Jump to content
Annons
  • 0

EZ Drummer: Hur spelar jag in digitaltrumset?


kim87

Fråga

Jag har sen en tid tillbaka spelat in riktiga trummor i min hemstudio, och det har funkat bra förutom att jag tycker att pukorna bråkar lite i mixningen ibland. Jag har sen några månader även införskaffat programmet ez-drummer.

Nu är det så att jag även har tillgång till ett digitaltrumset, ett yamaha dtxplorer. Jag skulle vilja spela in med digitaltrumsettet, fast med ljuden från ez-drummer. Jag vill alltså "trigga" digitalsettet med ljuden från ez-drummer. Hur gör jag? Vilka sladdar behövs? någon typ av midikabel fömodar jag? Min utrustning är en PC med windows xp, samt ett presonus firepod ljudkort. Jag är väldigt tacksam för svar! ha det!/kim

Link to comment
Dela på andra sajter

Recommended Posts

  • 0
cerez (oregistrerad)
Allt fungerar fint nu men varför laggar ljudet efter någon milli sekund ??

"Någon" millisekund? Under 10? Hör du det så är det nog mer. Standardsvaret: Fixa ASIO-drivare om du inte redan har, ställ sedan ner latencyn (bufferstorleken) tills du är nöjd (och det inte börjar knastra pga för hög CPU-last).

Ok tack googlade lite, har du någon bra länk tråd ang ASIO och Vista ? Var laddar man ner ? Tack!

kolla din ljudkortstillverkares hemsida för asio-drivisar för vista. generellt är det svårt att få låg latency stabilt i vista, xp funkar bättre.

TACK! Funka hyfsat med 5ms

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 0
cerez (oregistrerad)

Har det någon betydelse på ljudkortet med hur många ms man kan ha ? Någon som har 0ms tex ??

skall prova asio f4 all när man får tid.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 0

Jag har ett tips. Köpte ett Roland set för 35 papp- Allt var inställt och klart. BFD+ roland =spela in, le och be frugan hämta en kall öl för nu blir det banka banka banka på pukorna...

Helt ärligt så sa dom på slagverket att det var problem med "billigare" digiset och Cubase / logic. Men det går att ställa in i settet så att kaggen ligger på C1 men fråga mig inte hur. RDFM sa alltid min flyginstruktör...= Read the fucking maunal

ser ut att lösa sif för er...perfekt

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...