Guest musik Posted October 16, 2007 Posted October 16, 2007 Hej! Vet inte om det är för MQ eller Brothers, men den används alltmer har jag hört. Vad heter effekten? 😲 :musik
Flebbo Posted October 17, 2007 Posted October 17, 2007 Hej! Vet inte om det är för MQ eller Brothers, men den används alltmer har jag hört. Vad heter effekten? 😕 :musik Autotune kanske..
Anders F Posted October 17, 2007 Posted October 17, 2007 Beror ju på vilken av dom du menar. Finns ju flera med olika sångare/sångerskor //Anders
jarlo Posted October 18, 2007 Posted October 18, 2007 (edited) Vocoder om det är techno killen du menar. Jag tycker det låter som en kombination av stenhårt autotunad röst och vocoder som fyller i och gör det mera robotaktigt. Picazzo: Akta dig för killarna i den här tråden: Det är inte techno! 😆 Edited October 18, 2007 by jarlo
Piccazzo Posted October 18, 2007 Posted October 18, 2007 Picazzo: Akta dig för killarna i den här tråden: Kan däremot GARANTERA att reklampersonerna på MQ sa : " Citat " - Du fan asså vi måste göra en Techno variant oxå. - A visst , fan va coolt . Och går den bra kommer den ju liksom spelas på Stures eller White room oxå. - Visst , vilken jävla grej , Typ Coca-Cola grejen First kiss eller vad den nu hette. - Ja visst , oså skickar vi låten till massa DJ och sponsrar en fest o så - Fan va great , aaah så gör vi.Skicka ut info till M.B som får ordna festen så tar jag tag i låten. - sure thing bro - Bra brainstorming , vi går å tar en frappe på det. - Söder eller Vasa - Vi kör söder , skönare vibbar där - Oki " Slut citat " eller något liknande.
Exil Posted October 18, 2007 Posted October 18, 2007 Picazzo: Akta dig för killarna i den här tråden: Kan däremot GARANTERA att reklampersonerna på MQ sa : " Citat " - Du fan asså vi måste göra en Techno variant oxå. - A visst , fan va coolt . Och går den bra kommer den ju liksom spelas på Stures eller White room oxå. - Visst , vilken jävla grej , Typ Coca-Cola grejen First kiss eller vad den nu hette. - Ja visst , oså skickar vi låten till massa DJ och sponsrar en fest o så - Fan va great , aaah så gör vi.Skicka ut info till M.B som får ordna festen så tar jag tag i låten. - sure thing bro - Bra brainstorming , vi går å tar en frappe på det. - Söder eller Vasa - Vi kör söder , skönare vibbar där - Oki " Slut citat " eller något liknande. 🙂
Recommended Posts