ZANDOR (oregistrerad) Postat 16 januari 2008 Postat 16 januari 2008 Hej Har kopplat in min stÀrkare med tillhörande högtalare till output-ingÄngen pÄ baksidan av EMU 0404 USB 2.0 + satt in hörlurar i hörluraruttaget pÄ breakoutboxen. Jag fÄr ljud ur bÄde högtalare & hörlurar nÀr jag spelar ett ljudspÄr frÄn datorn eller sÀtter i en CD-skiva i den. DÀremot fÄr jag inget ljud alls frÄn mikrofonen jag kopplat in i mic-ingÄngen nÀr jag pratar eller sjunger. Hörs inget i varken hörlurar eller högtalare. Varför?
Anders F Postat 16 januari 2008 Postat 16 januari 2008 Vad Àr det för mikrofon?? Om det Àr kondensator sÄ kanske du missat att sÀtta pÄ fantommatningen MVH Anders
ZANDOR (oregistrerad) Postat 16 januari 2008 Postat 16 januari 2008 Vad Àr det för mikrofon?? Om det Àr kondensator sÄ kanske du missat att sÀtta pÄ fantommatningen MVH Anders Nej det Àr en dynamisk. Har provat bÄde med och utan fantommatning utan resultat. De smÄ ljusstaplarna pÄ breakoutboxen rör pÄ sig nÀr jag pratar men inget ljud ut.
Anders F Postat 16 januari 2008 Postat 16 januari 2008 Vad har du för DAW?? Du försöker inte höra dig sjÀlv utan att gÄ genom ett DAW va??
ZANDOR (oregistrerad) Postat 16 januari 2008 Postat 16 januari 2008 Vad har du för DAW?? Du försöker inte höra dig sjÀlv utan att gÄ genom ett DAW va?? Du fÄr ursÀkta mig, men jag Àr helt blÄ pÄ det hÀr. Vad Àr DAW?
Anders F Postat 16 januari 2008 Postat 16 januari 2008 Digital Audio Workstation đ Helt enkelt ditt musikprogram. Om du bara kopplar in mikrofonen utan att gĂ„ genom ett musikprogram sĂ„ Ă€r det troligtvis det.
ZANDOR (oregistrerad) Postat 16 januari 2008 Postat 16 januari 2008 Digital Audio Workstation đ Helt enkelt ditt musikprogram. Om du bara kopplar in mikrofonen utan att gĂ„ genom ett musikprogram sĂ„ Ă€r det troligtvis det. Okej, det kan vara en förklaring. Jag har fĂ„tt lĂ„na ljudkortet frĂ„n min musikhandlare pĂ„ prov, men fick dĂ„ inte registrera mig pĂ„ de mjukvaror som krĂ€vde det. Cubase LE följde med ljudkortet men det fĂ„r jag ju inte registrera mig pĂ„. De pĂ„stod att jag bara behövde köra skivan med hĂ„rdvaran för sjĂ€lva ljudkortet för att jag skulle kunna testa det.
Anders F Postat 16 januari 2008 Postat 16 januari 2008 (redigerat) Digital Audio Workstation đ Helt enkelt ditt musikprogram. Om du bara kopplar in mikrofonen utan att gĂ„ genom ett musikprogram sĂ„ Ă€r det troligtvis det. Okej, det kan vara en förklaring. Jag har fĂ„tt lĂ„na ljudkortet frĂ„n min musikhandlare pĂ„ prov, men fick dĂ„ inte registrera mig pĂ„ de mjukvaror som krĂ€vde det. Cubase LE följde med ljudkortet men det fĂ„r jag ju inte registrera mig pĂ„. De pĂ„stod att jag bara behövde köra skivan med hĂ„rdvaran för sjĂ€lva ljudkortet för att jag skulle kunna testa det. Nu Ă€r ju inte jag 100% dĂ„ jag aldrig anvĂ€nt mig av ljudkortet och om du behöver köra genom ett musikprogram, men jag skulle tro det. Du kan testa att ladda ner programmet Audacity som Ă€r gratis och se om det hjĂ€lper đČ MVH Anders EDIT: Kom pĂ„ en sak. Har du en knapp dĂ€r det stĂ„r direct monitoring?? Tryck ner den och se om det hjĂ€lper. Ăr osĂ€ker eftersom alla ljudkort Ă€r olika. Redigerat 16 januari 2008 av Gizmozis
ZANDOR (oregistrerad) Postat 16 januari 2008 Postat 16 januari 2008 Digital Audio Workstation đ Helt enkelt ditt musikprogram. Om du bara kopplar in mikrofonen utan att gĂ„ genom ett musikprogram sĂ„ Ă€r det troligtvis det. Okej, det kan vara en förklaring. Jag har fĂ„tt lĂ„na ljudkortet frĂ„n min musikhandlare pĂ„ prov, men fick dĂ„ inte registrera mig pĂ„ de mjukvaror som krĂ€vde det. Cubase LE följde med ljudkortet men det fĂ„r jag ju inte registrera mig pĂ„. De pĂ„stod att jag bara behövde köra skivan med hĂ„rdvaran för sjĂ€lva ljudkortet för att jag skulle kunna testa det. Nu Ă€r ju inte jag 100% dĂ„ jag aldrig anvĂ€nt mig av ljudkortet om du behöver kĂ€ra genom ett musikprogram. Du kan testa att ladda ner programmet Audacity som Ă€r gratis och se om det hjĂ€lper đ MVH Anders SĂ„g att det följde med en skiva med Live Lite 4. Ska prova och se om man kan installera det utan registrering och se om det kan hjĂ€lpa. Tack för din hjĂ€lp.
ZANDOR (oregistrerad) Postat 25 januari 2008 Postat 25 januari 2008 Digital Audio Workstation đ Helt enkelt ditt musikprogram. Om du bara kopplar in mikrofonen utan att gĂ„ genom ett musikprogram sĂ„ Ă€r det troligtvis det. Okej, det kan vara en förklaring. Jag har fĂ„tt lĂ„na ljudkortet frĂ„n min musikhandlare pĂ„ prov, men fick dĂ„ inte registrera mig pĂ„ de mjukvaror som krĂ€vde det. Cubase LE följde med ljudkortet men det fĂ„r jag ju inte registrera mig pĂ„. De pĂ„stod att jag bara behövde köra skivan med hĂ„rdvaran för sjĂ€lva ljudkortet för att jag skulle kunna testa det. Nu Ă€r ju inte jag 100% dĂ„ jag aldrig anvĂ€nt mig av ljudkortet om du behöver kĂ€ra genom ett musikprogram. Du kan testa att ladda ner programmet Audacity som Ă€r gratis och se om det hjĂ€lper đ MVH Anders SĂ„g att det följde med en skiva med Live Lite 4. Ska prova och se om man kan installera det utan registrering och se om det kan hjĂ€lpa. Tack för din hjĂ€lp. Allt har löst sig. Hade missat en instĂ€llning för mikrofonen i datorn
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.