Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Hej Allihopa

Jag är relativt ny här och kommer in för att kolla lite runt angående monitorer och ljudkort. Det är nämligen så att ska updatera både mitt ljudkort och monitor syster och har kollat lite runt på KRK VXT8 serie. Jag gör främst trance/house music och behöver några som låter riktigt tight det spelas lågt och riktigt stort när man skall spela högt (Svårt att förklara med jag tror ni förstår mig 😆 )

Vad har ni för tips, borde jag köpa KRK VXT8 Serie eller har ni några andre ideer ? Och vilket ljudkort hade isåfalll passat bäst ihop med monitorerna ? 🙂

mvh

Marcus

Annons
Posted
Hej Allihopa

Jag är relativt ny här och kommer in för att kolla lite runt angående monitorer och ljudkort. Det är nämligen så att ska updatera både mitt ljudkort och monitor syster och har kollat lite runt på KRK VXT8 serie. Jag gör främst trance/house music och behöver några som låter riktigt tight det spelas lågt och riktigt stort när man skall spela högt (Svårt att förklara med jag tror ni förstår mig 😉 )

Vad har ni för tips, borde jag köpa KRK VXT8 Serie eller har ni några andre ideer ? Och vilket ljudkort hade isåfalll passat bäst ihop med monitorerna ? 😆

mvh

Marcus

KRK VXT8 kan spela starkt och kommer långt ned i basen. Se till att ditt rum kan hantera ljudet på bästa sätt, rent akustiskt. Annars fins risk att du blir besviken med så stora högtalare.

Du behöver ett ljudkort med bra D/A-omvandling och gärna en fysisk nivåkontroll för monitorutgången. Kanske två analoga ingångar och midi in/ut för eventuella externa ljudmoduler och midiklaviatur.