Jump to content
Annons

jim

Recommended Posts

Hallå på er!

Jag undrar nær jag ska lægga in samplingar i EXS24:an. på min PC i logic platium 5. I vilken folder eller mapp ska jag lægga dom før att EXS:n ska hitta dom...

En annan fråga. Jag har nu letat i help guiden i tre dagar. Kan inte hitta vart man ændrar i scoren så att det som jag spelar in visas i "STRECK" ni vet som det normal´t ser ut. Hade cubase førr. Nær man tar upp scoren o vill redigera någon ton så vill jag att man ska se det som horisontella streck och INTE som toner. Nu ser det ut som en Tonanalys från nån sångbok, trist nær man inte kan læsa noter utan ær en ackord rider!!

Jag ær altså ute efter det vanliga utseendet på scoren och att nær man spelar in ska tonerna visas som sterck. Inte noter

Nu har jag førsøkt førklara, hoppas någon av er fattar vad jag menar efter denna konstiga førklaring

Tack , JIM

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

1. Vart du lägger sampligarna till EXS`en spelar egentligen ingen roll , Men logic lägger dom " By Default " I samma mapp som du har installerat Logic i.

Om du letar på nätet kan du hitta ett program som heter " EXS-Manager " , med det kan du associera EXS filerna med rätt samplingar oavsett var dom ligger.

2.Det du är ute efter heter MATRIX i logic.(Kallas för Piano Roll av dom flesta)

Du ställer in det på följande sätt.

Options /Preferences / midi interface comm.../ Global , och sedan väljer du Double click .... Matrix Edit in arrange ...

Redigerat av Piccazzo
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...