Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted (edited)

Okej, lägger alla korten på bordet.

Jag spelar in via adobe audition 1,5 och använder en liten behringer pre-amp för att koppla mic eller keyboard till datorn.

Förut spelade jag in med mic, vokal, på programmet adobe audition och det funkade utmärkt, dvs ja spelade bara in min röst.

Men nu har jag kopplat en keyboard till pre-ampen, och vidare till datorn, spelar in på adobe audition, med ett klipp från en låt jag vill lägga till effekter med genom --> keyboarden. Men när jag spelar in spelar den även in klippet som jag hör medan jag spelar in.. Inte så svårt att förstå hoppas jag.. Men, vad är problemet? Det borde ju vara någon enkel inställning tycker man eftersom det funkade alldeles utmärkt med mikrofonen förut. Hjälp tack!

Måste även påpeka att detsamma händer när man spelar in på "ljudinspelaren" här på windows, trycker jag på record där så spelas t.ex låten jag lyssnar på också in. Måste vara någon inställning, risken har ökat när jag upptäckte detta..

Väldigt tacksam för svar, eller ledtrådar, eller vad som helst jag kan utgå ifrån.

Edited by breakmegamix
Annons