Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Har nyss konverterat från cubase till Logic studio and I love it!

Fast är förvirrad över vissa grejor, kanske dumma frågor, men måste frågas!

Har gjort två sångspår & vill panorera ut dem höger-vänster men hur jag än "rattar" på

panoreringshjulet så låter det från båda lurarna...vad gör jag för fel?

Dessutom använder jag Reason i Rewire mode när jag gör musik, men när jag ska exportera

låten hänger bara Logicspåren med..vilket exporteringsalternativ ska jag välja?

Sist men inte minst - finns det nån motsvarighet till cubase "drum editor" i Logic?

Pallar inte skriva trummor på piano roll...

Hoppas på hjälp!

Nina den förvirrade.

Annons
Posted
Har gjort två sångspår & vill panorera ut dem höger-vänster men hur jag än "rattar" på

panoreringshjulet så låter det från båda lurarna...vad gör jag för fel?

Eeeh , Borde det inte det då , en i vänster och en i höger ?

Det enda jag kan tänka på är att du ser till att sången är skickad till en Stereobuss och inte en Monobuss , Du ändrar bussen till stereo genom att klicka på knappan under kanalen ( en ring Mono , Två ringar Stereo ) men om sången är skickat direkt till Output 1-2 vet jag inte riktigt vad som är problemet.

Reason använder jag inte så tyvärr.

Drum-editor tror finns nog inte i Logic och hur den ser ut i Cubase vet jag inte heller , Men Step Sequencer har du i Ultrabeat om det är det du söker , Och det tar inte lång tid att lära sig jobba med Pianoroll så det e bara att Öva.

Fanns en liknande Drumeditor i sjuan men hittar inte den i åttan..

// Tiny //

Posted

Det enda jag kan tänka på är att du ser till att sången är skickad till en Stereobuss och inte en Monobuss , Du ändrar bussen till stereo genom att klicka på knappan under kanalen ( en ring Mono , Två ringar Stereo ) men om sången är skickat direkt till Output 1-2 vet jag inte riktigt vad som är problemet.

// Tiny //

Aah, där hade vi det - problem solved - tackar!