Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Posted
Jag beställde just en Fender Strata från thomann och det slog mig att det är ju vinter.

Kommer den spricka och torka ut? och se ut som en banan när jag får den? Eller är det lungt?

Beställde en Dean ML79 för ungefär 3 år sedan ifrån tyskland i denna årstid. Har inte varit något problem med den gitarren. Någon fler som har erfarenhet?

Posted

Detta vet du säkert redan.

Det är viktigt att du inte öppnar gitarrfodralet det första du gör när du får hem den.

Låt fodralet stå oöppnat nån timme hemma så att gitarren hinner bli rumstempererad.

Det är framförallt snabba temperaturskillnader som kan förstöra instrumentet.

Förvaras instrumentet utanför fodralet under längre tid så är ju även luftfuktigheten något man bör kontrollera.

Hoppas det går bra med den nya gitarren!

Posted
Bra tips! Hade säkert glömt det och slitit upp den direkt. tack.

Hadde säkert gått lika bra...

Så många gånger min strata har fått vara med om temp-skilnader och aldrig märkt något så kan det inte vara någon fara på taket.

Posted

Nu är gitarren påväg. Har fått paketnummer, kan man se vart paketet är? Och hur leveraras det? Kontaktar dom en innan?

Posted
Nu är gitarren påväg. Har fått paketnummer, kan man se vart paketet är? Och hur leveraras det? Kontaktar dom en innan?

Prova kika på speditörens hemsida kanske..

Posted

Gitarrer skeppas i containers till europa i alla årstider, så en kort frakt från tyskland är nog inget att oroa sig över. Det är värre med akguror.