Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Tjena, det är en sak jag har funderat lite över min gura.. När jag drar på bra med volym och släpper strängarna så uppkommer det ett lätt *burr* men det räcker med att jag bara tar på strängarna uppe vid huvudet för att det ska sluta.

Jag får för mig att det skulle vara något sorts jordfel. Är det ett vanligt fel eller? Iaf två andra Gibsons som jag har lirat på har haft samma problem, vad jag kommer ihåg. Är det nåt man kan göra?

Tack på förhand

Annons
Posted

halvdassig jord i gitarren?

ingen jord i vägguttaget??

Posted
halvdassig jord i gitarren?

ingen jord i vägguttaget??

Nja det tror jag nog inte. Jag snackade med en snubbe förut som sa att man brukade göra något för att bli av med det där.. Ingen som känner igen sig?

Posted

Är det alltså ingen som har någon annan idé? :rolleyes: Det här forumet kryllar väl med gitarrkunnare? 😉

Posted

Det låter absolut som ett jordproblem... har du jordade uttag där du lirar? Tycker Idfs förslag låter helt rimliga.

Posted
Det låter absolut som ett jordproblem... har du jordade uttag där du lirar? Tycker Idfs förslag låter helt rimliga.

Jordade uttag är det definitivt, men kasst jordad gitarr, möjligtvis..

Vad gör man om det är så då?