Jump to content
Sign in to follow this  
Larsson

1972

Recommended Posts

Blev ju bra det där, skön energi. Gillar körerna, pitchat något? Trodde först att du laddat upp en version UTAN sång ;) ..tar alltför lång tid innan den kommer på!

Ett par spontana.. 1:a introdelen kan du gott köra en gång bara och sen rakt på vers med sång. Varför inte använda 2:a introdelen som ett stick istället med ev efterföljande solo lite senare.

Det här gillas. mycket energi skönt sound.cool bas gång. inget gitarr solo ? bör vara ett... men det är ju bara vad jag tycker :D bra lirat Larsson och bra sjunget

bravo mvh

Gain:

nä jag hade tänkt att jag skulle pitcha överstämman på kören,men lade en falsett för att jag skulle höra hur det blev

och jag tyker det funkar,så den fick vara kvar

du har helt rätt att introt är för långt..ska sätta mig och försöka klippa till den,så att det inte blir så utdraget

jag kanske inte möblerar om den så myket att det blir stick & grejjor

men ska iallafall korta ner början

Guran:

ja jag har grunnat på att få in ett gitarr solo..men jag kommer inte på något bra sätt..tror det skulle bli krystat & mal placerat..målet är att försöka korta ner låten & få den mer intensiv..

tack för inputen folks!!

:blush:

(edit- några av felstavningarna åtgärdade);)

Edited by Larsson

Well, jag gillar 70-tal och måste säga att du verkligen lyckats om det var det du var ute efter (och med låttiteln i åtanke så... japp). Både vad det gäller sound på hela paketet och själv kompositionen så skriker det 70-tal. Tycker det är en grymt skön låt. Låter liiite tunn av någon anledning och kunde varit lite punchigare men jag skulle tro att det går att mastra till. Det är tummen upp. Grym sång förresten! gav dig 4/5 och det är nästan värt en femma tycker jag.

Edit:

Läste de andra kommentarerna och tänkte bara lägga till att jag håller med om att introt är lite för långt. Men till skillnad från hur det var på det glada 70-talet så är det ju bara att klippa ut lite nu för tiden... :)

Edited by Hellpig

Hellpig:

skit kul att höra/läsa..undrar dock vad det kan vara som gör att den låter tunn hos dig

kanske det är basen..jag får aldrig till den riktigt,plus att den ligger mer på den ljusare oktaven

alltså oftare precis i samma register som gitarrerna..

tack för komentaren!

/Larsson

B)

Riktigt nice!..Så här spontant så reagerade jag på det långa introt..men när väl sången kommer igång så känns det komplett..bra sång och bra spelat..mmm snyggt jobbat!

tack valdez...ska sätta mig och klippa introt idag..sedan updaterar jag

för introt är alltför långt..och då har jag redan klippt en vända!!:blush:

Sketabra! Jävla bra sound å grym sång! Hör mycket Kiss.

Enda kritiken jag har är att jag tyckte att det var något långa pauser i början, samt att introt var lite långt...

En 5:a från mig!

tips på låt arr. har lyssnat och tycker att ca 0.33 till 0..59 är lite "överflödig"

och om du ska ha ett ösigt gitarr solo så ska det komma ca 2.24

inte för att jag ska lägga mig i men... ja nu är det sagt .men du, det är bara som tips.

ser fram imot att höra vad du kokat ihop när du mixat klart mvh

Hammock:

tack för det..visst finns det Kiss influenser i den, coolt att det hörs..för jag har egentligen inte lyssnat på dem alls!

men tycker tlx. att körerna på refrängen är typiskt kiss,och sättet att sjunga vissa strofer..

jag har ännu inte satt mig ner med att klippa låten..men förhoppnings vis blir det bättre i början efter att jag gjort det

tack för inputen

Ola:

yes ola..jag är med dig..nu vet jag inte exakt vilka sekunder jag ska ge mig på..men det låter som att du menar

att ta bort samma bit som jag själv tänkt..jag tänker klippa i den nermixade filen rakt av

och går det att få det att smälta ihop fint så kanske det blir ett solo inklämmt

tack för tipsen man!!

:)

skit bra, låter mycket tidiga kiss!

Guest DieHard

Ja jag kan räknas in i dem som älskar 70-talet. Bra gjort! Slejnard skulle vara stolt om han hade gjort den här låten. Instämmer att början är allt för lång. Nu tar det nästan 1,5 minuter innan sången kommer in. Allt för långt för en så här kort låt. Långa intro är till för långa låtar. Hade det här varit en tiominutare så hade saken varit något annat. Det här är så bra att spara på dessa 1,5 min intro och något solo eller något annat kort break och sen refräng igen. Men, men det är din låt och smak som gäller.

Fett ös!!! Som man säger.

Tycker det låter skitbra, diggar låten starkt.

Har du lirat allt själv? Mäkta imponerande att få till sånt ös på egen hand isåfall.

Det enda jag reagerade på är att basen försvinner lite väl mycket när du klättrar uppåt. Men det där är skitsvårt att få till tycker jag.

