Jump to content
Sign in to follow this  
Harmonica mike

JJ Jam 6

Recommended Posts

File Name: JJ Jam 6

File Submitter: Harmonica mike

File Submitted: 26 Oct 2007

File Category: Jazz/Blues

Hej.

Jammade lite ikväll jag och Wiretap.Här är alstret.Vad tycker ni,skall vi gå vidare med denna och slänga in lite sång och nåt stick? Svänger det? Nåt som sticker ut inte funkar? Tacksamma om ni delar med er av era synpunkter...Såga eller digga,det är valfritt - men säg gärna till om vi skall gå vidare med denna ide´.

Micael/Josse

Click here to download this file

Tjena Mr ja det rockar men nå vidare originellt tycker jag inte att det är.

Man blev rätt mätt efter ett tag. Orgeln ligger och maler så mycket. Den kan du nog utveckla en hel del. Trummorna sänkte svänget nått enormt tyvärr. Kom på mig själv att örat fastnade mer på den väldigt osvängiga hi-haten mer än på det som faktiskt svängde i låten. Harmonicaljudet va skitbra. Diggade det som f-n. Gitarrsolot va helt okej, men jag saknade lite mer fraseringar i solot där. Men visst skall ni jobba med det här. Kanske försöka hitta ett tema från jamet och utveckla en form. Tror låten skulle tjäna på det, även om jag är för friform. Men vad hade hänt med trumljudet, blev helt förvånad. Du brukar ha mycket bättre sound på dem när du lägger upp låtar här, men antar det fixas till när låten är färdig.

MVH

Anders

Inte så orginellt, nej, men det svänger ändå lite skönt så där som det skall. Trummorna är lite för "snälla" som i... EZ drummer kanske? Jaja, jag skall inte falla i den gropen nu (att klaga på trummorna! :ph34r:). Kör på, kan bli en skön blueslåt. Kan lyfta upp ett par toner lite oväntat i något solo?

Lite av en mellanlåt, helt ok och det hörs att ni har kul. Först när munspelet drar igång känns det medryckande. Din sång på detta skulle vara ett lyft.

Tjena Mr ja det rockar men nå vidare originellt tycker jag inte att det är.

Tjena.

Ja det är ju bara resultatet av ett jam..Frågan var ju om vi skulle gå vidare med denna,och det verkar så på de comment vi fått.Mycket traditionellt/många solon nu,men det går nog att fixa så det blir lite mer spännande.

Tack för comment.

Mvh

Micael

Man blev rätt mätt efter ett tag. Orgeln ligger och maler så mycket. Den kan du nog utveckla en hel del. Trummorna sänkte svänget nått enormt tyvärr. Kom på mig själv att örat fastnade mer på den väldigt osvängiga hi-haten mer än på det som faktiskt svängde i låten. Harmonicaljudet va skitbra. Diggade det som f-n. Gitarrsolot va helt okej, men jag saknade lite mer fraseringar i solot där. Men visst skall ni jobba med det här. Kanske försöka hitta ett tema från jamet och utveckla en form. Tror låten skulle tjäna på det, även om jag är för friform. Men vad hade hänt med trumljudet, blev helt förvånad. Du brukar ha mycket bättre sound på dem när du lägger upp låtar här, men antar det fixas till när låten är färdig.

MVH

Anders

Hej Anders.

Jo det är ju bara resterna av ett jam.Vi tyckte det svängde och funderade på om vi skulle gå vidare med arret..Trummorna är bara en loop så vi hade nåt att lira mot,gör vi denna färdigt så finns det en del att fixa i sound och lir.

Solo bitarna är en tagning var,jag körde munspelet genom polarns gura rigg.Jag tycker oxå att det blev rätt fräckt.Allt går givetvis att utveckla,och då låten verkar svänga så får vi väl gå alla till mötes och lira vidare.

Tack för comment.

Mvh

Micael

Inte så orginellt, nej, men det svänger ändå lite skönt så där som det skall. Trummorna är lite för "snälla" som i... EZ drummer kanske? Jaja, jag skall inte falla i den gropen nu (att klaga på trummorna! :blink:). Kör på, kan bli en skön blueslåt. Kan lyfta upp ett par toner lite oväntat i något solo?

Tjena.

Ok,vi lirar vidare - då alla verkar överens om att det svänger..Visst är det ez:et som spökar,bara loopat så att vi hade nåt att lira mot.Lite sång och lite variation i arret så kanske det blir nåt...Det finns en touch av funk i basen,trummorna behöver nog närma sig det för att få lite liv...Helt klart så går vi vidare med låten,so hang in there mate..det kommer mera.

Mvh

Micael

Lite av en mellanlåt, helt ok och det hörs att ni har kul. Först när munspelet drar igång känns det medryckande. Din sång på detta skulle vara ett lyft.

Tjabba E.

Jo det är ju bara ett jam,som vi tyckte svängde.Vi lirade det igår kväll.Samma rundor och en evighets lopp på drumsen genom hela låten.Men visst finns det potencial.Vi var tveksamm till om vi skulle göra en färdig låt av detta,då vi har andra och bättre ideer..Nåväl,det får bli en mellan låt.Då blir det ju lite mer klass på dom andra då :blink: Fast denna förtjänar ett mera genom tänkt arr,och så får det bli.

So hang in there mate,det kommer mera..

Mvh

Micael/Josse

Låter inte jätteoriginellt vid första lyssning, men låten/jammet har en gammal feeling som är unik och är inte alla förunnat att kunna frambringa men tycker att du lyckas där!..med sång och lite körer kan det bli stort!

Låter inte jätteoriginellt vid första lyssning, men låten/jammet har en gammal feeling som är unik och är inte alla förunnat att kunna frambringa men tycker att du lyckas där!..med sång och lite körer kan det bli stort!

Thanx Valdez.

Jo vi drog igång en loop och lirade på,kul hade vi - men inte så originellt som låt då alla rundorna går likadant.Funderar på om vi skall låta den vara som ett jam..Kanske bjuda in nån fler av våra musik polare så det blir lite variation på liret..

Nåväl,kul hade vi,roligt att det uppskattades.

Mvh

Micael

Sign in to follow this  

Annons

• Create New...