Jump to content
Annons

Ezdrummer - Kanaler ut från Instrumentet?

Ponderosa

Recommended Posts

När jag startar Ezdrummer i så blir det automatiskt 8 kanalar på mixern i Cubase som är dom 8:a utkanalerna från instrumentet. Min polare jobbar med Logic och när han startar Ezdrummer så spelar allting enbart på Kanal 1. Väljer men ex kanal 2,3,4,5 osv inne i Ezdrummer så hörs det ingenting på dom kanalerna. I Logics mixer så ser jag inte heller resten av dom 8:a kanalerna som jag är van att se Cubase. Eftersom jag uteslutande jobbar med Cubase har jag typ noll kunskap om Logic. Så hur gör vi?

Annons
Gå in i Ezdrummer och öppna mixern.

På "output"-raden tryck på "trk 1" och välj "Multichannel"

Jag har samma problem men i logic express. Fattar att man ska ställa in ezdrummers mixer på multi-output men innan dess då? Hur många kanaler ska jag skapa i logic? Ska jag välja multi-timbral 8 kanaler eller bara en stereokanal. Inget av det verkar funka. Och vad ska jag välja ezdrummer som i fliken, stereo eller 8x stereo. Tacksam för svar...och gott nytt år!

Vet inte hur det är i express men när man väljer ett VSTi i multi läge skickas signalen vidare till Auxkanaler.

I VSTi kan man välja vad man vill skicka till vilken kanal , och i Auxkanalerna går man sedan och hämtar dessa kanaler.

M.a.o

1. Öppna EZD i Multi Output ( 8xStereo )

2. Välj Multichannel i mixern ( EZD )

3. Ställ EZD kanalen på No Output

4. Skapa 8 Auxkanaler

5. Gå till varje Auxkanal och välj valfri EZD input och valfri Output.

Får ni inte alla ljud att låta laborera med kanalerna , Tex Kagge på 3-4 , Virvel på 5-6 osv.

Då kan man ställa volym , effekter , panonrering med mera på varje ljud/kanal separat.

Detta fungerar givetvis med alla Multiout instrument.

Edited by Piccazzo