Jump to content
Annons

Logic Studio 8 och Powerbook 12" 1,5 Ghz 1.25 Gb Ram

Recommended Posts

Posted

Ja, som titeln säger, finns det hopp med Logic Studio 8 till min Powerbook 12" 1,5 Ghz 1.25 Gb Ram?

Hårddisk finnes (extern) så det är inga problem. Undrar dock om ni tror att min dator kommer orka med. Jag har Logic Express 7.2 idag, och uppgraderingen var faktiskt rätt så överkomlig i penningaväg. Datorn orkar gott och väl med det jag vill idag i Logic Express 7.2, men gäller samma för 8an? Det går väl egentligen inte att komma ifrån att Mainstage lockar oerhört, då jag slipper köpa mig en synth utan kan använda mjukvarusynthar + midiklav live och det vore mycket bra. Samtidigt så har 8an mkt att bjuda på i pluggar och mjukvarusynth som inte finns i Express 7.2.

/Simon

Annons
Posted

Hmm. Sitter på exakt samma konfiguration och har samma funderingar. En liten reflektion bara. Jag upplever att processorn slår i taket redan då jag lagt 2-4 spår med mjukvaruinstrument och har därför känt mig rätt pessimistisk när det gäller möjligheten att köra Logic Studio. Men du kanske kör mest audiospår?

Posted

Det verkar som om många med PPC processorer (G4, G5) har problem med att det grafiska interfacet hackar med Logic Studio 8.

Det verkar däremot som om ljuddelen funkar som den skall om jag förstått det hela rätt.

Ämnet har tagit upp på detta forum och på logicpro.se

Gör en sökning om du vill gräva djupare i ämnet.

Posted

Jag har kört LP8 ett par veckor på min gamla Mac Mini (G4; 1,42; 1gb). Gick från Express 7.2. Funkar helt ok. MEN: jag kör mest audio och external midi, inte så mycket mjukvaruinstrument. Har dock "testat runt" lite bland mjukvaruinstrumenten, och man kan inte låta bli att slås av att rätt många presets innehåller rätt många effekter, rätt ofta Space Designer tex. I såna lägen blir det TUUUUNGT och SEEEEEGT.... (och rätt många gånger helt enkelt tvärstopp...). Nu är detta inget gigantiskt problem för just mig, eftersom jag som sagt är mer förtjust i min hårdvarusynt och mina hårdvarueffekter, men i lägen där jag använt mjukvarupresets har jag helt enkelt bytt ut tunga effekter mot lättare.

Att Apple gjort LP8 krävande OCH relativt billigt att uppgradera till känns verkligen som ett sätt att sälja mer hårdvara. Men det är kanske inte så mycket att snacka om - känns ju fel att klaga på att någon säljer något för billigt... 😳

//McEmilfish

LS8, Mac Mini G4, Korg Triton Studio, FW1884, Line 6-gitarr, gammal Shure-mic, nyare Röde-mic, Santana-bas...