Jump to content
Annons

Hårdvara på en OLP John Petrucci Signature jmfr med en Music Man?

hydra

Recommended Posts

Letar efter en ny floating (non locking) svaj till ett gitarrprojekt och Floyd Rose verkar som det hetaste och mest rekommenderade valet. Men det är för mycket pill och metall på dem för min smak. Det som kommer närmast är faktiskt svajen på Music Man Petrucci signatur gitarren men så vitt jag vet är dem custom gjorda och går inte att få tag på som reservdel. Att köpa en 20000 kronors gitarr bara för en metalldel är lite att ta i.

Så det slog mig; borde inte OLP modellerna ha samma hårdvara?. Dem är ju mycket billigare och det borde inte vara omöjligt att hitta ett trasigt eller grovt begagnat ex. Elektroniken vet jag är av mycket sämre kvalitet men svajen? Nån som vet?

Edited by hydra

Annons

Jag har väldigt svårt att tänka mig att svajen på OLP-modellerna skulle vara samma som på den riktiga signatur-modellen. Det låter helt enkelt inte rimligt.

Annars, för tips om svaj kan du ju alltid prova att maila Paul Guy på http://www.guyguitars.com/sv/index.html Han har rätt hyfsad koll på sånt där 😉