kembaah Posted March 11, 2008 Share Posted March 11, 2008 Som sagt, jag har köpt 2st ljudmoduler från USA på ebay och nu återstår det lilla men ändå stora problemet, strömmen. Jag hade redan en liten svart hane som passar i Sverige med USA-hona på baksidan från ipoden jag köpte på ebay också. Satte på den på Nord-sladden och då lös displayen grönt i 1sek och sedan dog den. Lyser inte grönt när jag försöker igen. Det står 115V~ 300mA SLOW BLOW på baksidan av racket medan det står 250V 10A på "adaptern". Men det är liksom ingen adapter med reglage o grejer utan bara en hane med hona på baksidan, omvandlar den verkligen så att det kom 250V in i mitt rack som ska ha 115~ o pajade skiten? :S Har läst lite i en annan tråd och där nämns Claes Ohlson som ska ha en adapter till detta. Hittar dock inget på deras hemsida. Någon som vet var jag kan köpa en ny kabel eller en adapter till detta? MVH /Kim Link to comment Share on other sites More sharing options...
Violiner Posted March 11, 2008 Share Posted March 11, 2008 Som sagt, jag har köpt 2st ljudmoduler från USA på ebay och nu återstår det lilla men ändå stora problemet, strömmen.Jag hade redan en liten svart hane som passar i Sverige med USA-hona på baksidan från ipoden jag köpte på ebay också. Satte på den på Nord-sladden och då lös displayen grönt i 1sek och sedan dog den. Lyser inte grönt när jag försöker igen. Det står 115V~ 300mA SLOW BLOW på baksidan av racket medan det står 250V 10A på "adaptern". Men det är liksom ingen adapter med reglage o grejer utan bara en hane med hona på baksidan, omvandlar den verkligen så att det kom 250V in i mitt rack som ska ha 115~ o pajade skiten? :S Har läst lite i en annan tråd och där nämns Claes Ohlson som ska ha en adapter till detta. Hittar dock inget på deras hemsida. Någon som vet var jag kan köpa en ny kabel eller en adapter till detta? MVH /Kim Som du beskriver det hela så är det stor risk att du eldat upp prylarna. I alla fall om "adaptern" du talar om (som jag uppfattar det) bara är en anpassning av kontakterna och alltså inte innehåller någon transformator. Du har PM... Link to comment Share on other sites More sharing options...
SMonk Posted March 11, 2008 Share Posted March 11, 2008 Sök på "110v" på clasohlsson. 149:-, klumpigare än den ser ut på bilden. Jag gissar att du nog bränt din nord, tyvärr. Åtminstone har någon säkring säkert gått. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kembaah Posted March 11, 2008 Author Share Posted March 11, 2008 Tackar och bockar för hjälpen! Önskar att man inte fått den lysande idén.. "Juuuste den där grejen på ipoden i skåpet i köket! Får väl hoppas att det går o laga, då va de naiva ebay-köpet ändå värt det 😎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts