Jump to content
Annons

Apogee Duet?


jellyboom

Recommended Posts

Har precis gjort mig av med min Mbox2, går nu över till Logic, Pro tools var inte min grej..

Läser om Apogee Duet, låter väldigt lockande. Tänker spela in en del akustiska saker, piano, sång, ljud, samt en hel del mjukvarusyntar. Är det ett bra val? Har läst att den inte har en midi-ingång, betyder det att jag inte kan koppla en fysisk synt (typ mickrokorg) till datorn alls?! Måste finnas något sätt..

Tacksam för förslag och tankar. Har en Macbook och vill inte lägga med än 5000:-

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Har precis gjort mig av med min Mbox2, går nu över till Logic, Pro tools var inte min grej..

Läser om Apogee Duet, låter väldigt lockande. Tänker spela in en del akustiska saker, piano, sång, ljud, samt en hel del mjukvarusyntar. Är det ett bra val? Har läst att den inte har en midi-ingång, betyder det att jag inte kan koppla en fysisk synt (typ mickrokorg) till datorn alls?! Måste finnas något sätt..

Tacksam för förslag och tankar. Har en Macbook och vill inte lägga med än 5000:-

Duet har en massa fördelar och två nackdelar: Ingen MIDI I/O och obalanserad lågnivåutgång (-10 dBV).

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du inte behöver micstärkare så är Audiofire2 ett givet val.

http://www.echoaudio.com/Products/FireWire...Fire2/index.php

Mycket bra ljudkvalité, balanserat I/O +4dBu och midi in/ut. Mindre än Duet och halva priset.

EDIT: ok, du behöver micstärkare läste jag nu... Skulle i så fall kolla på FireBox, Konnekt8 eller Audiofire4.

Redigerat av Gilbert
Link to comment
Dela på andra sajter

Har precis gjort mig av med min Mbox2, går nu över till Logic, Pro tools var inte min grej..

Läser om Apogee Duet, låter väldigt lockande. Tänker spela in en del akustiska saker, piano, sång, ljud, samt en hel del mjukvarusyntar. Är det ett bra val? Har läst att den inte har en midi-ingång, betyder det att jag inte kan koppla en fysisk synt (typ mickrokorg) till datorn alls?! Måste finnas något sätt..

Tacksam för förslag och tankar. Har en Macbook och vill inte lägga med än 5000:-

Apogee Duet har ett bra rykte har sett. Apogee kvalitet säger rätt mkt 😊

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du inte behöver micstärkare så är Audiofire2 ett givet val.

http://www.echoaudio.com/Products/FireWire...Fire2/index.php

Mycket bra ljudkvalité, balanserat I/O +4dBu och midi in/ut. Mindre än Duet och halva priset.

EDIT: ok, du behöver micstärkare läste jag nu... Skulle i så fall kolla på FireBox, Konnekt8 eller Audiofire4.

Är det verkligen rättvist att jämföra Duet med FireBox, Konnekt8 eller Audiofire4 ljudkvalitetsmässigt?

Redigerat av Emil
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...
Med en EMU Xmidi 1X1 får du midi I/O via USB för 365 kronor. Tar i princip ingen plats heller då det bara är en sladd. Har fungerat skitbra ihop med min PowerMac G5 och mitt Roland TD-3.

Det går alltså inte att koppla en midisynth till Apogee Duet? men det går bra att köra direkt i usb?

Kanske dum fråga, men jag är nybörjare 😉

MVh

/Mätz

Link to comment
Dela på andra sajter

Med en EMU Xmidi 1X1 får du midi I/O via USB för 365 kronor. Tar i princip ingen plats heller då det bara är en sladd. Har fungerat skitbra ihop med min PowerMac G5 och mitt Roland TD-3.

Det går alltså inte att koppla en midisynth till Apogee Duet? men det går bra att köra direkt i usb?

Kanske dum fråga, men jag är nybörjare 😉

MVh

/Mätz

det stämmer

duet har ingen midi in/ut

det går bra att köra separat via usb...

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du inte behöver micstärkare så är Audiofire2 ett givet val.

http://www.echoaudio.com/Products/FireWire...Fire2/index.php

Mycket bra ljudkvalité, balanserat I/O +4dBu och midi in/ut. Mindre än Duet och halva priset.

EDIT: ok, du behöver micstärkare läste jag nu... Skulle i så fall kolla på FireBox, Konnekt8 eller Audiofire4.

Är det verkligen rättvist att jämföra Duet med FireBox, Konnekt8 eller Audiofire4 ljudkvalitetsmässigt?

nej...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...