Jump to content
Sign in to follow this  
xylitol

Look Out

Recommended Posts

Låttitel: Look Out

Uppladdad av: xylitol

Uppladdad: 3 Nov 2007

Filen är uppdaterad: 27 Nov 2007

Kategori: Elektroniskt/dans

Trance i lite egen stil där varje vers är ett ganska lungt parti som sedan går över till en mer häftig/upptempad refräng

låten är producerad helt i Reason 4 och kan säkerligen förbättras i produktion/mastering men det får duga som det är så länge

vore intressant med lite feedback!

ps. fler låtar på www.11-D.net

EDIT: nu har jag ändrat på basgångens toner i verserna, så de ligger mer i linje med ackorden (om nu detta var det som uppfattades som det mest disharmoniska problemet med denna låt vet jag inte)

men en liten förbättring blev det väl för min egen del nu iaf.

Klicka här för att ladda ned filen

Annons

Ursäkta mig, men blööööö alltså! Padsen låter EXTREMT grötiga och som att de spelar i olika tonarter. Allt bara flyter ihop och är allmänt disharmoniskt. Ska det verkligen vara såhär?

Ursäkta mig, men blööööö alltså! Padsen låter EXTREMT grötiga och som att de spelar i olika tonarter. Allt bara flyter ihop och är allmänt disharmoniskt. Ska det verkligen vara såhär?

tråkigt att du inte tyckte om det. Jag hör då inget fel på varken harmonierna eller padsen, möjligen för mkt reverb och bas (brukar bli så på mina låtar)

någon mer?

Jag tycker det här är en oerhört bra låt till skillnad från allt enformigt skräp man annars så ofta hör. Du har lyckats skapa variation trots att du har ett driv som om man kastades iväg åt sidan. Mycket bra! en 5:a *klick*

Jag tycker det här är en oerhört bra låt till skillnad från allt enformigt skräp man annars så ofta hör. Du har lyckats skapa variation trots att du har ett driv som om man kastades iväg åt sidan. Mycket bra! en 5:a *klick*

ser man på, tackar! :)

Guest Mollin

Lite off topic men - är inte Xylitol en ingrediens i tuggummi? -_-:D Bara skoj att se vart man kan få sina artistnamn ifrån :)

Edited by Mollin

Håller med Jejje. Det låter verkligen disharmoniskt. Nej, det här får du göra om. Använd gehöret!

Lite off topic men - är inte Xylitol en ingrediens i tuggummi? -_-:D Bara skoj att se vart man kan få sina artistnamn ifrån :)

jasså är det mitt artistnamn nu? :D

njäe medlemsnamn här, för jag kom inte på nåt bättre å nåt ska man ju heta :)

Guest Mollin
Lite off topic men - är inte Xylitol en ingrediens i tuggummi? :):D Bara skoj att se vart man kan få sina artistnamn ifrån :)

jasså är det mitt artistnamn nu? :)

njäe medlemsnamn här, för jag kom inte på nåt bättre å nåt ska man ju heta :)

Nej om det är ditt artistnamn visste jag inte! :)

Nej, nej, det här funkar inte. Hela låten låter helt slumpmässig och jag får ont i huvudet av att lyssna. Dessutom är den helt felmixad: trummorna hörs knappt, detsamma med basen, allt drunknar i stråkarna.

Förs tyckte att den här låten lukta bra, men sen när jag började lyssna på den så var det som att någon kräktes i örorna på mig.

Ta inte illa upp, men skit i alla disharmonier!!!!

/Hans

Hmm lite exepriment med icke förväntade

disharmonier hör jag...så trevligt!

Jag gillar att du tar ut svängarna lite och

tycker tvärtom det disharmoniska skapar spänning

och dynamik. Du har hittat rätt balans, för mycket

och ja det låter *för* illa men nä det här va "lagom"

tycker jag :)

Sen kan jag hålla med om att ljudbilden är

grötig och mixning lämnar en del i övrigt att

önska

Men som helhet gillade jag den, keep

up the good work!

Guest Millaway

Jag hör precis som ni andra att det inte stämmer in helt riktigt, men för fan, de låter ju asballt. Me likes!

som andy skriver så ärde lite höga stråkar

mej stör inte det lite atonala klangerna

frågan är bara hur medvetet du gjort det för ibland känns vissa toner fel itakten men det kan va släpigt ljud också

mer ordnad kontroll efterlyses å ett roligare slut + melodi

Jag gillar detta på något sätt, det omusikaliska i det musikaliska, mixen i sig är klockren tycker jag. låten blir harmonisk fast ändå inte, definitivt annorlunda.

jag är klyven till denna, men fan jag gillar den!

Jag gillar detta på något sätt, det omusikaliska i det musikaliska, mixen i sig är klockren tycker jag. låten blir harmonisk fast ändå inte, definitivt annorlunda.

jag är klyven till denna, men fan jag gillar den!

tack tack roligt å höra =)

delade meningar om den här låten minst sagt

jag är ju lite för just annorlunda harmonier som sticker ut, och ibland kanske de blir för annorlunda för de flesta att tycka om... själv uppfattar jag inte låten som särskilt disharmonisk men kanske det tar ett tag att vänja sig vid den. men smaken är som baken (ser man ju här t.ex) :blush:

ska tänka på kritiken jag fått här om mixningen osv.

mastering kanske inte är min starkaste sida, men där är väl smaken olika också tänker jag

iaf. kul att folk lyssnar!

Edited by xylitol

Hej!

Tycker att den är rätt skön på nåt irriterande sätt! Rensa upp lite bland harmonierna (bara lite grann alltså!!) och piffa till trummorna en gnutta så är saken biff.

Jazz dans :)

jag kan förstå om det är många som blir störda

men jag gilla det. stört skönt

mvh