Jump to content
Annons

Metal pod xt pre EQ mixning


schandorff

Recommended Posts

Nån Som har provat VettaHead II ? en digital top jag funderar kraftigt på att skaffa. eller ahh jag kommer nog skaffa den snarast, men är det samma historia där eller?

Karaktären är densamma, men det låter inte riktigt lika illa. Det är dock samma problem med en 5 år gammal processor. Den klarar inte att göra det perfekt. Det gäller för övrigt högtalar impulserna dom använder. Jag testade Revalver 2 och körde den på max. Min 3800+ gick genast upp till 70% CPU, men det lät bra. När jag sen sänkte kvaliteten i Revalvern så lät den lite Line6-aktigt, med en CPU på 12%.

Just dessa problem vid 5Khz och 11 KHZ måste jag säga att jag tycker digidesigns eleven låter mycket bättre på än den Pod jag testade. Det var en vanlig 2.0, men lyssna gärna in den pluggen. Samt så ligger samma problem i Guitar rig och Amplitube, anser jag.

//Anders

EDIT: läste mitt inlägg igen, men jag ändrar inget utan låter språkpolisen dra sig lite i håret 😉

Redigerat av Gizmozis
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Clawfinger (oregistrerad)
Nån Som har provat VettaHead II ? en digital top jag funderar kraftigt på att skaffa. eller ahh jag kommer nog skaffa den snarast, men är det samma historia där eller?

Karaktären är densamma, men det låter inte riktigt lika illa. Det är dock samma problem med en 5 år gammal processor. Den klarar inte att göra det perfekt. Det gäller för övrigt högtalar impulserna dom använder. Jag testade Revalver 2 och körde den på max. Min 3800+ gick genast upp till 70% CPU, men det lät bra. När jag sen sänkte kvaliteten i Revalvern så lät den lite Line6-aktigt, med en CPU på 12%.

Just dessa problem vid 5Khz och 11 KHZ måste jag säga att jag tycker digidesigns eleven låter mycket bättre på än den Pod jag testade. Det var en vanlig 2.0, men lyssna gärna in den pluggen. Samt så ligger samma problem i Guitar rig och Amplitube, anser jag.

//Anders

EDIT: läste mitt inlägg igen, men jag ändrar inget utan låter språkpolisen dra sig lite i håret 😄

Jag håller med, efter att ha lyssnat på deras demos. Bättre än Line6.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...