Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted (edited)

Hej Studio-folk!

Jag har fått ett problem med den annars bästa VST-pluggen jag någonsin anvädt, ConsoleVST.

Häromdagen höll jag på att arbeta med ett projekt och plötsligt dog datorn och startade om sig, när datorn hade startat igen så såg jag att sjävla rutan som dyker upp när man trycker på "e" hade blivit tom. Först installerade jag om Console fast problemet kvarstod, jag installerade om ett antal gånger efter det och rensade allt som hade med Console att göra men det är fortfarande såhär.

Bild: consolevst.jpgSå det ska se ut

Jag märkte att det inte är själva VST'n som det är fel på utan bara det visuella, för jag hade en Console laddad till en annan kanal och där fick jag ljud men jag fick ingen bild så jag kan inte ändra något.

Felmeddelande från FL Studio: flstudio.jpg

Vet någon hur man löser detta?

//Sickan

EDIT: Console funkar precis som det ska i Standalone-programmet men inte i VST eller DX.

Edited by Sickan
Annons
Posted

Efter mycket knep och knåp och ännu mer ominstallationer har jag löst problemet.

Jag avinstallerade programmet, sökte igenom hela datorn efter rester, tömmde alla nycklar osv i registret som hade med console att göra. Problemet låg i

C:\Documents and Settings\Sickan\Application Data\ARTTeknika\console

där licensnyckeln osv ligger, när jag tog bort den och installerade det igen fungerade det som det skulle!