Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Tjenare , jag kör fl studio och är nu i stort behov av min mic.

Jag äger ingen kondesator mic eller så utan den micen jag har sitter på ett kasst headset köpt på kjell o co.

Nu till problemet, fl hittar ingen input vilket är skumt eftersom jag har hela headsetet inkopplat MEN ibland kan micen börja funka och jag fattar aldrig hur jag lyckades få den att funka.

Mitt ljudkort är ett Realtek AC97 Audio om det nu är nödvändigt att nämna.

Om någon möjligtvis skulle ha ett hum om hur jag får igång min mic på FL studio 7.0XXL så skulle jag vara hämst tacksam över ett svar snarast 😊

Tack på förhand //Allzor 😛

Annons
Posted

Det kan inte bara vara så att micken är trasig, buggar sig och startar bara ibland? 😳 Har ingen koll på mickar och sånt egentligen, men prova i något annat program .. eller på en annan dator med ett annat ljudkort! 😆

Posted
Det kan inte bara vara så att micken är trasig, buggar sig och startar bara ibland? 😕 Har ingen koll på mickar och sånt egentligen, men prova i något annat program .. eller på en annan dator med ett annat ljudkort! 😉

Håller med här, testa om det funkar i ett annat program först istället för att utesluta vart problemet sitter.

Jag tvivlar på att du har något fel på Fruityloops