Man vill ju ha punch hela vägen utan att det tar över mixen....,

Jag älskar långa intron, som det var på tiden förr då man inte bara hade tre minuter på sig att sälja in låten. Men som Die Hard sa, så tycker jag ett långt intro hör hemma i en längre låt.

Riktigt bra låt!!

Jäklarns vad det svänger! Du sjunger bra, ljudet är guld! Göm inte den fina sången bakom de fina gurorna. Att folk hör KISS i detta är nog ackordsfärgningarna. Men det fanns även i deras förebilder: Stones, The Faces etc.... och nu i tex Hellacopters å Backyard Babies. Gillar detta mkt! Kanske man får anlita dig som sångare till blivande alster? Plonkplektrumbasen ligger helt rätt åxå! Det är detta sound jag vill åt men lyckas inte.... hur gör du? Bra, mkt skön energi! Märker att jag har en hel del låtar att plöja igenom på detta forum... ^_^

keep rockin´! // Janne

Guest DieHard

Mmm kanske får dig inspirerad att göra nåt mer mycket snart, Slejnard?

Oj, såg just nu att det var en ganska rejäl bump.

Får hoppas Herr Larsson fortfarande är aktiv och kan ta del av alla lovord.

Musik blir ju knappast sämre av att den är gammal ^_^

Mmm kanske får dig inspirerad att göra nåt mer mycket snart, Slejnard?

Ja det finns en del riff! Men inte får jag till denna fetma som Larsson har hemma? Måste kanske boka studiotid snart å få lite input mer än från min guide aROCKER. ^_^

Riffen finns som sagt... och låtarna (många fler än här)... men inte inspelningstekniken jämfört med er rävar här! :D

Musik blir ju knappast sämre av att den är gammal ^_^

Nej det blir den inte så länge musiken är bra! Kan som inte sluta lyssna.

Härligt drag! Inte alls dumt. Bra lirat och sjunget.

Tycker nog hihaten är en aning hög i mixen, sen tycker jag du ska klippa bort strängljuden mellan prickarna i början.

Ett gitarrsolo krävs nog med.. ^_^

Rocka på!

Cool låt, bra som fasen!

Lite gammal tråd dock så det kanske inte är rättvist att ge ljudkritik?

Det jag tycker är att det är på tok för lite energi i trummorna. Mer cymbaler tack!

Sen är ljudbilden lite väl middig. Hela ljudbilden skulle behövas brightas upp!

Låter som locket ligger på, typ. Även botten är lite tam, MEN det kan även vara kvar som det är nu, det är ju ändå 70tal.

Annars riktigt bra! Undrar hur fasen man har missat det här? 1½ år gammal tråd?

Cool låt, bra som fasen!

Lite gammal tråd dock så det kanske inte är rättvist att ge ljudkritik?

Det jag tycker är att det är på tok för lite energi i trummorna. Mer cymbaler tack!

Sen är ljudbilden lite väl middig. Hela ljudbilden skulle behövas brightas upp!

Låter som locket ligger på, typ. Även botten är lite tam, MEN det kan även vara kvar som det är nu, det är ju ändå 70tal.

Annars riktigt bra! Undrar hur fasen man har missat det här? 1½ år gammal tråd?

Oops! Ser det nu jag med, tänkte inte på det innan. Trodde detta var en ny låt!

Skitsamma, det rockar iaf. Bra bump!

/F

Sorry Larsson, jag har glömt bort att ge dig cred för den här gamla godingen, den har ju fan legat i min iPod ett år , det här är sjukt bra!!!

Det är mer 70 tal än 70 talet

Mvh

Björn

Guest DieHard

Ja va för dålig ursäkt har vi alla för att ha missat den här så länge?? Fattar bara att du inte har bumpat den här då och då? Har inte funnits någon anledning att inte göra det. Nästa gång du gör en ny får du göra det så inte vi går miste om mer av det här. :rolleyes:

Oj, ett gammalt guldkorn jag missat, ASBRA!

R

ps, blev det någon fortsättning?

Tjo

Sixties, DieHard, Anjou, Slejnard, Freddy, KillWithSkill, Burnie, Roffe & Tophe

tack för eran fina input, det värmer fint så här ett tag efteråt! ;)

angående introt..kanske man skulle kunna rädda det med någon typ av the Who synth,eller AC/DC säckpipe tema i början

har bara inte orkat leta fram det passande ljudet, men men vi får se!

slejnard.. tycker du fått fram sköna låtar..de jag hört har vart guld

tack alla för era ord & tid..

/Larsson

:)

Fan larsson det här är guld! ska supa till den här på valborg!!

Allrigth let´s goooO everybody!!

Hehe.. ja det här hade ju jag missat i hundraåtti om det inte varit nån gravedigger framme o bumpat.

Lite långt tid innan sången kommer in .. annars var det inkrädibel lyssningsvalue på det härna..

Rock on.

Sign in to follow this  

• Create New...