Jump to content
Annons

Hur andvänder man Reverb?

Recommended Posts

Guest Kalle82
Posted

Jag har en fundering kring Reverb!

Hur arbetar man med ett sånt?

Jag är inte duktig på mixning men jag är helt säker på att alla presents (förinställningar)

är helt ute och cyklar...jag menar om man ska andvända ett sån förinställning på tex sång då låter de ju som man

har sjungit i en källare...de är ju absolut för mycket djup och "eko" så jag undrar hur man utnyttjar reverbet?

ska man ha en effekt bakom den som tynger ner ekot eller ska de bara helt enkelt dra ner på knappen Wet-Dry så ekot blir minimalt?

Men då är ju förinställningarna helt meningslösa!!

Någon som orkar förklara, hur jobbar man med ett sånt!

Är jätte nyfiken på hur ni där ute gör...

Annons
Posted

Reverb används i allmänhet som send-effekt, då ställer man mängden reverb med send-ratten på den aktuella kanalen.

Posted

ddu kan även ändra presets och dra ner blandningen med wet&dry funktionen!!!!

sök runt så hittar du svar..

Guest Kalle82
Posted
Reverb används i allmänhet som send-effekt, då ställer man mängden reverb med send-ratten på den aktuella kanalen.

är de fler effekter som brukas andvändas som send fx?

Posted

är de fler effekter som brukas andvändas som send fx?

lite olika.. om man vill ha additiv kompression, använder man en kompressor på send-regel..

även delay och distorsion kan användas där..

på send regel påverkas bara ljudet till 50%

Posted

Eftersom du verkar ha en hel del funderingar om rätt grundläggande saker borde du kanske läsa den här(absolut inget illa menat, alla har vi varit nybörjare 😊 ) : Studios Mixologi