Jump to content
Annons

Externt ljudkort med mixer och midi?

Guest bobop

Recommended Posts

Hej. Önskar lite hjälp med att hitta det ljudkort jag behöver. Har sökt på forumet men hittar inte det jag söker. Kanske finns det inte att få tag i.

jag behöver et nytt externt ljudkort att använa både för inspelning och mixning vid min sationära dator och live med min laptop. Jag vill att det ska ha en inbyggd mixer som typ onyx 1220, gärna lite smidigare dock, behöver bara ca 6 kanaler. men jag vill också att det ska ha midiinterface eftersom jag använder en midicontroller live och att det ska vara ett kraftfullt ljudkort som jag kan använda i flera år. Begär jag för mycket? Skulle vara skönt att få allt i ett när man nu vält bestämt sig för att satsa lite pengar. Har platsbrist och gillar inte att ha för mycket prylar att hålla reda på.

Annons
Har nu fått tips om TASCAM FW-1082:

http://www.thomann.de/se/tascam_fw1082.htm

Verkar habilt men endast 4 kanaler in i datorn om jag förstått rätt. finns några alternativ med Midi?

jag vet inte mer än det som står på sidan du länkade till, men jag tycker det verkar som den har 8 analoga ingångar (varav 4 med mikpreamp) och dubbla midi i/o. Däremot verkar den bara ha två analoga utgångar

Edited by maart

Guest thrinithan
Har nu fått tips om TASCAM FW-1082:

http://www.thomann.de/se/tascam_fw1082.htm

Verkar habilt men endast 4 kanaler in i datorn om jag förstått rätt. finns några alternativ med Midi?

jag vet inte mer än det som står på sidan du länkade till, men jag tycker det verkar som den har 8 analoga ingångar (varav 4 med mikpreamp) och dubbla midi i/o. Däremot verkar den bara ha två analoga utgångar

Jag äger en Tascam FW-1082 och är grymt nöjd. Bara så ni vet 😆 Den har 8 analoga ingångar (4 med xlr), spdif in/ut och 2 balanserade analoga "main out" utgångar och hörlursutgång med egen volymratt. 2 midi in/ut och 2 stycken firewire 400 kontakter

Edited by thrinithan