Jump to content
Annons

Olsberg presenterar sig


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons

Heja på Olsberg!

Bättre sent än aldrig att presentera sej. 🙂

Hoppas att får höra nåt alster ifrån dej, för du är väl inte blyg av dej eller? 🙂🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Åh, vilket välkomnande! Blyg med alster - nej, vad pratar ni om? 😉

Sanningen att säga så är det sällan jag hinner med något. Men tack för att ni frågar! Och Studio forum skulle vara det första jag lade ut något på. Förstås! 🙂

.björn. - numera helt snusfri

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Åh, vilket välkomnande! Blyg med alster - nej, vad pratar ni om? 🙂

Sanningen att säga så är det sällan jag hinner med något. Men tack för att ni frågar! Och Studio forum skulle vara det första jag lade ut något på. Förstås! 😛

Nåt smakprov kan man kanske få från Olsberg?

Något har du väl lirat in?

Ett litet utdrag behövs bara . . .

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Åh, vilket välkomnande! Blyg med alster - nej, vad pratar ni om? 🙂

Sanningen att säga så är det sällan jag hinner med något. Men tack för att ni frågar! Och Studio forum skulle vara det första jag lade ut något på. Förstås! 😛

Nåt smakprov kan man kanske få från Olsberg?

Något har du väl lirat in?

Ett litet utdrag behövs bara . . .

😉

Åh snälla snälla tjat tjat kan vi inte får höra nåt du har kokat ihop vore kul för alla här på forumet! 🙂

Stella%20dog.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
  • 4 år senare...

En uppdatering, aktuell för dagen:

I dag har det gått exakt 20 år sedan dykolyckan inträffade, och jag bröt nacken. Overkligt. Allt kan hända på bråkdelen av en sekund. Och det kan gå precis hur snett som helst. Jag hade tur - en osannolik tur. Läkarna berättade att det rör sig om någon promille som klarar sig från en skada i atlaskotan utan men. Vanligtvis dör man. Annars är man totalförlamad. Jag hade alltså all anledning att vara glad då, men det är först senare i livet som insiken har sjunkit in på allvar. Jag är oändligt glad över alla som stöttade mig då, de jag har runt mig nu, och det liv jag lever. TACK! Inget kan tas för givet, ingenting. Så lev, var tacksam och ta vara på idag.

post-1-0-14789100-1341952599_thumb.jpg

På bilden: Jag och Andreas Hedberg några månader efter olyckan, och som ca 11 år senare tillsammans startade Studio.

  • Gilla 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Vid många olyckor kan det hänga på millimetrar och millisekunder om man klarar sig eller inte, så du har haft en fantastisk tur. 🙂

Jag kan verkligen förstå eftersom min sambo är förtidspensionerad på grund av en whiplashskada, som bl a gör att hon inte kan lyfta tyngre saker än omkring 1kg.

Man får helt enkelt lära sig leva för stunden och inte ta någonting för givet, utan försöka göra det bästa möjliga av alla situationer och hitta positiva saker istället för att leta efter negativa, som vissa gör genom nästan hela livet...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack vänner 🙂 Bra visdomsord där, Claes. Jag ska vara ärlig och säga att det tog mig flera år efter olyckan innan jag begrep vad just de orden och - ursäkta mig - slitna uttrycken egentligen innebär. Innan dess kunde jag inte relatera till dem, de var mer eller mindre tomma.

Jag önskar att det bara var jag som var så "oinsiktsfull", att det krävde en olycka för att få mig att fatta.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Detta med att ta vara på hälsan, är en visdom som kommer med åren,

eller om man nu har haft oturen att vara med om en olycka/sjukdom.

Denna ständiga jakt på pengar och kapital/status-prylar,

och som inte betyder ett skit om olyckan eller sjukdomen varit framme,

gör att man inte värdesätter sin hälsa,. vilket man borde!

Redigerat av Teknikfreak
Link to comment
Dela på andra sajter

Fantastiskt skönt att det gick så bra. Både för din del och vår; var skulle vi annars hålla till? 😛

Tyvärr är det nog alltför ofta något tråkigt måste hända innan man får upp ögonen.

Fånga dagen...som de säger.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag upprepar vad alla sagt; välkommen! Dykolyckan lät jäkligt på håret, själv är jag rädd som fan för vatten, vågar inte dyka från bassängkanten ens.

Du verkar ha många järn i elden, cool. Att du sjunger operett var helt oväntat oxå coolt.

Bilden, det är alltså inte du, har även du lurat alla? Även jag har fått höra att många tror att byfånen med flottist-mössa är jag! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Skall köpa mina första grejer i dagarna Cubas 6 elements och denna sajt verkar vara mig behövlig för framtida kunnande på området.

Ps.För att lära mig Cubas 6 elements har jag förståt att man bör läsa Cubase Handbok, finns

det mer litteratur på området ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Skall köpa mina första grejer i dagarna Cubas 6 elements och denna sajt verkar vara mig behövlig för framtida kunnande på området.

Ps.För att lära mig Cubas 6 elements har jag förståt att man bör läsa Cubase Handbok, finns

det mer litteratur på området ?

Du vet att det finns en helt egen avdelning för cubaserelaterade spörsmål va?

Link to comment
Dela på andra sajter

En uppdatering, aktuell för dagen:

I dag har det gått exakt 20 år sedan dykolyckan inträffade, och jag bröt nacken. Overkligt. Allt kan hända på bråkdelen av en sekund. Och det kan gå precis hur snett som helst. Jag hade tur - en osannolik tur. Läkarna berättade att det rör sig om någon promille som klarar sig från en skada i atlaskotan utan men. Vanligtvis dör man. Annars är man totalförlamad. Jag hade alltså all anledning att vara glad då, men det är först senare i livet som insiken har sjunkit in på allvar. Jag är oändligt glad över alla som stöttade mig då, de jag har runt mig nu, och det liv jag lever. TACK! Inget kan tas för givet, ingenting. Så lev, var tacksam och ta vara på idag.

post-1-0-14789100-1341952599_thumb.jpg

På bilden: Jag och Andreas Hedberg några månader efter olyckan, och som ca 11 år senare tillsammans startade Studio.

Jobbat med ryggmärgsskadade sen 2003. Dyk och motorcykelolyckor är de absolut vanligaste orsakerna.

Man tycker ju att man borde lära sig något av allt jag sett men 2009 lyckades jag själv bryta 3:de halskotan i ett idiotiskt dyk på grunt vatten. Med fantastisk tur har jag sluppit neurologiska kvarvarande skador. Och jag slapp dö där och då vilket jag var säker på i det ögonblick mitt huvud slog i botten.

Man blir definitivt mer ödmjuk i livet efter sådant.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...