Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Hej!

Som sagt så är jag på jakt efter firewire ljudkort med ADAT optisk I/O och några analoga ingångar, gärna med midi också. Tips på såndana ljudkort är mycket välkommna, nått i stil med TC ELECTRONIC KONNEKT LIVE

Annons
Posted

Nu vet jag ju inte vad du har för DAW. Men digi002/003 som jag själv äger har allt som du efterfrågar. Men då är det ju PT som gäller. Annars har jag inte så överdriven koll på andra ljudkort då det är speciella kolrt för PT.

MVH

Anders

Posted

min DAW är en dator...

kommer att köpa en macbook pro senare...

en sån stor grej som digi002 är inte mitt mål, de är väl mer en kombinerad kontroll yta och ljudkort?

ett ljudkort i max 10.000 kronors klassen är mitt mål

Posted
min DAW är en dator...

en sån stor grej som digi002 är inte mitt mål, de är väl mer en kombinerad kontroll yta och ljudkort?

Kolla in MOTUs serie av firewirekort.

Posted
min DAW är en dator...

002/003 finns även i rackformat, då får man "bara" med ljudkortsdelen, inte kontrollytan. Håller med Gizmozis om att det är sjukt bra grejor!

Posted

tack för alla svar!!

nu har ja något att göra lite research på...

finns det nån vänlig själ som har jobbat med nått av dessa kort eller motsvarande, e dom stabila?

ALESIS IO|14

M-AUDIO FIREWIRE 1814

TC ELECTRONIC KONNEKT 24D

TC ELECTRONIC KONNEKT LIVE

Posted

Jag har ett M-Audio 1814, har haft det ända sen det lanserades. Har iofs aldrig använt ADAT-in/ut, men däremot har jag spelat in många multikanalinspelningar och använt midiportarna mycket. Jag gillar att det är många in/ut, två hörlursutgångar, och jag tycker att mickförstärkarna är helt ok. I början var speciellt mididelen lite problematisk, men efter några uppdateringar så blev den bra. För mig har det rullat helt stabilt åtminstone senaste året. Kör Mac mini och Logic Studio, och kan inte annat än rekommendera kortet.

//Mcemilfish