Jump to content
Annons

Är Du trött på Sidechain-Hypen?


DrivKraft

Är Du trött på Sidechain-Hypen?  

66 röster

  1. 1. Är Du trött på Sidechain-Hypen?

    • Ja!
      16
    • Nej!
      23
    • Bryr mig inte!
      21
    • Vad är "Sidechain"?
      6


Recommended Posts

Annons

Jag har inget emot kompressor och använder förmodligen mer än vad dom flesta purister skulle våga drömma om, men det får fan finnas gränser. Beroende på musik också, techno, club och annat electro kan få sidechaina så mycket dom vill, men när det börjar spridda sig till annan musik så blir det störande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om folk bara bekymrade sig för sånt som de gillar så vore nog världen ett bättre ställe. 😊 Jag bryr mig inte. Är de tinte AA som har ett motto i stil "Ger mig kraft att acceptera de saker jag inte förändra samt styrka att ändra de jag kan förändra". 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra sagt hellpig.

Jag är trött på musik jag inte gillar. Men ju mer jag tänker på det, kommer jag på att det nog inte finns dålig musik. Är det inte bra så kan det vara roligt, är det inte roligt så kan det vara intressant. Är det dåligt kan det också vara intressant. Jag gillar stefan sundström på samma sätt som jag måste kolla på en bilolycka vid vägen när jag åker förbi.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag är mer trött på alla som tjatar om hur jobbigt det är med sidechaining!!!!

....sidechaining av en kompressor INTE är ett nytt påfund, det har använts i mixsammanhang de senaste 30åren....så att generalisera och säga att man inte gillar sidechaining är att avfärda det mesta som gjorts i musiksammanhang sedan 70-talet....oavsett genre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...