riktigt fint ut, men min fråga blir ju då om någon vet hur det är att jobba med dessa i praktiken?

Hur tajt blir midi:n?

Är triggarna lätta att sätta på och har en god passform?

Skulle det fungera med andra triggar är rolands egna?

Hur blir velocity känsligheten med TMC-6?

Anledningen till att jag frågar är för att jag nu använder mig av ddrum triggers och spelar in som audio när jag skickar iväg spåren till bolaget eller använder för min egen skull, men det skulle nog vara guld för dem/mig om de fick det i midi direkt vid inspelningen. Men om det inte fungerar 100% så är det ointressant.

Tack på förhand

MVH

Anders

Edited by Gizmozis

Annons
Annars kan du ju kolla in Alesis trigger I/O

Jag är mycket nöjd med min.

Ah, tack mannen, den ska jag också ta och kika in 😎

MVH

Anders

EDIT: kikade på den nu. Och det verkar vara en perfekt grunka för mig. Men, i specifikationerna så talas det bara om att den triggar Pads till midinoter, hur är det med att trigga akustiska trummor och skicka till denna, fungerar även det?

Edited by Gizmozis

Annars kan du ju kolla in Alesis trigger I/O

Jag är mycket nöjd med min.

Ah, tack mannen, den ska jag också ta och kika in 😳

MVH

Anders

EDIT: kikade på den nu. Och det verkar vara en perfekt grunka för mig. Men, i specifikationerna så talas det bara om att den triggar Pads till midinoter, hur är det med att trigga akustiska trummor och skicka till denna, fungerar även det?

Det funkar med vanliga triggar.

Jag kör akustiska stommar med nätskinn.

Har ett hembyggt set, blandat av allt möjligt ( köpta,hembyggda,kvar från ett annat set mm ).